Ga naar inhoud
  • 0

Toerenteller danst (en wat overige bakvragen)


CJIB

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wat was daarmee mis dan? Als de auto niet voelbaar inhoudt(op de CC) zou ik het even zo laten..

 

Mijn AG4 toendertijds voelde je inhouden als de toerenteller ca 200rpm versprong.. in de AG4 kon je toen dmv een plastic schroef de druk in de bak verhogen.. dit heeft toen afdoende geholpen, met de TT5 kan dat geloof ik niet.

 

Vraag dat desnoods aan Eric (Diesel986)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn AG4 toendertijds voelde je inhouden als de toerenteller ca 200rpm versprong.

Dat deed die van mij ook, daarom is hij dus vervangen onder garantie, want dat was de eis voordat ik hem kocht.

 

Echt voelen doe je hem nu niet meer gelukkig! Alleen bij de 80 km/h als de toerenteller wat op en neer gaat zoals je zietl ijkt het net alsof er wat centrifugale krachten op de auto komen als je snapt wat ik bedoel? een beetje deinzen. niet echt hinderlijk, maar wel aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh ja.. die auto.. zoals ik toen ook al zei.. er zitten meer onderdelen in een automaatbak dan alleen de koppelomvormer.. ;)

 

Het kleppenblok bijv. is een enorm gangenstelsel waar kleine kogeltjes ervoor zorgen dat bepaalde kanalen afgesloten worden of open blijven.. ook zitten daar solenoids in die van alles en nogwat regelen mbt het toerental etc..

 

Ik zou het dus gewoon zo laten zolang het niet stotterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stotteren is het niet, het is meer het gevoel van een centrifugale kracht die je soms (niet altijd) voelt bij snelheden rond de 70 km/h dat gepaard gaat met een schommelende toerenteller en dat hoort volgens mij toch niet? (en soms het gevoel dat de auto dan wat deint)

 

Maar ik kijk het nog even aan inderdaad maar had nog wel wat vraagjes:

 

Hoor je bij deze bak totaal niet te voelen dat hij schakelt? Of is het normaal dat je het wel subtiel voelt? Ik bedoel het is natuurlijk geen DSG. Maar wat is acceptabel in de zin van normaal gedrag van de bak? (Ik probeer een beetje uit te vogelen of de bak nog wel helemaal gezond is maar ik heb geen enkele referentie in die zin dat dit mijn eerste automaat is)

 

Ook wilt hij soms met een schok in z'n R gaan?

 

Wat me ook opvalt is dat hij soms bij de 2000 tpm in de 4e trap wel schakelt naar z'n 5 en de ene keer niet en wat langer doortrekt ook al geef ik net zoveel gas.

 

Kan wellicht ook allemaal normaal gedrag zijn, maar ik weet het niet. Veel dingen lijken als ik het nu teruglees ook erger dan ze daadwerkelijk zijn maar ik wil het wel even zeker weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dezelfde bak in mn 3B gelepeld.. bij mij schakelt ie meestal nagenoeg onvoelbaar maar dat leer je zelf, jouw voet/gaspedaalstand triggert het schakelen.. maar ruw gaat het bij iig niet.. als je hard rijd verneem je het overschakelen wel maar dan meer in de vorm van dat ie even ophoudt met accelereren net als met een handbak zeg maar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is wel naadje.. want ik heb het gevoel dat het alsnog de koppelomvormer is....

 

Dit is heel herkenbaar wat ik hier lees. begin er een beetje de pest in te krijgen

 

Transmission Surging

A vehicle that surges, or lunges, while being driven at a constant speed is oftentimes a vehicle that has a bad torque converter. This condition, which is normally caused by the erratic flow and pressurization of hydraulic transmission fluid within the torque converter, is a classic symptom of torque converter dysfunction.

 

Transmission Lag

Transmission lag is a condition where a vehicle's transmission takes a long time to build up sufficient transmission fluid pressure to affect vehicle movement. Transmission lag is most apparent in a vehicle starting out from a complete stop. A bad torque converter can lack sufficient converter and pump action to provide adequate hydraulic fluid pressure to affect normal vehicle take-offs.

 

 

Read more: Signs of a Bad Torque Converter | eHow.com http://www.ehow.com/facts_5073640_signs ... z128lj5oYy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden