Ga naar inhoud

  • 0

Advies klapsleutel 3b gevraagd


Raphael

Vraag

Graag had ik jullie advies mbt het gebruik van een klapsleutel voor mijn mooie Passat (want zeg nou zelf, dat hoort gewoon bij zo'n auto!)

 

Via internet heb ik dit alarm met klapsleutels gevonden: http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/AA038

 

Is er iemand die ervaring met deze set heeft? Zijn er dingen waar ik op moet letten of die ik moet checken in mijn auto voor ik deze set (of aan ander) aanschaf?

 

Het laten maken van sleutelbaarden is geen probleem bij de lokale sleutelboer. Alleen dan zit je met de transponders, iemand enig idee of ik deze los kan kopen en hoe die in te lezen zijn in de auto? (zonder naar de dealer te gaan, heb daar al geïnformeerd, transponders los onmogelijk, nieuwe sleutel 61 euro, inlezen 55 euro. Dat wordt natuurlijk een beetje teveel van het goede als je alles optelt)

 

Is het te doen om het zelf in te bouwen met alle opties (aansturing knipperlichten, alarm, ramen, etc)? Of weet iemand een goed adres om dit betaalbaar te laten doen? (via marktplaats alle enkele prijzen opgevraagd, varieert tussen de 200 en 800 euro. Voor hetzelfde werk..........).

 

Dank!

 

edit: wellicht nuttig om te vermelden: als ik mijn sleutel linksom draai en vast hou in de achterklep (bestuurdersdeur werkt de CV niet, moet ik nog repareren) dan gaan alle ramen open.

Bij rechtsom gaan ze helaas niet dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Morgen de beschikking over een mooie droge garage, dus dan maar weer de bekleding loshalen en alle kabels daar ook rustig nogmaals nalopen. Als ik daar niks vind denk ik toch maar de module omsteken om te proberen?

Nog geen kans gehad helaas, de garage ging niet door en verder is het mij buiten veeel te koud en nat. Dus het moet even wachten.

 

Ik vermoed dat er ergens in het linkerporttier iets mis zit, de interieurverlichting doet het af en toe als ik de bestuurdersdeur open, bij de andere portieren werkt het altijd.

Ook vind ik het rechtervoorraam heel vreemd, met de knopjes doet deze het niet (heel af en toe wil hij wel open, maar verder niks), maar met de sleutel in het slot wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed heren. Inmiddels even verder mee geweest. De comfortmodule nog niet vervangen voor de nieuwe die ik heb, ook de draden nog niet door kunnen meten. Dat gaat me in mn eentje niet lukken dus hulp gevraagd aan mn opa (zn hele werkende leven elektrotechniek monteur geweest, altijd dingen ingebouwd in auto's etc voor zn werk.) maar die heeft er nog geen tijd voor gehad.

 

Wel vandaag de sleutel eindelijk laten slijpen, werkt prima op de auto! Daarna de transponder die ik via internet had gekocht erin gezet en de sleutel in elkaar gezet. Even bij de dealer langs geweest om te vragen of de transponder in te leren is op de startonderbreking (dan werkt mn AB nog niet ivm de stukke module, maar dat is dan van later zorg). Reactie dealer: Dan mogen we niet meer. Mogen alleen nog sleutels inleren die bij PON besteld zijn. Bestellen met de kentekenpapieren erbij, en dan als de sleutel eris weer met de papieren etc erbij inleren via de computer die een signaal stuurt naar PON Duitsland. Van daaruit krijgen we dan een code om hem in te leren.

 

Vertelde ook wat over de RNS510 systemen (die dus constant gejat worden), als je die wil laten inbouwen bij de dealer en zij tikken de code van de RNS in in de computer en die blijkt gestolen te zijn staat er binnen een paar minuten politie voor de deur. Da's wel goed geregeld!

 

Maar nu dus de sleutel... iemand die weet hoe je die zelf kan inleren met bijv VAGCOM? Of is dat absoluut niet mogelijk en heb ik geld verspild aan iig een transponder? (sleutel is nog niet verspild, kan immers transponder overbouwen van een andere sleutel. Iets dat ik liever écht niet doe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm... degene waar ik de transponder van heb gekocht had me een 06 nummer meegestuurd van iemand die daarbij zou kunnen helpen zie ik in mn mail. Wellicht dat die inderdaad dane en vagtacho of vagdashcom heeft... Zal die maandag eens bellen..

 

Anders iemand hier op het forum die dat heeft toevallig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed. Ben nu met de auto bezig... Kan geen draadbreuk vinden. Toch maar module verwisselen?

Ik twijfel een beetje omdat ik niet nog een module in noodstand wil...

 

edit. net omgewisselend. Elektrische spiegels werken weer (verstelling), nog niet mee gereden. Ga em nu eerst even uitlezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net uitgelezen:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 558 S

Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D02

Coding: 04001

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

Coding: 0273004281

Shop #: BB 24548

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 B

Component: CLIMATRONIC V 1.0.0

Coding: 02000

Shop #: WSC 05314

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 919 860

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01

Coding: 04142

Shop #: WSC 00000

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W1097524

1 Fault Found:

01176 - Key

07-10 - Signal to Low - Intermittent

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 33 Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

End -------------------------------------------------------

 

De immobilizer maakt me wel wat bang....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat met die spiegels klopt volgens mij. De rechter speigel kan je wel "los"verstellen. Het idee is - en dat klopt ook wel grofweg - dat wanneer de spiegels goed staan voor een persoon, een ander kan instappen en de spiegelinstelling voor links en rechts gelijk goed steld door alleen de linker goed te zetten.

De interieurverlichting gaat wel aan bij het openen van de andere deuren? Zo ja, dan lijkt mij dat de betreffende microswitch in de slotmodule geen signaal doorgeeft. In VAGCom is dat ook per deur te checken, maar het zit er dik in als de andere deuren (en de deursleutel of ab) wel de binnenverlicthing activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, opzich klinkt dat voor de spiegels wel enigszins logisch. Zo was het echter eerst niet. Mss een optie van de comfortmodule?

Microswitch in de deur lijkt me zeeeer onwaarschijnlijk, die heb ik in oktober al gedaan, en zo belabberd soldeer ik ook weer niet... Maar nu ik er over nadenk.. Als ik de sleutel omdraai doet de cv *klik*klik* om alle deuren te ontgrendelen, 2x het geluid...

 

Hoe is dat met vagcon te checken? Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist even gecontroleerd bij de mijne; zowel met de AB als met de sleutel doet de cv "klik*klik". Dus ook dat klopt. Bij m'n vorige Passat uit 1-2000 kan was er een deur die soms pas bij de 2e klik open ging.

In de comfortmodule kan je de kanalen affietsen en daar staat bij welke functie ze hebben en of deuren en a.klep open of dicht zijn, of er ruit- of spiegelbedieningsknoppen worden bediend e.d.. Misschien voor die functieaanduiding een file met Label files via Speek's site downloaden en in de juiste Labels directory zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed net weer even uitgelezen:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 558 S

Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D02

Coding: 04001

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

Coding: 0273004281

Shop #: BB 24548

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 B

Component: CLIMATRONIC V 1.0.0

Coding: 02000

Shop #: WSC 05314

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 919 860

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01

Coding: 04142

Shop #: WSC 00000

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W1097524

1 Fault Found:

01176 - Key

07-10 - Signal to Low - Intermittent

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 33 Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

8 Faults Found:

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

01131 - Control Circuit for Turn Signals

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

01135 - Interior Monitoring Sensors

36-00 - Open Circuit

01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

 

Die immobilizer van een paar dagen terug is hartstikke logisch, ik had geprobeerd em te starten met mn klapsleutel en die heeft de immobilizer dus gestopt.

 

Wel heel mooi met die label files trouwens! Door de groepen heen lopen!

 

@Vdub: Ook de canbus heeft ie gecheckt, zie de bijlage...

Overigens is de coding van deze comfortmodule dus ook 04097 en niet 00296 zoals jij eerder had gezegd dat het moet zijn. Als ik hem probeer om te zetten (Login: 19283, recode: 00296 invoeren en dan uitvoeren) dan komt rechtsboven in te staan Login lost due to dropped session.

 

Denk dat et slotmodule bestuurderskant vervangen wordt...

post-12596-1423825683,94_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een ding is zeker; ergens is de spanningsvoorziening niet zoals de bedoeling is - lossige steker of slecht contact aan je Comfort Module??

Delete je die foutcodes van adressen 01 en 17 elke keer nadat je bent tegengekomen? Dan weet je tenminste of het hardnekkig is of dat het een keer is voorgekomen.

Ik weet niet of ik het goed heb, maar heb je de goed werkende CM eruit gehaald met de insteek er een in te zetten met AB mogelijkheid? Zo ja, dan zou ik eerst de oude nog eens terugzetten en kijken of wel alles in orde is met deze module (ook na het bedienen van het e.a.). Dat kan je een hoop gedoe met de slotmodule schelen.... Waarom verdenk je die eigenlijk als je die er recent uit heb gehad om de contacten na te solderen? Heb je toen ook de functie van de microswitches (Ohms) gecontroleerd en evt. vervuiling verwijderd zodat niets blijft hangen?

Heb je het gevonden op de Speek site m.b.t. de Label files? Ik zag dat het in de inhoudsopgave stond.

Wel een hoop gedoe voor een paar klapsleutels i.p.v. een Vortec setje.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Clear ze elke keer ja.

 

En inderdaad, goedwerkende CM eruit gehaald om er een in te zetten met meer functies. Oude terugplaatsen kan niet meer, is omgeruild.

Slotmodule heb ik niet doorgemeten destijds, alleen weer gesoldeerd en terug gezet. Uiteraard wel helemaal schoon.

 

Label files had ik gevonden op die site ja! Werkt super. Mooi om te zien wat alles betekent! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afspraak was helaas niet doorgegaan.

 

Vanavond eens zelf aan de knutsel gegaan, transponder uit mijn reservesleutel gehaald en in de klapsleutel gezet. Daarna in de auto gaan spelen met inleren en net toen ik het op wilde geven ging alles om me heen op slot :lol:

 

Ik heb dus nu een werkende klapsleutel! :D :D

 

Dat brengt me meteen bij een vraag... in dit topic is wat gezegd over een antenne die je aan de comfortmodule kan hangen om het bereik te vergroten. Waar is deze te kopen? (Of zou je zelf met draad aan 1 van de connectoren van de CM ook het bereik kunnen vergroten?) Dit aangezien het bereik nu wel heeeel kort is (zeg maar alleen op 20cm van de auto)

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He raphael,

 

Vol interesse heb ik dit onderwerp gevolgt, aangezien ik dit ook graag wil toepassen op mijn 3b. Kun je een kleine opsomming geven van de onderdelen die je nu uiteindelijk hebt gebruikt om het werkend te krijgen aangezien je tussentijds eea hebt omgewisseld?

 

Groeten Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een mooie elektra handleiding gevonden van de Passat met alle elektrische schema's erin en daar heb ik onderstaand plaatje ingevonden mbt de antenne.

 

Punt 10 en punt 7. Iemand die me kan uitleggen hoe het precies is?

Ik vermoed dat punt 10 de antenne is, en punt 7 de "aarding/omhulsel" van de antenne. dat zou betekenen dat ik een coax kabel zou moeten gebruiken?

Of kan ik gewoon een kabeltje aan punt 10 maken en door de A-stijl trekken?

 

Veel dank!

 

Chis, ik zie je post nu pas. kort gezegd: comfortmodule die hier eerder is genoemd, remote uit hong kong, klapsleutel gedeeltje uit nederland. Laten slijpen bij de sleutelman. Transponder overgezet uit mn reservesleutel en klaar.

Remote ingeleerd met Vagcom.

post-12596-1423826791,5324_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een oude post uit het stof trekken.

 

Ik heb met belangstelling deze post in het verleden gevolgd. Een nieuwe comfort module via het forum op de kop getikt. Bij de dealer een nieuwe sleutel besteld en vandaag ingeleerd. Remote direct gekoppeld en alles werkt perfect!

 

Bedankt voor alle info, echt top!

 

Het bereik valt me enorm mee. Als ik meer dan 2 meter van de auto sta doet ie het niet. Toch voor de leuk maar een nieuwe antenne halen om het bereik te vergroten, kost bij de dealer rond de 15 euro. Tevens stekker (T15) halen, ben ik alles bij elkaar rond de 20 Euro kwijt. Deze heb ik toch nodig voor de knippers.

@Raphael als je hierover nog informatie nodig hebt (ik weet niet of je het al hebt gefixt), kan ik dit je wel geven nadat ik de antenne binnen heb.

 

Nu komt de vraag: Waar haal ik de draden voor de knippers vandaan? Ik heb begrepen onder de voetsteun naast je koppelingspedaal, maar daar ligt een gigantische berg met kabelbomen. Dus hoe weet ik welke ik moet hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk in een handleiding voor zo'n later in te bouwen afstandsbediening van Votex, met die druppelvormige zendertjes met 2 knoppen (artnr: 1J0054640A, 8 jaar geleden €135 bij dealer). Daar staat in welke draden je van de steker van de knipperlichten je moet hebben. Het paneel onder het stuur en de kappen achter het stuur eraf om de knipperlichten met twee bijgeleverde draden met pinnetjes aan te sluiten = in de steker onder de kappen erbij te prikken. Ik heb de handleiding niet meer en heb kort gezocht maar niet gevonden. Misschien via http://www.vwforum.nl/golf-iv-v-vi-bora ... 17392.html of nog even verder zoeken?

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eltjo, bedankt voor de tip. Ik weet welke draden ik moet hebben en waar aan te sluiten, alleen niet uit welke kabelboom deze draden vandaan te plukken. Ik ga kijken onder de stuurkappen, anders even op zoek naar handleiding van zoon votex setje.

 

Heb op de volgende site antwoord al gevonden:

 

http://www.passat35i-forum.nl/forum/ind ... pic=3973.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een oude post uit het stof trekken.

 

Ik heb met belangstelling deze post in het verleden gevolgd. Een nieuwe comfort module via het forum op de kop getikt. Bij de dealer een nieuwe sleutel besteld en vandaag ingeleerd. Remote direct gekoppeld en alles werkt perfect!

 

Bedankt voor alle info, echt top!

 

Het bereik valt me enorm mee. Als ik meer dan 2 meter van de auto sta doet ie het niet. Toch voor de leuk maar een nieuwe antenne halen om het bereik te vergroten, kost bij de dealer rond de 15 euro. Tevens stekker (T15) halen, ben ik alles bij elkaar rond de 20 Euro kwijt. Deze heb ik toch nodig voor de knippers.

@Raphael als je hierover nog informatie nodig hebt (ik weet niet of je het al hebt gefixt), kan ik dit je wel geven nadat ik de antenne binnen heb.

 

Nu komt de vraag: Waar haal ik de draden voor de knippers vandaan? Ik heb begrepen onder de voetsteun naast je koppelingspedaal, maar daar ligt een gigantische berg met kabelbomen. Dus hoe weet ik welke ik moet hebben?

Ja graag :D

Ik heb dit nog niet gefixt, ook niet echt meer tijd aan besteed. Ben er aan gewend dat de sleutel het pas van dichtbij doet. Maar verder zou leuker zijn, en dan vooral om de ramen te openen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, is er nog iemand die recent de comfortmodule van een Passat tot 2005 zo geprogrammeerd heeft zodat de ramen open/dichtgaan bij het ingedrukt houden van de afstandsbediening?

Zoals ik al eerder schreef in dit topic zou dat kunnen via het veranderen van adressen in VCS-Pro. Maar ik beschik alleen niet over een RS-232 D-9 pins naar OBD kabel die voor dit antieke DOS programma nodig is. Ik heb daar eens iemand van het forum over benaderd maar voor hem was het te lang geleden en hij dacht dat het ook gewoon via een USB kabel moest gaan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag was een mooie dag om nog even de antenne in te bouwen en mn knippers aan te sluiten. Alles werkt!!!

 

Voor de liefhebber, de antenne is gewoon een koperen draad met daaromheen een mantel. Voordeel van de bestellen bij de dealer is dat die direct in de stekker te drukken is op contact 10 (antenne) en 7 (mantel). Koste iets van 13 euro.

 

Ik heb de knippers (contacten 14 en 15) aangesloten op de bedrading genoemd in de volgende link:

http://www.passat35i-forum.nl/forum/ind ... pic=3973.0

 

Bij mij was de betreffende 10-polige stekker niet zwart, maar bruin. Verder een plusje op contact 13 en het werkt.

 

Hierbij wat foto's van het materiaal.

post-11836-1423829211,643_thumb.jpg

post-11836-1423829211,7992_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden