Ga naar inhoud
  • 0

Verkeerde versnellingsbak?


kemmel

Vraag

Ik heb recent een Passat 2.0 FSi aangeschaft. Wat me een beetje tegenvalt is het aantal toeren in zijn zesde versnelling bij 130 kmh op de teller. Ik zou verwachten dat bij een motor met 200 Nm koppel en 150 pk de motor bij die snelheid zo'n 3000 tot 3200 toeren maakt (zeker met 6 versnellingen), maar het zijn er maar liefst 3600. Dat doet mijn 1.3 Colt ook! In zijn 5 met 60 kmh draait de motor 2000 toeren en accelereert prima naar hogere snelheden, dus de kracht van de motor staat een lager toerental zeker toe.

 

Zou het kunnen zijn dat er een verkeerde versnellingsbak onder ligt, die van de 1.6 FSi misschien? Hoeveel toeren draait de motor bij jullie bij een snelheid van 130 kmh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, ik heb precies hetzelfde met mijn V5 + 5-bak. Hoogste versnelling mag wat mij betreft ook echt een overdrive zijn. Nu schakel ik zo vaak van 2 naar 4 of 3 naar 5... echt onbegrijpelijk die keuzes van VAG af en toe! Ik voel dus met je mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn 3c 2.0 TDI (DSG6) maakt bij 120 km/uur maar 2200 (ongeveer), als hij 3000 toeren maakt rijd ik 160..

 

Maar hij heeft het over de 2.0FSI he :P, die kan je niet vergelijken met de krachtigere 2.0TDI ;) by the way, met 3000 toeren zit ik al bijna tegen de 170 aan (handbak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn 3c 2.0 TDI (DSG6) maakt bij 120 km/uur maar 2200 (ongeveer), als hij 3000 toeren maakt rijd ik 160..

 

Maar hij heeft het over de 2.0FSI he :P, die kan je niet vergelijken met de krachtigere 2.0TDI ;) by the way, met 3000 toeren zit ik al bijna tegen de 170 aan (handbak)

 

Het is ook ongeveer.. ik wilde hem niet helemaal depri maken.. :wink: en een handbak gaat toch ook sneller? Die van mij is wel 170 pk en rond de 405 NM..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn 3c 2.0 TDI (DSG6) maakt bij 120 km/uur maar 2200 (ongeveer), als hij 3000 toeren maakt rijd ik 160..

 

Maar hij heeft het over de 2.0FSI he :P, die kan je niet vergelijken met de krachtigere 2.0TDI ;) by the way, met 3000 toeren zit ik al bijna tegen de 170 aan (handbak)

 

Het is ook ongeveer.. ik wilde hem niet helemaal depri maken.. :wink: en een handbak gaat toch ook sneller? Die van mij is wel 170 pk en rond de 405 NM..

 

Dat weet ik wel hoor ;), handbak is qua topsnelheid sneller denk ik.. mijn 3C is standaard 140pk en 320Nm, ik doe niet meer aan chippen, bij me bora ging die daardoor erg roken (bijv bij het inhalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bakverhouding.. andere benzinemotoren zitten waarschijnlijk hoger in de toeren dan jou op andere snelheden, bijvoorbeeld jij doet dan 4500 toeren en rijd 180 en de ander doet 4800 toeren en rijd 180, niet echt een goed voorbeeld mja..

 

Anders moet je maar is met iemand vergelijken die ook een 2.0FSI heeft en dan weet je of de versnellingsbak klopt ;) dat je een verkeerde versnellingsbak hebt komt bijna nooit voor :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Owja kan wel kloppen, ik slaap al paar dagen, ben maar 50% bij bewustzijn :mrgreen: daarom reed ik ook vandaag bijna een fietser aan.. denk ik :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Özgür

 

Roken gaat ie voornamelijk bij marktplaats-chippers en tjoeningbedrijven die voornamelijk de pr/marketing op orde hebben..

 

Vandaag overigens nog weer een goed voorbeeld van hoe het NIET moet van Ziptuning gezien..

Hadden bij een Golf 5 GTI de kats en de middendemper(en de lambda's) eraf gehaald en het motor(storings)lampje dood gemaakt.. lampje ging zelfs niet branden bij ingeschakeld contact..

 

Auto liep en klonk niet lekker.. haalde iig niet zn vermogen wat ie zou moeten doen zonder uitlaat, want dat zat er eigenlijk niet meer onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Özgür

 

Roken gaat ie voornamelijk bij marktplaats-chippers en tjoeningbedrijven die voornamelijk de pr/marketing op orde hebben..

 

Vandaag overigens nog weer een goed voorbeeld van hoe het NIET moet van Ziptuning gezien..

Hadden bij een Golf 5 GTI de kats en de middendemper(en de lambda's) eraf gehaald en het motor(storings)lampje dood gemaakt.. lampje ging zelfs niet branden bij ingeschakeld contact..

 

Auto liep en klonk niet lekker.. haalde iig niet zn vermogen wat ie zou moeten doen zonder uitlaat, want dat zat er eigenlijk niet meer onder.

 

Dat is k*t zeg..

 

ik weet niet wie onze bora had gechipt toen der tijd, nja het was eigenlijk meer ECU remap van 90pk naar 110pk, ik weet niet of je dit wel eigenlijk chiptune kunt noemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden