Ga naar inhoud

hoe te spuiten?


Fopperr

Aanbevolen berichten

heb de kapjes om de knipperlichten van een 3c in grondverf besteld en deze moeten gespoten worden.

 

Nu hoor ik verschillende meningen: Zelf spuiten of laten doen. De ene zegt dat dit niet kan ivm eoa middel dat tegen barsten van de lak is, de ander zegt dat je het gewoon moet ontvetten, licht schuren, weer ontvetten, spuiten, lichtschuren, spuiten, licht schuren, evt. spuiten of blanke lak.

 

Wat denken jullie? Wat zou dit kosten om te laten doen? spuiter/doe-het-zelver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er achter.... gij neemt den linkerhand (of rechterhand), slaat deze om de spuitnozzle en begint sterkt te pompen....

 

Edwin, ben het helemaal met je eens, voor 5 tientjes geen gezeik/ergernis! Vooral dat verhaal van ydwer, dat er een flexibele stof gespoten wordt oid... Niet dat je per ongeluk een keer zachtjes de struiken in rijdt, dat de boel begint te barsten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ff geinformeerd..... kost ongeveer 120 euri's...... wilde een spuitbus van Motip bestellen... die hebben ze niet in de kleur LB5M.....:S:S:S:S:S:S:S

 

matt is al aan t kijken....

 

Wel een belachelijke prijs trouwens, 120 eurotjes voor zo'n klein ding.

 

Weet iemand van jullie toevallig iemand die bij een spuiter in achterhoek/twente werkt en een beetje doe-het-zelved?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je bij 1 bedrijf geweest?

Voor dit soort klusjes sta je vaak verbaast van het verschil in prijsopgave.

Bij mij in de buurt zit een schadebedrijf dat bijna alleen VW doet (naast dealert).

Misschien is het een idee om ze bij zo'n bedrijf neer te leggen.

Als ze dan eens een klus in jouw kleur hebben kunnen ze het gelijk meepakken.

Zo zijn voor hun de kosten laag, ze hoeven niet speciaal jouw kleur aan te maken, spuit reinigen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoiets zoek ik idd, maar mijn lichtblauw metallic is nou niet echt een kleur die vaak gespoten wordt, die zie je ook weinig.

 

Mijn vader had vroeger een bekende die bij een spuiter werkte, die deed dit soort dingen vaak.... en voor weinig... zal eens vragen of hij die beste man nog kent....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ff geinformeerd..... kost ongeveer 120 euri's...... wilde een spuitbus van Motip bestellen... die hebben ze niet in de kleur LB5M.....:S:S:S:S:S:S:S

 

matt is al aan t kijken....

 

Wel een belachelijke prijs trouwens, 120 eurotjes voor zo'n klein ding.

 

Weet iemand van jullie toevallig iemand die bij een spuiter in achterhoek/twente werkt en een beetje doe-het-zelved?

 

 

120 eurotientjes is wel wat veel geld...... :) toch € 1200,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

tipje voor jou...

 

Ga eens naar de ATU. Daar hebben ze lak van 'Auto K'. Erg fijn en niks mis mee. (spreek uit ervaring)

Een busje kleur voor pak 'm beet 15,- en dan heb je nog de 2-schicht klarlack. kost ongeveer hetzelfde.

 

De lijstjes zijn al gegrond en hoeven alleen licht (korrel 800) geschuurd te worden. nat schuren.

 

3 a 4 dunne laagjes kleur zetten en dan een aantal lagen blank totdat het er lekker dik inzit.

 

Met wat geduld en een beetje handigheid is dit voor deze kleine oppervlaktes goed zelf te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tipje voor jou...

 

Ga eens naar de ATU. Daar hebben ze lak van 'Auto K'. Erg fijn en niks mis mee. (spreek uit ervaring)

Een busje kleur voor pak 'm beet 15,- en dan heb je nog de 2-schicht klarlack. kost ongeveer hetzelfde.

 

De lijstjes zijn al gegrond en hoeven alleen licht (korrel 800) geschuurd te worden. nat schuren.

 

3 a 4 dunne laagjes kleur zetten en dan een aantal lagen blank totdat het er lekker dik inzit.

 

Met wat geduld en een beetje handigheid is dit voor deze kleine oppervlaktes goed zelf te doen.

dat wilde ik idd doen, maar nu werd mij dit afgeraden ivm weekmakers die een spuiter toevoegt........

 

natuurlijk is dit niet een deel waar heel veel flexibiliteit van verwacht wordt, mocht je ergens zachtjes tegenaan rijden, dan buigt vooral de bumper natuurlijk, niet dat dit op de planning staat, maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor die latjes aan de voorzijde wordt geen weekmaker gebruikt. is ook harde kunststof.

 

Voel eens bij een 3b of 3bg onderaan de deur aan de kunststof als die de deur open heeft. dit kan je bijna dubbelvouwen. Hiervoor zijn weekmakers nodig.

 

gewoon zelf doen. mocht het uiteindelijk een keer misgaan heb je zoveel geld bespaart dat je zelfs een nieuwe lijst zou kunnen kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn buiten spiegel zelf gespoten.

Is wel iets anders maar geef hiermee alleen aan dat zulke onderdelen goed zelf te spuiten zijn.

Lak heb ik besteld bij de dealer was 22 euro voor busje lak op kleur en een busje (speciale) blanke lak.

Licht opgeschuurd (korrel 1000 water schuurpapier) kunstof hechtprimer, weer licht opgeschuurd, 4 lagen kleur lak, (tussendoor licht opschuren is niet echt nodig bij nieuwe en al in primer staande delen) en als laatst 2 lagen blanke lak.

Paar dagen goed laten uitharden.

Dan na montage even oppoetsen.

 

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, met hulp deze beschrijvingen zal ik mij moeten redden... heb natuurlijk wel vaker een spuitbus vast gehad.

 

Haal dan bij de dealer een spuitbus in de kleur LB5M en dan een blanke lak en licht/fijn schuurpapier bij de schilder ofzo? Voor de rest moet t lukken.

Tussen door dus is dus niet nodig.

 

Ik hou jullie wel op de hoogte, ook van het resultaat natuurlijk :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter schuren met Scotch Bright (zo'n rode 'sponsjes'), werkt veel makkelijker dan schuurpapier, is fijner en je schuurt niet zo snel randen'kaal'. Gewoon overgaan tot je een gelijkmatig mat uitzicht krijgt. Op glanzende delen houdt de nieuwe lak niet vast...

Die weekmaker is meer van belang bij grotere oppervlakten.

En dan in meerdere fijne laagjes spuiten. probeer niet in één keer de kleur te krijgen die je wil, dan ga je lopers krijgen... beter 7 dunne lagen dan 2 dikke.

Beginnen te spuiten aan de moeilijke kantjes, als laatste de grotere en zichtbare delen doen, dat voorkomt dat je een misteffect krijgt...

 

Succes! dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter schuren met Scotch Bright (zo'n rode 'sponsjes'), werkt veel makkelijker dan schuurpapier, is fijner en je schuurt niet zo snel randen'kaal'. Gewoon overgaan tot je een gelijkmatig mat uitzicht krijgt. Op glanzende delen houdt de nieuwe lak niet vast...

Die weekmaker is meer van belang bij grotere oppervlakten.

En dan in meerdere fijne laagjes spuiten. probeer niet in één keer de kleur te krijgen die je wil, dan ga je lopers krijgen... beter 7 dunne lagen dan 2 dikke.

Beginnen te spuiten aan de moeilijke kantjes, als laatste de grotere en zichtbare delen doen, dat voorkomt dat je een misteffect krijgt...

 

Succes! dre

precies!

 

Al ben ik het niet eens met het scotch verhaal. een keer gedaan bij een zilver kleur en daar zag je toch echt de schuurkrasjes door de lak heen komen. Je zag ze door de blanke lak in de kleur lak zitten zeg maar.

 

Mijn ervaring is toch nat schuren met 800 of 1000.

 

Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden