Ga naar inhoud

Vraag over borgpennen ramen


fubar

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik weet waar ik het anders zou moeten zetten, dus heb het hier maar neer geplant.

Ik heb eindelijk tijd gehad om mijn defecte ramen achter te repareren. Nu blijkt er niets stuk, maar alleen de 2 borgpennen uit het raam/raamhouder te zijn geschoten aan beide kanten. Nu ben ik bezig geweest, maar krijg ze er niet terug in :angry:

 

Heeft iemand een truukje daarvoor? Of ik doe het verkeerd nl, kan ook.

Ik heb geprobeerd eerst de buitenste huls erin te drukken en vervolgens de binnsnste, maar krijg ze er niet in. Ze schieten er aan de achterkant steeds weer uit. Moet ik misschien de hele metalen plaat loshalen ofzo?

 

Wie heeft tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij doe je het op de goede manier. Toevallig heb ook alles laatst los gehad en het terugplaatsen van de "borgpennen" was een fluitje van een cent.

Ik heb de buitenste huls op een spitsbektang gezet en kon het zo heel makkelijk terugplaatsen.

Je zult de buitenste wel met gevoel op de plaats moeten zetten, anders kan ie er inderdaad weer aan de achterkant uitvallen, daar de kleine (binnenste) de buitenste borgt.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol, roger

 

jij geeft mooie omschrijving van de handeling van borging in de huls

 

deze moet er strak in passen en er is idd grote kans dat de huls er aan achterkant uit het gat van raam gedrukt wordt.

 

of de borgpen klemt niet voldoende

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt mannen. Heb niet nieuwe pennen gebruikt, die staan in bestelling bij de stealert. Gaan we dan weer met frisse moed er tegen aan.

Heb niet zoveel geduld, dus zal wel weer vloeken worden. lol

Misschien iets verzinnen dat de pen aan de achterkant tegen gehouden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw of oud maakt niet heel veel uit tenzij versleten natuurlijk. Je doet ze wel in het raam duwen voordat je het raam in de houder zet?

 

Ik doe zelf de buiten erin, dan de kleine er in en met een waterpomp tang goed vastzetten. Die waterpomp tang gaat mooi om het raam heen. Daarna duw je het raam met stiften in de houder. Daar moet je even wat kracht voor zetten maar dan klikt ie er goed in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vandaag gedaan met de metalen plaat nog in de deur. Er was geen plaats voor een waterpomp tang. Raam zit nog in de deur en het mechanisme ook. Je kan door 2 gaten in de metalen plaat er wel redelijk bij. Had geen zin om de gehele plaat eruit te halen voor 2 plastic hulsjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet als je de buitenste bus erin hebt iemand even aan het raam laten 'hangen' de buitenste bus zit daardoor meer geklemd.. dan met een punttang de kleine erin drukken en evt met een verlengstuk van een dopsleutelset de bus er voorzichtig intikken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden