Ga naar inhoud
  • 0

Bilstein B6 met Eibach pro kit 30mm veren of Koni sport kit.


Fopperr

Vraag

Mijn originele schokbrekers zijn kapot.

 

Ik heb op dit moment originele schokbrekers met Eibach sportkit veren 30mm.

 

Ik twijfel tussen deze veren te gebruiken met de Bilstein B6 dempers, of een Koni Sportkit 30mm.

 

De bilstein kost ongeveer €600,-, zonder veren dus moet en wil ik mijn Eibachs gebruiken.

De koni kost ongeveer €500-€550 compleet, dus dan kan ik mijn eibachs verkopen.

 

Wat vinden jullie de beste keuze? Ik heb wel mijn voorkeur... maar dat is natuurlijk weer de duurste...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij zijn hier op het forum best wel wat leden te vinden die heel tevreden zijn met de Koni kit. Over Bilstein lees je minder hier. Ik vind instelbare schokbrekers juist zo fijn omdat deze wat zachter te maken zijn en je ze kunt instellen naar je eigen smaak. Dat heeft wat mij betreft niet met haaks door een bocht gaan te maken maar meer met het behouden van het comfort in onze mooie Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na wat navraag en een nacht goed geslapen te hebben :lol: ga ik idd voor de koni's.

 

De koni sportit 1130-2929 (de 2929 staat puur voor het gewicht). Is in hardheid verstelbaar voor en verlaagd 40mm, dat is 1cm meer dan dat ik nu heb. Bovendien is deze set een stuk goedkoper omdat bij de bilstein het alleen om de schokdempers gaat voor €600,- en de koni's €549,- compleet. Dan kan ik mijn Eibach pro kit nog weer verkopen.

 

Dus ik ben eruit, mag een *slotje* op, maar misschien zijn er wel meer die zo'n overweging maken en kan zo'n topic net de druppel zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat gaat natuurlijk gebeuren...

 

Ik ben best tevreden met de Eibach pro kit op de originele dempers. Maar begon te merken dat de wegligging van de auto minder werd. Dacht eerst dat dit aan de banden lag, maar nadat matthijs even in mijn auto gereden had, vermoedde hij ook dat het aan de schokbrekers lag. Toen wij de veren vervangen hebben, bleek ook al dat de veren voor wat krom waren. Ze lekten toen niet dus dachten dat ze niet kapot waren. Misschien waren ze dat ook niet, maar i.c.m. de Eibach veren (wat niet aangeraden wordt bij 90k) zijn ze toch sneller gaan slijten ofzo.

 

Er zijn meerdere forumleden die beweren dat alleen veren vervangen geen goede optie is, maar dat ben ik niet met ze eens. De pro kit komt het rijgedrag echt ten goede ook al gebruik je de originele schokbrekers. Ik wil niet zeggen dat het optimaal is, want dat kan ik pas vergelijken als ik de koni's onder mijn auto heb.

 

Dit duurt nog wel een paar weken aangezien de importeur ze niet op voorraad heeft..... naja, geduld is een schone zaak zeggen we dan maar.

 

Ik zal nog wel even een referentie plaatsen van de koni's tov de eibach's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

haha ja, misschien wel....

 

Natuurlijk is het logisch dat een complete set beter is dan alleen veren, maar voor wie het goedkoop wil doen en vooral voor de uitstraling..

 

Voor mij was het echt proberen of ik het wat vond, optisch wil ik niet anders meer en krijg dan nu ook nog beter wegligging....

 

Mooi toch :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij weet je ook niet goed wat je wil, veel vragen over velgen keuzes etc... Maar ja je verlagingsset is besteld... Moet je dan in duitsland nog laten keuren. Dacht dat alles bijna wat je veranderd aan je auto dat je moet melden ofzo? Of zolang er T.U.V op zit is het goed gekeurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet nooit wat ik wil, ben net een vrouw :wink: Maareuuuh, mag dat niet dan?

 

Mijn 18" conti banden zijn compleet scheef afgesleten, dan kan ik gaan lopen zeuren over nieuwe banden, maar mijn ervaring is dat ik beter andere velgen kan kopen met banden en de 18" samarkand kan verkopen. Bovendien wil ik al langer 19" en dit maakt de keuze weer wat makkelijker :lol:. Op de samarands heb ik behoorlijke stoeprandschade gereden dus echt heel mooi vind ik ze niet meer...

 

Heb al wel een aantal mooie velgen gezien, maar heb tot het voorjaar, dus heb geen haast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden