Ga naar inhoud

Angel Eyes


mw

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren even met de dealer gebeld over hoogteregelings motortjes.

 

En in Meersen hadden ze het ff voor me uitgezocht.

 

Standaard zit er bij mij (3B) een lichtbundel-hoogtestelmotor in met nummer 3A0 941 295 Die is midden 1998 vervangen door nummeer 3B0 941 295

 

Maar een beter althenatief was nummer 1H0 941 295 E met los metalen asje dat je zelf kunt instellen (nummer asje 3A0 941 141)

Motortje en asje kosten iets van 66,50

 

Deze combinatie was ideaal voor NIET VW koplampen en natuurlijk ook te gebruiken voor wel VW koplampen.

Het zou ook perfect passen op de Aziatische koplampen.

(foto's volgen later :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Afgelopen zaterdag dus weer even aan het knutselen geweest.

 

Heb de FK-Automotive Angel-eyes verwisseld met de Sonar Angel-eyes.

En er moest ook meteen een nieuw motortje voor de hoogte regeling in...

 

2qxow47.jpg

Links het nieuwe motortje met losse metalen asje.

Rechts het oude motortje met het vaste kunstof asje.

 

Ff motortje aan de spanning van de auto hangen zodat hij naar de beginstand gaat en toen meteen het andere werkende motortje uitgebouwd.

Deze 2 motortjes tegenover elkaar gelegd zodat ik het nieuwe asje kon afstellen.

 

2i70a4j.jpg

 

Dit zat allemaal in de doos van sonar:

(2 beugels, 6 boutjes en 6 schroef klemmen)

 

2d780t3.jpg

 

Nadat ik dat afgesteld had was het tijd om de auto onderhanden te nemen....

 

Oude staat met FK-Angel-eyes:

 

4hvakk6.jpg

 

Eerst ff huidige (te lage) stand van de lampen aftekenen op 2 stukken papier.

Dan kan ik me iig oriënteren hoe ik de nieuwe lampen ongeveer moet afstellen.

Op de foto zijn de zwarte lijnen van de ouder FK-lampen.

En het licht van de nieuwe al de foto van het oude lichtbeeld was te slecht.

 

3y2hagj.jpg

 

Nadat ik het oude lichtbeeld had afgetekent was het tijd om de verbouwing echt te starten...dus....

Uitbouwen die ouwe hap :)

(ff snel in vogel vlucht omdat dit al vaken uitgelegd is)

Eerst de lucht pijp eruit...daarna de veertjes van de richting aanwijzers en de richting aanwijzers zelf eruit...

Dan de 2 schroeven aan de bovenkant van de lampen onder de plastic dopjes.

Daarna de schroef aan de zijkant (zit normaal de richting aanwijzer voor)

 

En flop we zijn zover :

 

3y29nch.jpg

 

Dan de beschrijving van die sonar lampen er eens bij gepakt.... en ook meteen weer weg gelegd... plaatjes waren toch niet te doen...

Dus maar weer zelf uit vogelen.

ff passen en meten....

 

47aoape.jpg

 

Hummm... dat gaat zo niet passen... :(

 

Bumper moet er af volgens het briefje van sonar...

Ik ben eigenwijs dus dat kan ook best zonder de bumper eraf te halen...

 

Dus hop de grill eruit trekken (klik systeem dus dat gaat best makkelijk)

 

3zalrly.jpg

 

Nog niet buigzaam genoeg....

Dus de bovenkant van de bumper los halen...

 

43hbms7.jpg

 

De 2 kruiskop schroeven uit de 2 rubberen stootblokjes voor de motorkap eruit draaien en de 3 torx/torks of hoe je dat ook schrijft er ook uit...

(zie cirkeltjes)

 

Mooi... zo kon ik dus de bumper mooi voorzichtig aan de kant trekken zodat de lamp erachter kan schuiven.

Dat past dus mooi...

 

Nu op naar de volgende stap....

Het bijgeleverde beugeltje plaatsen.

 

Volgens plaatje (voor zover dat te herkennen was) :

De 2 bouten vast zetten richting het midden van de auto.

 

2yyr3uq.jpg

 

Ziet er goed uit dacht ik zo....

Maar paste mooi net niet. :(

Het bevestigings gat kwam niet precies over het gat in de beugel.

Puzzel tijd dus.... na wat pogingen past dit het beste :

 

2cfuohk.jpg

 

Beugel aan de buitenkant en de klemmen op de bevestiging van de auto.

Schroeven kan met een kruiskop of met een 10-er sleutel.

Ik ging dus voor de 10-er en een klein rateltje.

(Past beter dan een kruiskop schroeven draaier en dan scheef schroeven)

 

Nu ik dat ongeveer passend had was het tijd om de lamp unit te gaan bewerken.

Het gat in het schroef klemmetje paste op geen enkele manier 100%.

(zie foto)

 

2gwulh4.jpg

 

Dus ff de boor erbij halen en dan is het zo gepiept...

Zie alweer een foto)

 

2lda9o3.jpg

 

Zo, nu dat ook geregeld was kon ik de lampen eindelijk helemaal monteren.

Denk er aan om vlak voor het plaatsen de richting lamp fitting er in te draaien.

Deze kan gewoon van de oude richting aangevers gebruikt worden.

Lampen erin en nog ff mijn knokkels open halen aan alle scherpe delen om de lamp op het beugeltje vast te draaien.

Ik had het zo passend gemaakt dat het plastic beugeltje aan de lamp ONDER het metalen beugetje aan de auto vast kwam te zitten.

 

4ccxhy1.jpg

 

Eerst alleen de ringen:

 

40nkruq.jpg

 

Daarna met de richting aangevers erbij

(dit moets ik ff timen om zichtbaar te maken en niet over te belichten met mijn GSM-etje)

 

3ztkot3.jpg

 

Dimlicht en groot licht nog ff testen... en alles werkte.

Ff ongeveer afstellen (ik heb zo mijn twijfels over de vorm van het linker lichtbeeld maar dat hoor ik later dan wel):

 

3y2hagj.jpg

 

En dan naar buiten ermee:

 

2wqdi55.jpg

 

29kup3q.jpg

 

Die zwarte rand is ff wennen... maar ik denk wel dat dit beter is dan chroom helemaal tot het einde van de lamp-unit.

 

44lmjhf.jpg

 

Zo... en dan maar ff wachten op de nacht.

Duurde te lang >:)

 

Dus terug de schuur in deurendicht en licht uit :)

Alleen bleef er een heel klein beetje licht binnen komen...

Dus mijn GSM maakte er niet veel van.

 

2j2dx6q.jpg

 

 

Ik ben begonnen met de rechter koplamp omdat ik die er iig in wilde hebben en die het lastigste is doordat daar de minste ruimte is.

Maar voor de rechterkant heb ik 2 uur inbouw tijd nodig gehad...

De linkerkant was daarna binnen 10 mins gepiept.

1 uurtje voorbereiding (lichtbeeld uittekenen en gereedschap bij elkaar zoeken) en 1 uurtje afwerken (grill, bumper en opruimen)

Dus ongeveer iets van 4 uurtjes werk.

 

Ik was om 12:00 uur begonnen dus de meeting haalde ik niet meer :(

En ik kon niet eerder beginnen omdat ik nog met de hond naar training moest en de schuur was niet eerder vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het ook ongeveer gedaan samen met "Ropan".

De eerste koplamp koste een beetje tijd, en de tweede koplamp zat er met 10 minuten in.

Ik ben wel erg tevreden met het resultaat, maar ook zeker met de lichtopbrengst tov de oude koplamp van de passat.

 

Je moet inderdaad wel letten op de dichtheid van het glas (dit heb ik al meer gehoord) maar dat zie je snel genoeg.

Die van mij zijn gelukkig dicht en ik heb dus geen condensvorming in de koplamp.

 

Oh ja met die hoogteverstelling, je moet de unit met de daarvoor bedoelde schroef in de laagste of hoogste (dat weet ik ff niet meer) stand draaien en dan druk je het motortje van de hoogteverstelling er zo in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motortje erinklikken is geen probleem...

Dit kun je het beste doen voordat je ze inbouwt (zeker de bijrijders kant)

 

Het makkelijkste gaat het zo:

 

1. Je haalt de transport beveiliging eruit

2. Je haalt de dop eraf.

3. Je drukt met een vinger het binnen werk naar beneden.

4. Je hebt nu genoeg ruimte om het motortje erin de klikken.

5. Motortje vast klikken door het een kwatslag te draaien.

6. Kapje over lampje terug zetten

7. biertje ? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw motortje is ook origineel VW

Zit nu overal standraard in.

 

VW nummer 1H0 941 295 E

Los asje 3A0 941 141

Motortje en asje kosten iets van 66,50 bij elkaar

 

De linker is het nieuwe motortje

 

2qxow47.jpg

 

Voordeel is dat je de lengte door het asje vaster of losser te draaien kunt afstellen.

 

 

Verder kun je het beste ff met een vinger in de lamp-unit duwen zodat het hele meganisme van binnen helemaal naar beneden staat zeg maar...

Dan is het beugeltje korten bij de buitenkant van de lamp en heb je dus meer ruimte om te passen.

Dan kun je eerst het motortje inhangen en daarna vast draaien/klicken op de lampunit.

Als je de dop van het dimlicht eraf draait dan kun je er schuin inkijken en dan kun je het kogelkopje zien zitten.

 

Zo heb ik het iig ook bij de standaard lampen en bij de FK-angel-eyes altijd gedaan wen werkt altijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ja van SKG ken ik ze, maar dat zijn die FK's. En daar zijn veel problemen mee. De angle eyes moet je om laten bouwen naar led's omdat ze anders snel kapot gaan. En de set van 175 is tot nu toe de goedkoopste welke ik gevonden heb. Denk dat ik die set maar ga bestellen. Is het verstandig om deze toch wel meteen om te laten bouwen naar led's en is er iemand in de buurt die me hierbij zou kunnen helpen??????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden