Ga naar inhoud

3 kinderstoelen op de achterbank


Bastiaan47

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Een beetje een late reactie maar ik ga het zo oplossen. We hebben nu een dochter van bijna drie en een zoontje van bijna 2. Aan het einde van dit jaar verwachten we onze derde. Ik heb op de achterbank 2 3-punts gordels en 1 2-punts gordel. Ik heb nu 2 MDF platen op maat gemaakt en deze aan beide zijden voorzien van vloerbedekking die bij het interieur past. Door deze platen krijg je een vlakke achterbank. Je kan de stoeltjes dan dus verder naar buiten zetten. De 2 oudste zitten nog steeds in een maxicosi kinderstoel en dit blijft nog even. Een stoeltje staat aan de zijkant in de 3-punts gordels. De ander in het midden met de 2-punts gordels. Hier bevestig ik nog wel een spanband zodat je min of meer een soort van 3-punts gordels krijgt. Een andere achterbank met drie 3-punts gordels is helaas niet te vinden. Aan de andere kant past de maxi cosi voor de kleinste. Het past allemaal precies. Dus waarom een nieuwe als de Passat goed genoeg is???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redenen om een nieuwe auto te kopen moet je altijd aanpakken ;) Heb destijds gepast zonder isofix. Heb nu echter een romer kinderstoel gekregen met isofix en bij de tweelingwagen zaten ook nog eens 2 maxicosi's welke op een easyfix passen. Isofix is echter een systeem waarbij je maar 4 cm schuifruimte hebt. Zit nu dus te dubben of ik een setje easyfix basissen koop of gewoon met de gordel de boel vast zet. Moet maar s iemand vinden die een easyfix heeft :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andre,

 

Ik lees een paar dingen waar ik bijna wakker van ga liggen.

3 kinderen achterin en dan met spanbanden, MDF plaatjes iets gemaakt.

Kan je een foto posten, misschien word ik er rustiger van.

Waarom niet het volgende:

Maak voor de middelste zitting een ISOfix aansluiting, deze is stevig en betrouwbaar.

De stoelen links en rechts kan je via de 3 punts gordels vast zetten.

Dan zit alles goed vast.

Omdat het krap gaat worden met de gordel kan je de houder voor de gordel omhoog plaatsen.

Hiervoor bevestig je een andere en langere houder.

http://www.ioffer.com/i/Rigid-11-Univer ... -150335481

http://www.perfectcarson.com/index.php? ... t+extender

Google anders even op rigid seatbelt (afbeeldingen).

Nu kan je makkelijker bij de houder.

 

Als de stoelen niet netjes recht staan omdat ze op de lendesteunen staan doe dan het volgende.

Ga naar de autosloop en haal een losse achterbank voor jouw auto.

Maak de bekleding los en snij met een groot mes de steunen weg die een zitkom maken.

Plaats de bekleding terug en klik de zitting vast ik je auto.

Zo heb je altijd in alle opzichten goed bevestigde onderdelen.

 

Spanbanden en MDF plaatjes zijn niet veilig, neem van mij aan, ik heb genoeg gezien als poltieagent.

Denk in eerste instantie aan de veiligheid van je kindjes.

Denk daarna nog even aan de verzekering.

Hoe denk jij dat die zullen reageren als je een ongeval krijgt en de kinderen blijken met MDF plaatjes en spanbanden (als xtra) vast te zitten ?

Neem van mij aan die gaan er een punt van maken.

En vraag jezelf af of het door een TNO of NCAP test zal komen.

Kijk op

En zie wat er gebeurt bij een klapper met een Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan die isofix niet tussen de stoelen in gemonteerd worden? dan heb je toch geen extra gordel meer nodig?

 

Inderdaad daarom stelde ik ook voor om isofix in het midden te maken.

De maxicosi kan je met de familyfix helemaal ISOfix vast zetten.

 

Zie hier:

559%5B1%5D-03.jpg

 

isofix02.jpg

 

maxicosi-cabriofix-easyfix-isofix.jpg

 

maxi-cosi-familyfix-4.jpg

 

FamilyFix%20in%20de%20auto.jpg

 

http://www.consumentenbond.nl/test/auto ... -onderstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Allen bedankt voor jullie suggesties en tips. Heb inmiddels een aantal tests gedaan met 2 kinderstoelen en 1 maxicosi en het PAST HELAAS NIET..... Ik ben helaas gedwongen om een andere auto te kopen... snik, snik..... Een Touran heeft hetzelfde probleem, ook te smal. Een Sharan is wel ruim genoeg maar het oog wil ook wat.

 

Na veel speurwerk en lang nadenken heb ik besloten om een Ford S-Max te kopen........ Is in ierder geval ook Duits. Deze biedt wel voldoende ruimte......

 

Ik heb inmiddels mijn passat verkocht en heb de S-max al aangeschaft, ik had het niet verwacht maar deze rijdt ook geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Edwin,

 

We zitten bij dezelfde baas en ik heb ook al behoorlijk wat gezien. Dus dat veiligheid voorop staat is mij duidelijk. Ik zal proberen binnenkort wat foto's te maken. Maar ik zal het verhaal iets verduidelijken. De 2 MDF platen zijn gewoon los. Zijn van 18 mm dik MDF. Deze zitten nergens op vast gemaakt. De vloerbedekking is er alleen voor om het schuiven te voorkomen. Door het gewicht van de stoeltjes (en bevestiging) en kinderen zullen de plaatjes zeker wel op zijn plaats blijven liggen. De buitenste stoel en maxicosi zitten met de 3-punts gordel vast. De middelste dus met de 2-punts gordel. Voor de extra zekerheid bevestig ik een spanband die volledig om de achterbank heen gaat en dus het stoeltje een soort van 2e bevestiging geeft. Naar mijn idee moet dit wel een deugdelijke bevestiging zijn. Het mooiste zou zijn als ik een andere achterbank zou kunnen regelen met 3 3-punts gordels. Deze zijn echter bijna niet te vinden. En als ze te vinden zijn dan is het een compleet andere stof wat niet bij mijn interieur past.

 

Ik kan nog eens kijken naar de Isofix. Mogelijk dat dat ook nog een optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Allen bedankt voor jullie suggesties en tips. Heb inmiddels een aantal tests gedaan met 2 kinderstoelen en 1 maxicosi en het PAST HELAAS NIET..... Ik ben helaas gedwongen om een andere auto te kopen... snik, snik..... Een Touran heeft hetzelfde probleem, ook te smal. Een Sharan is wel ruim genoeg maar het oog wil ook wat.

 

Na veel speurwerk en lang nadenken heb ik besloten om een Ford S-Max te kopen........ Is in ierder geval ook Duits. Deze biedt wel voldoende ruimte......

 

Ik heb inmiddels mijn passat verkocht en heb de S-max al aangeschaft, ik had het niet verwacht maar deze rijdt ook geweldig.

 

Proficiat met je nieuwe aankoop. Is geen oneven auto om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Allen bedankt voor jullie suggesties en tips. Heb inmiddels een aantal tests gedaan met 2 kinderstoelen en 1 maxicosi en het PAST HELAAS NIET..... Ik ben helaas gedwongen om een andere auto te kopen... snik, snik..... Een Touran heeft hetzelfde probleem, ook te smal. Een Sharan is wel ruim genoeg maar het oog wil ook wat.

 

Na veel speurwerk en lang nadenken heb ik besloten om een Ford S-Max te kopen........ Is in ierder geval ook Duits. Deze biedt wel voldoende ruimte......

 

Ik heb inmiddels mijn passat verkocht en heb de S-max al aangeschaft, ik had het niet verwacht maar deze rijdt ook geweldig.

 

Proficiat met je nieuwe aankoop. Is geen oneven auto om te zien.

 

Geinig, want gezien wij een tweeling krijgen hebben we ook overwogen om een S-max te kopen. Alleen wilde ik toch in een normale auto rijden en ben ik de stoeltjes in een 3c gaan passen. Dit lukte dus heb ik het S-max verhaal laten varen. Een 3BG is smaller, dus niet om je een rotgevoel te geven hoor, maar waarschijnlijk had een 3c wel voldaan aan je eisen :D

 

Bovendien is mn vrouw van huis opgevoed met het idee dat alleen Duitse auto's goede auto's zijn (behalve opel). Dus veel andere optie's waren er ook niet :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even een vraag mbt de isofix beugel. De isofix beugel kan ik bij de dealer krijgen, dat is me duidelijk. Maar past deze ook op de middelste zitplaats van de achterbank? En moet ik daar nu de easyfix of familyfix op plaatsen. De bedoeling is dat ik er een maxi cosi autostoel op plaats. Dus geen maxi cosi. Ik kom er niet helemaal uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Heren,

 

Allen bedankt voor jullie suggesties en tips. Heb inmiddels een aantal tests gedaan met 2 kinderstoelen en 1 maxicosi en het PAST HELAAS NIET..... Ik ben helaas gedwongen om een andere auto te kopen... snik, snik..... Een Touran heeft hetzelfde probleem, ook te smal. Een Sharan is wel ruim genoeg maar het oog wil ook wat.

 

Na veel speurwerk en lang nadenken heb ik besloten om een Ford S-Max te kopen........ Is in ierder geval ook Duits. Deze biedt wel voldoende ruimte......

 

Ik heb inmiddels mijn passat verkocht en heb de S-max al aangeschaft, ik had het niet verwacht maar deze rijdt ook geweldig.

 

Proficiat met je nieuwe aankoop. Is geen oneven auto om te zien.

 

Geinig, want gezien wij een tweeling krijgen hebben we ook overwogen om een S-max te kopen. Alleen wilde ik toch in een normale auto rijden en ben ik de stoeltjes in een 3c gaan passen. Dit lukte dus heb ik het S-max verhaal laten varen. Een 3BG is smaller, dus niet om je een rotgevoel te geven hoor, maar waarschijnlijk had een 3c wel voldaan aan je eisen :D

 

Bovendien is mn vrouw van huis opgevoed met het idee dat alleen Duitse auto's goede auto's zijn (behalve opel). Dus veel andere optie's waren er ook niet :mrgreen:

 

 

Ben wel blij met de S-max. Hij rijdt lekker en is verrassend degelijk gebouwd. Wat een ruimte. Neemt niet weg dat ik mijn Passat mis..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden