Ga naar inhoud
  • 0

Foutcode 25b


Redneck74

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dit wil zeggen dat er een probleem in de servomotor van een flap zit,nou wil dit niet meteen zeggen dat hij ook niet functioneerd.hij kan ook wat moeizaam gaan of het een keer niet gedaan hebben.De fout wordt dan meteen opgeslagen. Als je climatecontrol verder naar behoren werkt zou ik me er niet al te druk om maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jip, zoals Oetse al aangeeft waarschijnlijk geen probleem, die van mij komt ook altijd met climate control storing flaps etc, daar hebben de meeste passats last van. Je kunt met vagcom wel een test doen om ze te laten werken, maar meestal komt de fout weer terug. PB gestuurd trouwens ivm uitlees vraag.

 

gr. iwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi all,

 

Mijn airco doet het ook niet meer. Met de gegevens van het forum (thx) de zelfdiagnose van de climatronic uitgevoerd. Resultaat:

 

- 25b

- 4F7 temp. flap servo motor

- 4F8 central flap servo motor

- 4FA recirculation flap servo motor

- 000

 

iemand enig idee om welke servo motor het gaat en waar die zit?

 

Mogelijk is er meer aan de hand, maar dit is iig ook niet goed. Voorheen toen de airco nog werkte, hoorde ik ook wel eens een schrapend geluid waarna er onregelmatig lucht werd uitgeblazen. Eerst heel hard waarna dat wat terug zakte.

 

groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoelang geleden is de airco voor het laatst gevuld? als dit ongeveer 4 jaar of meer is, dan is de kans groot dat het systeem gewoon net te leeg is, Dan zou het een kwestie van bijvullen zijn.

De servo's zitten achter het dashboard in het luchtsysteem, maar ik heb dat zelf nog nooit open gehad, en heb geen idee hoe je dat moet vervangen.

Die foutcodes zeggen niet perse dat de servo's het niet doen. Mischien is het systeem wat vervuilt en reageren de servo's daarom niet altijd optimaal, dan wordt dit als foutcode opgeslagen terwijl de climatecontrol eigenlijk goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk zo'n 2 jaar geleden dat de airco onderhanden is genomen. Ik zal proberen dat er vd week iemand naar kijkt. Er waren ook nog wat topic's over de servo motoren, die ook maar even bestuderen. Dank voor je reactie oholtman.

 

gr ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zou natuurlijk kunnen kijken of de rechterfan draait, dat is iig (vaak)een teken dat er voldoende koudemiddel in het systeem zit.. tevens zullen de leidingen van de airco vaak wel bevriezen..

 

In jouw geval met die klep-foutmeldingen (en blaasgeschiedenis) kan het maar zo zijn dat ie de klep niet om kan stellen van de warme naar de koude (aanvoer-)kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben toevallig met de 3BG van mn schoonvader bezig geweest omdat de airco het niet meer deed (sinds hij vorige week bij de stealer zijn distributieriem heeft laten vervangen) na enig onderzoek was mn diagnose dat de magneetkoppeling overleden was.(mede omdat bij mijn eigen 3bg met dezelfde motor bij dezelfde kilometerstand, ook de magneetkoppeling overleden is)

Daarna bedacht ik me dat er natuurlijk ook een kabelbreuk of iets dergelijks in kon zitten.Na enige inspectie kwam ik een groene stekker onderin vlakbij de aircocompressor tegen die niet aangesloten was.Ik heb een aangesloten en je raad het al.........Probleem opgelost.

Fouten maken is menselijk, maar het is toch lullig dat ze bij een dealer vergeten het stekkertje van de magneetkoppeling terug te steken, als het front van de auto er voor weg is geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De foutcodes staan in mijn geval los van het niet werken van de airco, zoals eerder is geantwoord. Vandaag naar laten kijken en blijkbaar zat er alleen maar lucht in, dat is wat mij op de mouw gespeld is. Anyway hij is weer gevuld en doet het weer als vanouds. Foutcodes gereset, kijken of die nog terugkomen.

 

gr Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De foutcodes staan in mijn geval los van het niet werken van de airco, zoals eerder is geantwoord. Vandaag naar laten kijken en blijkbaar zat er alleen maar lucht in, dat is wat mij op de mouw gespeld is. Anyway hij is weer gevuld en doet het weer als vanouds. Foutcodes gereset, kijken of die nog terugkomen.

 

gr Ruud

mooi dat hij het weer doet (wel lekker in de zomer) het kan heel goed dat je niks aan de werking van de airco merkt ondanks de eventuele foutcodes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden