Ga naar inhoud
  • 0

DDC <-> Verlagen ??


vdb

Vraag

Mijn vraag is: Kan een passat (CC) met DDC verlaagd worden? Of is verlagen met DDC door de speciale dempertechniek er niet bij?

 

 

DDC =

Het innovatieve Dynamic Drive Control (DDC) combineert de sportiviteit van een coupé en het comfort van een toplimousine door middel van variabele onderstelafstemming. DDC regelt niet alleen de demperkarakteristiek, maar ook de afstemming van de stuurbekrachtiging. DDC biedt keus uit de programma’s Normaal, Sport en Comfort. In de stand Normaal verbetert Dynamic Drive Control permanent het comfort en de dynamiek van de Passat CC. (bron: volkswagen.nl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik dit zo lees wordt dat een hele uitdaging en vraag ik me af of het je rij eigenschappen verbeterd.

Een gewone set of schroefset zal t zeker niet worden, aangezien je een systeem hebt dat communiceert met elektronica.

Waarschijnlijk zal het je alleen om de looks gaan en zou alleen een verenset nodig zijn. vraag blijft echter of de dempers een lagere veerstand aankunnen en dit ook met dezelfde DDC systeem kan werken. Zou eerst eens bij een goede Garage te rade gaan en anders bij een goede Tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DDC heeft invloed op de demping, niet op de veer zelf, dus je zou verwachten dat de veer gewijzigd kan worden. Maar de veer heeft natuurlijk wel invloed hoe de demping moet zijn: het moet op elkaar afgestemd zijn. Even een paar andere veren monteren is er denk ik niet bij.

 

Jeroen Dik heeft destijds zijn Audi RS4 met DRC zijn auto verlaagd: aan de voorzijde zijn de poten aangepast, aan de achterzijde zijn de veren gewijzigd. Zie onderstaand artikel voor meer info:

 

Artikel Audi RS4

 

Je zou Jeroen kunnen bellen en vragen naar de mogelijkheden. Hij weet hoe een auto afgesteld moet worden, zie zijn ervaringen met Toerwagen Diesel Cup. Heb je al geinformeerd bij de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden