ReneR Geplaatst 23 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2006 Ik heb gisteren even met de dealer gebeld over hoogteregelings motortjes. En in Meersen hadden ze het ff voor me uitgezocht. Standaard zit er bij mij (3B) een lichtbundel-hoogtestelmotor in met nummer 3A0 941 295 Die is midden 1998 vervangen door nummeer 3B0 941 295 Maar een beter althenatief was nummer 1H0 941 295 E met los metalen asje dat je zelf kunt instellen (nummer asje 3A0 941 141) Motortje en asje kosten iets van 66,50 Deze combinatie was ideaal voor NIET VW koplampen en natuurlijk ook te gebruiken voor wel VW koplampen. Het zou ook perfect passen op de Aziatische koplampen. (foto's volgen later ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 25 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2006 Afgelopen zaterdag dus weer even aan het knutselen geweest. Heb de FK-Automotive Angel-eyes verwisseld met de Sonar Angel-eyes. En er moest ook meteen een nieuw motortje voor de hoogte regeling in... Links het nieuwe motortje met losse metalen asje. Rechts het oude motortje met het vaste kunstof asje. Ff motortje aan de spanning van de auto hangen zodat hij naar de beginstand gaat en toen meteen het andere werkende motortje uitgebouwd. Deze 2 motortjes tegenover elkaar gelegd zodat ik het nieuwe asje kon afstellen. Dit zat allemaal in de doos van sonar: (2 beugels, 6 boutjes en 6 schroef klemmen) Nadat ik dat afgesteld had was het tijd om de auto onderhanden te nemen.... Oude staat met FK-Angel-eyes: Eerst ff huidige (te lage) stand van de lampen aftekenen op 2 stukken papier. Dan kan ik me iig oriënteren hoe ik de nieuwe lampen ongeveer moet afstellen. Op de foto zijn de zwarte lijnen van de ouder FK-lampen. En het licht van de nieuwe al de foto van het oude lichtbeeld was te slecht. Nadat ik het oude lichtbeeld had afgetekent was het tijd om de verbouwing echt te starten...dus.... Uitbouwen die ouwe hap (ff snel in vogel vlucht omdat dit al vaken uitgelegd is) Eerst de lucht pijp eruit...daarna de veertjes van de richting aanwijzers en de richting aanwijzers zelf eruit... Dan de 2 schroeven aan de bovenkant van de lampen onder de plastic dopjes. Daarna de schroef aan de zijkant (zit normaal de richting aanwijzer voor) En flop we zijn zover : Dan de beschrijving van die sonar lampen er eens bij gepakt.... en ook meteen weer weg gelegd... plaatjes waren toch niet te doen... Dus maar weer zelf uit vogelen. ff passen en meten.... Hummm... dat gaat zo niet passen... Bumper moet er af volgens het briefje van sonar... Ik ben eigenwijs dus dat kan ook best zonder de bumper eraf te halen... Dus hop de grill eruit trekken (klik systeem dus dat gaat best makkelijk) Nog niet buigzaam genoeg.... Dus de bovenkant van de bumper los halen... De 2 kruiskop schroeven uit de 2 rubberen stootblokjes voor de motorkap eruit draaien en de 3 torx/torks of hoe je dat ook schrijft er ook uit... (zie cirkeltjes) Mooi... zo kon ik dus de bumper mooi voorzichtig aan de kant trekken zodat de lamp erachter kan schuiven. Dat past dus mooi... Nu op naar de volgende stap.... Het bijgeleverde beugeltje plaatsen. Volgens plaatje (voor zover dat te herkennen was) : De 2 bouten vast zetten richting het midden van de auto. Ziet er goed uit dacht ik zo.... Maar paste mooi net niet. Het bevestigings gat kwam niet precies over het gat in de beugel. Puzzel tijd dus.... na wat pogingen past dit het beste : Beugel aan de buitenkant en de klemmen op de bevestiging van de auto. Schroeven kan met een kruiskop of met een 10-er sleutel. Ik ging dus voor de 10-er en een klein rateltje. (Past beter dan een kruiskop schroeven draaier en dan scheef schroeven) Nu ik dat ongeveer passend had was het tijd om de lamp unit te gaan bewerken. Het gat in het schroef klemmetje paste op geen enkele manier 100%. (zie foto) Dus ff de boor erbij halen en dan is het zo gepiept... Zie alweer een foto) Zo, nu dat ook geregeld was kon ik de lampen eindelijk helemaal monteren. Denk er aan om vlak voor het plaatsen de richting lamp fitting er in te draaien. Deze kan gewoon van de oude richting aangevers gebruikt worden. Lampen erin en nog ff mijn knokkels open halen aan alle scherpe delen om de lamp op het beugeltje vast te draaien. Ik had het zo passend gemaakt dat het plastic beugeltje aan de lamp ONDER het metalen beugetje aan de auto vast kwam te zitten. Eerst alleen de ringen: Daarna met de richting aangevers erbij (dit moets ik ff timen om zichtbaar te maken en niet over te belichten met mijn GSM-etje) Dimlicht en groot licht nog ff testen... en alles werkte. Ff ongeveer afstellen (ik heb zo mijn twijfels over de vorm van het linker lichtbeeld maar dat hoor ik later dan wel): En dan naar buiten ermee: Die zwarte rand is ff wennen... maar ik denk wel dat dit beter is dan chroom helemaal tot het einde van de lamp-unit. Zo... en dan maar ff wachten op de nacht. Duurde te lang > Dus terug de schuur in deurendicht en licht uit Alleen bleef er een heel klein beetje licht binnen komen... Dus mijn GSM maakte er niet veel van. Ik ben begonnen met de rechter koplamp omdat ik die er iig in wilde hebben en die het lastigste is doordat daar de minste ruimte is. Maar voor de rechterkant heb ik 2 uur inbouw tijd nodig gehad... De linkerkant was daarna binnen 10 mins gepiept. 1 uurtje voorbereiding (lichtbeeld uittekenen en gereedschap bij elkaar zoeken) en 1 uurtje afwerken (grill, bumper en opruimen) Dus ongeveer iets van 4 uurtjes werk. Ik was om 12:00 uur begonnen dus de meeting haalde ik niet meer En ik kon niet eerder beginnen omdat ik nog met de hond naar training moest en de schuur was niet eerder vrij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kanarie Geplaatst 25 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2006 Zo heb ik het ook ongeveer gedaan samen met "Ropan". De eerste koplamp koste een beetje tijd, en de tweede koplamp zat er met 10 minuten in. Ik ben wel erg tevreden met het resultaat, maar ook zeker met de lichtopbrengst tov de oude koplamp van de passat. Je moet inderdaad wel letten op de dichtheid van het glas (dit heb ik al meer gehoord) maar dat zie je snel genoeg. Die van mij zijn gelukkig dicht en ik heb dus geen condensvorming in de koplamp. Oh ja met die hoogteverstelling, je moet de unit met de daarvoor bedoelde schroef in de laagste of hoogste (dat weet ik ff niet meer) stand draaien en dan druk je het motortje van de hoogteverstelling er zo in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 25 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2006 Motortje erinklikken is geen probleem... Dit kun je het beste doen voordat je ze inbouwt (zeker de bijrijders kant) Het makkelijkste gaat het zo: 1. Je haalt de transport beveiliging eruit 2. Je haalt de dop eraf. 3. Je drukt met een vinger het binnen werk naar beneden. 4. Je hebt nu genoeg ruimte om het motortje erin de klikken. 5. Motortje vast klikken door het een kwatslag te draaien. 6. Kapje over lampje terug zetten 7. biertje ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
animal Geplaatst 27 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2006 bijrijders kant had ik meer ruimte als bestuurders kant,had jij je luchtfilterbak niet weggehaald,dan heb je een giga ruimte Ziet er netjes uit, Gr Johan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 27 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2006 Nope... ook daar was ik te lui voor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
animal Geplaatst 27 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2006 Maar het ging dus beter met die andere hoogteverstellings motortjes,niet origineel vw bedoel ik dan. Ik,beter gezegd een maat van me,is er zeker per kant een dikke 15 min mee bezig geweest. . . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 27 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2006 Nieuw motortje is ook origineel VW Zit nu overal standraard in. VW nummer 1H0 941 295 E Los asje 3A0 941 141 Motortje en asje kosten iets van 66,50 bij elkaar De linker is het nieuwe motortje Voordeel is dat je de lengte door het asje vaster of losser te draaien kunt afstellen. Verder kun je het beste ff met een vinger in de lamp-unit duwen zodat het hele meganisme van binnen helemaal naar beneden staat zeg maar... Dan is het beugeltje korten bij de buitenkant van de lamp en heb je dus meer ruimte om te passen. Dan kun je eerst het motortje inhangen en daarna vast draaien/klicken op de lampunit. Als je de dop van het dimlicht eraf draait dan kun je er schuin inkijken en dan kun je het kogelkopje zien zitten. Zo heb ik het iig ook bij de standaard lampen en bij de FK-angel-eyes altijd gedaan wen werkt altijd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blastaway Geplaatst 18 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2006 Ik heb dus wel vocht in de lampen. Balen! FF zoeken naar de oorzaak en kitten maar. ook schiojn ik de mussen uit de boom met de lampen...Welke schroeven zijn voor de hoogte verstelling in te stellen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 19 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2006 Bij vocht hoef je niet te kitten... Bij vocht moet je beter ventileren... dus kijken of die nippels op de achterkant vrij zijn... Bij water in de lamp moet je gaan kitten... En bij vissen er in moet je een hengeltje uitgooien Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blastaway Geplaatst 19 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2006 hahaha Ik had witte dopjes op de lampen zitten. Die heb ik er afgetrokken en hopleijk is het beter. Links heb ik ze laten zitten om het verschil te kunnen zien. Verder 100% lampies! Heel blij mee. Vrouw vond ze ook erg mooi! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Ik heb deze gevonden op het net. Lijkt het wat? De ene set is € 199,- en de andere € 175,- De duurdere set komt van GGG Tuning en de andere set komt van Freestyle en Tuning Shop. Iemand ervaring met deze sets dan wel de winkels??? Foto 1 is 175,- en foto 2 199,- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Ze lijken beide hetzelfde alleen vanuit een andere hoek genomen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Ja mooi.. ook omdat je geen los knipperlicht unit meer hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bigfire Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Is dit wat trouwens: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... _id=012457 of kan ik beter dit nemen: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... _id=010664 groeten , Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Ja van SKG ken ik ze, maar dat zijn die FK's. En daar zijn veel problemen mee. De angle eyes moet je om laten bouwen naar led's omdat ze anders snel kapot gaan. En de set van 175 is tot nu toe de goedkoopste welke ik gevonden heb. Denk dat ik die set maar ga bestellen. Is het verstandig om deze toch wel meteen om te laten bouwen naar led's en is er iemand in de buurt die me hierbij zou kunnen helpen?????????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bigfire Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 Ja mensen wat moet ik nu nemen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 De kogel is door de kerk, ik heb de set van 175,- euries besteld. Met een week of 2 moet ik ze thuis hebben. Ben errruugggg benieuwd!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sam_v5 Geplaatst 29 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2007 wij ook naar het resultaat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dimitri-Turbo Geplaatst 30 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2007 wij ook naar het resultaat En anders ik welllllll Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 31 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2007 Ah mooi... het inbouwen is dus gelukt ! Mooi... FOTOOOOOOOOOOOOOOOO'S !!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
daan Geplaatst 4 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2007 hoi ik heb de zwarte sonars gehaald hier in de buurt voor maar 160 euries nu alleen nog zien dat ik ze er in krijg o ja embleemloze gril van jom heb ik ook bij hem heggehaald voor 16 euries is volgens mij niet echt duur mvg daan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
daan Geplaatst 4 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2007 hey hoi aangezien ik wat pb kreeg over waar ik ze weg heb zet ik hier even een linkje neer wel zo makkelijk toch http://www.aardbei-tuningparts.nl/ je kunt hier werkelijk bijna alles krijgen staat niet veel op de site maar als je hem even belt of een mailtje stuurt zal hij je snel antwoorden mvg daan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
daan Geplaatst 4 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2007 jazeker zijn e echt van sonar de reden dat ze bij hem zo goed koop zijn is simpel hij heeft een winkel aan huis en koopt het rechtstreeks mvg daan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
daan Geplaatst 4 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2007 psies dat vind ik ook maar ik vind die zwarte zo wie zo al mooier moet ze er alleen nog in hebben komt nog wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten