Ga naar inhoud

LET OP: Brandstof Euro95 in Frankrijk


Vdub

Aanbevolen berichten

Ik tank eigenlijk nooit 98 of super, puur omdat ik het prijsverschil op een grote tank toch echt wel aanzienlijk vindt.

Ook merk ik geen enkel verschil (of et nou in mn Passat is of in de Volvo of op de motor) tussen 98 en 95/E10 dus dan is het weggegooid geld.

 

Als je een dure auto hebt (echt duur bedoel ik dan) met een flink blok en je wil er echt veel mee rijden en hem lang houden dan zou ik het wellicht nog overwegen.

 

@vdub: Echt racen kan je op de openbare weg toch niet, dus dat zal et niet zijn. Met een caravan of zware aanhanger zou ik wel 98 tanken. Maar mn turboloze 1.8 doet het ook prima op E10, tank ik Frankrijk haast niet anders.

 

Bovendien, als het écht schadelijk zou zijn zouden ze het niet overal verkopen ipv 95. Zeker niet in Frankrijk waar het gros van de auto's veeeel ouder zijn dan die van ons in welvarend Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames en heren...........Zojuist antwoord van de VW klantenservice. Het antwoordt luidt als volgt en komt dus overeen met de link via de ANWB site:

 

Geachte heer Backus,

 

Hartelijk dank voor uw e-mail.

 

De brandstof E10 is te gebruiken indien er geen Euro 95 aan de pomp te verkrijgen is, dit is veelal het geval in Frankrijk.

 

Voor de volgende motoren is de brandstof E10 niet geschikt:

Auto's met de eerste generatie FSI motoren: Lupo, Polo, Golf, Bora en Touran, bouwjaren 2000 tot en met 2004, in enkele gevallen tot bouwjaar 2006.

 

Voor deze motoren raden wij aan om in Frankrijk Superplus 98 te tanken, als er aan de pomp geen Euro 95 is te krijgen. Frankrijk is momenteel het enige land wat E10 op grote schaal aanbiedt.

 

Op de tankapparaten is de nieuwe brandstof veelal herkenbaar aan de aanduiding SP95-E10, waarbij SP staat voor Sans Plomb (ongelood), 95 voor octaangetal 95 en E10 voor een bijmenging van 10% bio-ethanol.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Volkswagen Klantenservice

Link naar reactie
Delen op andere sites

In alle VAG motoren kag het zondermeer getankt worden, MUV de eerste bouwjaren FSI's(zoals Stephan aangaf)

ALS men een standkachel aan boord heeft NIET gebruik maken van E10!!!!!!!!!!

 

Plaatje:

e10-herstellertabelle-pkw-5223569949211793878.jpg

 

De volgende modellen mogen GEEN E10 tanken:

A2 1.6fsi 04-'02 - 06-'05

A3 1.6fsi 09-'03 - 05-'04

A3 2.0fsi 03-'03 - 05-'04

A4 2.0fsi 08-'02 - 11-'04

A4 2000-mei 2008 benzine met standkachel

 

Alle VW FSI modellen tot bj 2005, Passat 3C mag wel E10 tanken

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden