Ga naar inhoud

Aanschaf Passat v6 tdi


Madman

Aanbevolen berichten

Nou heren, na lange afwezigheid op de forum ben ik toch hier terug gekomen.

 

Een van de redenen dat ik eigenlijk niet meer op de forum ben geweest is dat ik simpel weg geen problemen heb ondervonden met mijn KM vreter die nu inmiddels en dikke 330,000 km op de teller heeft staan.

 

In de tussen tijd ben ik vader geworden en ben ik eigenlijk op zoek naar en wat groter auto (station wagon) en nu is mijn oog gevallen op Passat 2,5 tdi v6 4 motion (pff wat en mond vol haha).

 

Heb geprobeerd via de zoek functie wat informatie te vinden, maar zegt telkens dat er teveel onderwerpen zijn gevonden en dat ik mijn zoek term moet verfijnen.

 

De vraag is, zijn er punten waar ik op moet letten bij de aanschaf?

 

Heb in de tussen tijd al twee van deze monster gevonden die mij wel bevielen eentje met 150,000 op de teller en de andere met 187,000 op de tellen.

 

Zulke km standen zijn nog goed te doen toch?

 

alvast bedankt.

 

Gr Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet erg oppassen met de nokkenassen en de brandstofpomp, kijk of de V6 iig de nokkenaswissel gehad heeft.

Reparatie daarvan kost afhankelijk van waar je het laat doen het kan oplopen naar 4000 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartog Tuning is daar goedkoop in : http://www.hartogtuning.nl/aanbiedingen/

 

van de site :

 

Het vervangen van alle 4 nokkenassen voor een gemodificeerd type (met hardere toplaag), alle tuimelaars

en schijfjes (alles wat normaal gesproken inslijt). De keerringen van de nokkenassen alsmede de

klepdekselpakkingen, inclusief montage, afstellen van de pomptiming en gratis leenauto voor 2 dagen

 

voor 1450,- inc. btw. Op de onderdelen en werkzaamheden is 2 jaar/60.000km. garantie van toepassing.

 

Alle werkzaamheden worden door een ervaren monteur met alle vakdiploma´s en volgens Audi-

reparatievoorschriften uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tel daar dit ook even bij:

 

Het vervangen van de complete distributieset;

2 Riemen (nokkenassen en brandstofpomp), spanrollen, hydraulisch spanelement, waterpomp, thermostaat

en kleinmateriaal voor 950,- In combinatie met de nokkenasreparatie voor 850,- all-in.

 

Want dat doe je dan ook meteen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heren, bedankt voor de info, denk dat ik eventjes genoeg weet.

 

Dat over de nokkenassen, is daar en manier om achter te komen in wat voor staat ze zijn?

 

verder zou het toch wel een degelijke motor blok moeten zijn of niet, ik bedoel als ik mijn 1,9 tdi bekijk na en dikke 3 ton loopt die nog als een zonnetje.

 

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij staat nu op 210dkm en nog steeds geen problemen 8-)

 

overigens het verbruik van een 4-motion ligt wel wat hoger.

Ik rij gemiddeld met 16" velgen 1/11 a 1/12. het verbruik met 18" velgen 225 breed ligt wel iets hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden