Ga naar inhoud
  • 0

Een luie automaat?


Peter

Vraag

Hallo Mannen,

 

Ik heb het idee dat mijn automaat lui is of zoiets :?

Als ik een tijdje rustig rijdt en de bocht omga o.i.d. en daarna weer gasgeef dan blijft 'ie heel vaak onderin z'n toeren hangen, als je 'm dan laat schrikken 8O met het gaspedaal dan denkt van 'oja,...ik moet terugschakelen. Zou dit zo horen en moet ik hier maar aan wennen :( of zal ik de tiptronic maar wat vaker gebruiken?

Mijn automaat is gekoppeld aan een 2.3 V5 110Kw.

 

Iemand enig idee hoe je een automaat wakker moet schudden :?:

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat hoort zo, de automaat is zelflerend en zal bij rustig rijden zn versnelling aanpassen in een zo hoog mogelijk verzet, hetzelfde geld voor hard rijden ook daar past de bak zich op aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onze VW tiptronics staan standaard in de eco stand. Audi (met dezelfde automaat) heeft een knopje sportstand op zijn tiptronic. Wij dus helaas niet. Maar er is hoop. Je kunt met VagCom je tip in de sportstand zetten. Je automaat reageert dan veel directer op het gas en de denkseconde wordt korter.

 

Heb je het idee dat ie te lang blijft "slepen" voordat deze doorschakelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan dus wel,...héél mooi. Misschien kan er met de eerstvolgende meeting een laptop aangehangen worden om de boel even om te gooien. Het duurt nu te lang (naar mijn zin) voor de auto terugschakelt zodat deze met het uit de bocht komen in te lage versnelling staat en dan soms zelfs gaat trillen alsof hij het niet kan trekken :? . Het voelt alsof je een handgeschakelde auto in z'n vier uit de bocht wilt laten optrekken,...gaat dus niet! Als ik dan het gaspedaal laat "schrikken" schakeld 'ie pas terug.

 

Bedankt heren!

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden