Ga naar inhoud

Hoe te rijden met een caravan?


Fopperr

Aanbevolen berichten

:idea: Even voor alle duidelijkheid. Die hier zo vaak genoemde grens van 3500kg geld voor de combinatie maximaal toegestane massa van de auto PLUS maximaal toegestane massa van de caravan!!! En dan ga je al snel OVER de 3500kg...... en dan zit je dus vast aan een E bij B!

 

Ik heb mij trouwens al vaker verbaasd over sommige combinaties..... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

:idea: Even voor alle duidelijkheid. Die hier zo vaak genoemde grens van 3500kg geld voor de combinatie maximaal toegestane massa van de auto PLUS maximaal toegestane massa van de caravan!!! En dan ga je al snel OVER de 3500kg...... en dan zit je dus vast aan een E bij B!

 

Ik heb mij trouwens al vaker verbaasd over sommige combinaties..... :P

 

Klopt helemaal, dan heeft men het niet meer over ledige massa voertuig of zo.

Voor het totaal gewicht moet je beide TMM's (Toegestane Maximum Massa) nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk idd, kom erachter dat de caravan officieel 1500kg max mag wegen maar op e.o.a. manier is hij bij het invoeren naar Duitsland van 1500kg naar 1300kg op kenteken gezet. Voordeel is dat je ruim onder de 3500kg blijft en nadeel is dat je nog maar 100kg laadgewicht hebt...

 

Zal eens kijken of ik binnenkort een E halen kan, moet dan ook nog de caravan terug laten keuren naar 1500kg.... beide opties heeft geen zin denk ik...

 

Als je aangehouden wordt zonder geldig rijbewijs, kun je de caravan laten staan en bij te veel belading moet je de helft achter laten.

 

Helder punt Fred, zal dit morgen eens voor mezelf uitzoeken... zal krap worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden