Ga naar inhoud
  • 0

Op zoek naar autoradio


Juan

Vraag

Goeie avond!

 

Ik ben al een poosje op zoek naar een nieuwe autoradio, maar zie door de bomen het bos niet meer en vroeg me dus af of hier iemand is die misschien ervaringen kan delen over zijn/haar autoradio.

 

Ik ben op zoek naar een autoradio die sowieso een USB en AUX aansluiting heeft. CD speler is niet noodzakelijk, maar zal er in de meeste gevallen toch wel bij zitten. Verder wil ik sowieso bluetooth hebben, zodat ik mijn iPhone erop aan kan sluiten. Daarmee kom ik gelijk bij mijn volgende eis: ik wil er niet alleen handsfree mee kunnen bellen, maar ook m'n muziek mee kunnen streamen. Het liefst heb ik ook de mogelijkheid door m'n muziek (die op m'n iPhone staat) te zoeken via de radio. Ook zou het prettig zijn om m'n adresboek te kunnen doorzoeken via m'n radio, zodat ik eigenlijk nooit meer m'n iPhone uit m'n zak hoef te halen terwijl ik achter het stuur zit. Uiteraard moet de geluidskwaliteit degelijk zijn, en moet de radio niet al te goedkoop aanvoelen. Uiterlijk maakt me niet erg veel uit, immers: hoe lelijker, hoe minder gevoelig voor diefstal.

 

Wat prijs betreft wil ik het liefst niet meer dan €250,- uitgeven. Ik heb al een aantal radio's gevonden die aan de meeste eisen voldoen, zoals de Kenwood KDC-BT60U. Uit reviews komt echter, dat deze radio erg goedkoop aanvoelt (de cover trilt bij het bedienen). Ook ben ik er wat tegen gekomen die ver boven mijn budget liggen. Heeft iemand een radio die aan al m'n (ik weet het, vrij veel) eisen voldoet en deze dus aan kan raden? Of zit iemand misschien in 'het wereldje' en kan dus een goeie aanwijzen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel eisen hoor.

Ben bang dat je niet streamen kan met je iphone, je zal hier toch met een kabeltje moeten werken. Dus je iphone zal toch uit je zak moeten.(of je moet van apple iets hebben dat je streamen kan, heb me er de laatste tijd niet zo mee bezig gehouden)

 

Die kenwood, hoeveel usb aansluitingen heeft die, denk namelijk 1, en die ben je al kwijt icm met usb--->>>ipod

 

Zelf heb ik een pioneer klapscherm, met kabeltje aan me iphone. Op deze radio zit speciaal ipod menu, dan krijg je zelfde bediening als op de ipod op je scherm te zien. Zeg maar het ronde schijfje. Daarnaast heb ik een carkt voor het handsfree bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Veel eisen hoor.

Ben bang dat je niet streamen kan met je iphone, je zal hier toch met een kabeltje moeten werken. Dus je iphone zal toch uit je zak moeten.(of je moet van apple iets hebben dat je streamen kan, heb me er de laatste tijd niet zo mee bezig gehouden)

 

Die kenwood, hoeveel usb aansluitingen heeft die, denk namelijk 1, en die ben je al kwijt icm met usb--->>>ipod

 

Zelf heb ik een pioneer klapscherm, met kabeltje aan me iphone. Op deze radio zit speciaal ipod menu, dan krijg je zelfde bediening als op de ipod op je scherm te zien. Zeg maar het ronde schijfje. Daarnaast heb ik een carkt voor het handsfree bellen...

 

Dat streamen kan sinds iOS 4 wel met de iPhone, mits de radio een bepaalde techniek ondersteunt, genaamd A2DP :) Vandaar ook mijn wens. De USB aansluiting wil ik ook voor m'n iPhone. De reden dat ik die wil, NAAST de streaming functionaliteit, is dat ik er vanuit ga dat er een kwaliteitsverschil zal zijn tussen de twee technieken. De bandbreedte van bluetooth is immers niet al te hoog. Één USB aansluiting vind ik dus geen probleem.

 

Dat menu voor de bediening van de iPod (in mijn geval iPhone) op het scherm zou ik dus ook graag willen. Wat ik niet wil is een losse carkit, die zou ik dus graag ook geïntegreerd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste juan ik denk dat je uw dromen voor een radio die dit allemaal kan en dan nog voor maar 250 euro aan de kant kunt schuiven

heb de jvc dubbel din en die kon dat al allemaal 5 jaar trug al maar wel 800 euro kwijt

nu moet je toch al gauw een 350 a 400 neer tellen

je kunt eventueel onze forum sponsor eens een pbtje sturen die verkoopt mooie radios die dat allemaal kunnen voor niet te veel geld

ben even de naam vergeten van deze persoon

maar iemand vult dit wel snel aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
http://www.hifidump.nl/v2/product_info.php?cPath=284_316&products_id=7045

 

Weet het is stukke duurder, maar misschien een goede optie als je toch meer geld wil uitgeven.

 

lees specs maar ff door.

 

edit, even snel google en kom op een prijs van 599

 

Dat is inderdaad flink boven budget, en dus helaas geen optie. Ik denk echter dat ik me daar ook een beetje aan zou gaan ergeren, gezien ik verwend bent met de interface van een iPad, en niet denk dat de bediening ook maar enigszins zo plezierig zal zijn ;) Als ik zoiets zou willen, zou ik er eerder voor kiezen op een of andere manier een iPad steun in te bouwen, zodat ik die ook aan kan sluiten op de geluidsinstallatie van m'n auto.

 

@guyke & bjorn

De Kenwood die ik gevonden had, kan dat dus allemaal wel, en daarvan liggen de prijzen tussen de €205,- en €250,-. Het zal dus best mogelijk zijn, al zal m'n keus beperkt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is in principe wel een optie, alleen heb ik dan alsnog een nieuwe radio nodig, gezien mijn huidige radio geen USB en/of AUX ingang heeft. De radio moet dan ook alsnog bluetooth hebben, (handsfree kunnen bellen is een must) wat de prijs dan ook weer omhoog haalt. Neem daarbij, dat ik m'n iPad 't liefst niet altijd in de auto heb liggen, en het liefst wel altijd al m'n muziek wil kunnen beluisteren, gezien ik die toch altijd bij me heb, en dan kom je toch al snel weer op de radio die ik beschreef uit. Ik denk dus dat de iPad houder meer een extraatje is dan een vervanging voor wat ik zoek.

 

 

Als je nou een 3C had gehad en de nieuwste bleutooth module, dan had je wel kunnen streamen.. Dit even volledig offtopic ;)

 

Als je het topic leest waar ik mezelf voorstel, zul je zien staan dat ik een student ben van (nog drie dagen) 21 jaar. Een 3C zou ik graag willen hebben, maar ligt helaas ver buiten mijn bereik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft Alpine hier niet iets voor? Ik heb ook een Alpine in de VW-kleuren, met vanalles er op en er aan, en hij bevalt zeer goed!

 

 

Heb zojuist het hele assortiment van Alpine bekeken, en de radio die me van hun verreweg het meest aanspreekt is de iDA-X305S. Ziet er erg interessant uit, helaas wel iets boven budget (zeker met de BT module erbij), maar zeker een om te onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat idd de Alpine het meest aan je verwachting zal voldoen. Ook hoef je dan geen ombouw naar dubbeldin te doen wat ook nog (als je het zelf doet) ca 100 scheelt Laat je het doen kost het nog meer.

voor dat geld kun je de bluetooth module erbij kopen, heb alleen niet kunnen ontdekken of de telefoonboek dan ook in je radio komt.

Je zult wel je budget naar boven toe moeten bijstellen, met al jouw wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Streamen via Bluetooth? Is die capaciteit/bandbreedte niet veel te laag voor een knap stukje muziek???

Gaat heel goed. zit ook op de navi systemen die ik verkoop. Geluidskwaliteit is vergelijkbaar met CD, dus goed.

 

Mooi om te horen. Weet je toevallig ook of je bij een iPhone dan ook de muziek kan beheren? (alsin volgende, vorige, play, pauze etc.) En als dat kan, zijn er ook radio's waarbij je ook door de muzieklijsten kan zoeken, zoals de Alpine iDA-350s aan de kabel kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn navigatie systeem kun je idd als deze met de standaard kabel aangesloten is, muziek zoeken op Artiest/Album/nummer/Afspeellijsten

Echter is dat geen highspeed verbinding dus als je zoals ik een iPod classic hebt met 80gig (50 gebruikt) ben je lang bezig muziek te zoeken via Artiest of Album. Ik heb mijn iPod via de AUX in aangesloten met een externe kabel en de iPod zet ik dan in een brodit pasieve houder zodat ik op mijn iPod mijn muziek snel kan zoeken. (compromis tussen niet te duur maar wel dubbeldin met navigatie/carkit)

Voordeel dat ik heb nu de iPod via AUX in (+ video) aangesloten is dat ik ook video's via de iPod kan afspelen.

los daarvan werkt de bluetooth voor de telefoon verbinding ook. Is getest met een iPhone 3GS.

post-2559-1423825128,0345_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mijn navigatie systeem kun je idd als deze met de standaard kabel aangesloten is, muziek zoeken op Artiest/Album/nummer/Afspeellijsten

Echter is dat geen highspeed verbinding dus als je zoals ik een iPod classic hebt met 80gig (50 gebruikt) ben je lang bezig muziek te zoeken via Artiest of Album. Ik heb mijn iPod via de AUX in aangesloten met een externe kabel en de iPod zet ik dan in een brodit pasieve houder zodat ik op mijn iPod mijn muziek snel kan zoeken. (compromis tussen niet te duur maar wel dubbeldin met navigatie/carkit)

Voordeel dat ik heb nu de iPod via AUX in (+ video) aangesloten is dat ik ook video's via de iPod kan afspelen.

los daarvan werkt de bluetooth voor de telefoon verbinding ook. Is getest met een iPhone 3GS.

 

 

Ziet er netjes uit! Ik heb allen de centen niet voor een dubbeldin, en vind video ook niet heel belangrijk. Ik begin steeds meer naar de iDA-x350s te neigen. Alleen jammer dat ik er momenteel niet veel aan uit te geven heb, en niet denk dat ik op dat bedrag uit kom voor m'n verjaardag overmorgen :P Als de BT module er voor dat geld in zat was het geen probleem, maar die krengen los zijn zo belachelijk duur (nog eens 150 euro erbovenop).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is een goedkopere versie van die unit niet een optie? je hebt dan geen LCD scherm maar wel veel van de functies en de prijs is vriendelijker

 

Ga ik ook sowieso nog even naar kijken. Probleem met mij, is dat ik 't erg moeilijk vind om ergens vanaf te stappen als ik daar inmiddels m'n zinnen op heb gezet :P Een goedkopere versie van die unit lijkt inderdaad het meest interessant op dit moment. Ik hoop alleen wel dat die dan nog wel net zo mooi (niet veel minder in ieder geval) door m'n muziek kan zoeken.

 

Heeft trouwens niet iemand toevallig de Bluetooth module die daar op aangesloten kan worden, tweedehands liggen? Het gaat hier om de KCE-400BT. En is er niet iemand die iets goedkoper aan de iDA-X305S kan komen? Wel nieuw uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit er bij de AVX series van JVC niet iets van jouw gading Juan ??

Zijn mooie toestellen die over het algemeen wel met de iPhone overweg kunnen.

Echter ben ik wel bang dat ze duurder uitvallen dan jouw budget is.

 

*offtopic*

Je hebt allerlei mooie (lees dure) gadgets en dan mag een autoradio daar maar een fractie van kosten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal die serie ook maar eens doorzoeken. Ik sta overigens op het punt m'n budget toch maar richting de €400,- te gooien. Bedankt :)

 

*offtopic*

De autoradio moet in dit geval lijden onder de aanschaf van 'allerlei mooie (lees dure) gadgets' ;) Ik rij niet heel erg veel, dus had daar iets minder voor over dan voor sommige andere gadgets :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden