Ga naar inhoud
  • 0

Radardetector


Rene

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

idd... volgens hun heb je er in NL geen fluit aan.

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=2339

 

Hier staat iig iets over de algemene toepassingen van het DSI signal enzo:

http://www.radioscanner.nl/stinger_dsi_toep.htm

 

Hier staat dat hij legaal is :

http://www.radardetector.be/default.asp?Artikel_ID={C7C8D8F6-5CDD-418A-9506-9E0019A88037}

(vrij logisch... ze verkopen hem zelf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hard rijdend zonder rdd is ie gauw arm met een rs4 ja... af en toe stoom afblazen op de autobahn helpt.....

 

ik zei het vandaag nog tegen een (duitse) monteur: hij rijdt nu als een Holländer toen we het over het gemis aan vermogen door (waarschijnlijk) een kapotte LMM hadden..... in het NL verkeer merk je er niet veel van, maar de grens over en dan dus wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

24y8pc4.jpg

 

Op de Nederlandse wegen toegestaan

Nauwkeurige snelheidsmeting en positie bepaaling door GPS en satelliet

Signaal locaties van flitspalen en snelheidscontroles via de database van Flitspaal.nl

http://www.heuts.nl/b2c/folder.php

 

Hier veel meer Info, maar ook een stuk duurder. http://www.shop4.nl/shop/N_frame.html?http://www.shop4.nl/shop/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
24y8pc4.jpg

 

Op de Nederlandse wegen toegestaan

Nauwkeurige snelheidsmeting en positie bepaaling door GPS en satelliet

Signaal locaties van flitspalen en snelheidscontroles via de database van Flitspaal.nl

http://www.heuts.nl/b2c/folder.php

 

Hier veel meer Info, maar ook een stuk duurder. http://www.shop4.nl/shop/N_frame.html?http://www.shop4.nl/shop/

 

Hier heb je geen ene reet aan!

Je moet maar hopen dat alle flitsers gemeld zijn en zodoende bij jou terecht komen. Als je dan echt wat wilt, moet je gewoon een stinger nemen met een RDD filter. Tja en dat risico moet je dan maar voor lief nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een quintezz locator ingebouwd sinds de detector veboden is en ben er super tevreden over, ook heb ik een abo op

http://www.scdb.info/

deze op mijn tomtom one geinstalleerd, werkt ook goed maar minder goed dan de quintezz, waarbij je ook zelf locaties kunt opslaan.

Verder heb ik gelezen dat de vector 966r (opvolger stinger ventura) ook goed schijnt te werken met een rdd- filter (radar detector detector) info te vinden op flitsservice.

 

Is er hier op het forum dan niemand die nog een radar detector heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dacht je nou werkelijk dat die iemanden dat hier gingen beamen?

 

als je meer wilt weten over dit soort spul, dan kijk je op www.flitsservice.nl

 

en ook als je die dingen niet gebruikt en een snelheidsafhankelijke belastingsaanslag krijgt.

 

Ja dat weet ik natuurlijk ook wel, mijn vraag was sarcastisch bedoelt, ik verwijs toch zelf naar Flitsservice in mijn vorige post!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Over die radar detectoren is hier iets soortgelijks hoor, Wire

Hier mag je hem treplekke uitbouwen en meegegeven of je auto wordt in beslag genomen en zij halen hem eruit voor je.

 

Maar in Belgie mag je toch wel met een navigatie systeem met flitspaal lokaties rond rijden ?

Het boven genoemde systeem met een abbo werkt nl het zelfde.

 

Trouwens Micky, je kunt bij de navigatie versies ook zelf lokaties aangeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien heb je hier wat aan!!!!!

 

www.stinger.nl

 

De nieuwe Stinger bevat componenten die tot nog toe uitsluitend in peperdure defensie-elektronica werden toegepast en waarvan u nu voor het eerst in een consumentenproduct kan profiteren. Om dit mogelijk te maken hebben de Stinger-ingenieurs revolutionaire technieken ontwikkeld. Bovendien zijn zij erin geslaagd de DSI Computer zo gebruiksvriendelijk te maken dat u via het eenvoudig bedienbare display over de volledige kracht van de DSI kan beschikken.

 

De praktische waarde van de Stinger DSI is daardoor ongekend groot. Een voorbeeld uit de praktijk...

 

 

 

 

RitRegistratie

Situatie U start uw auto, waarna uw DSI automatisch tot leven komt. Al snel vraagt uw DSI wat voor soort rit u wilt gaan maken: Zakelijk, Privé of Woon-werk. U kiest met één druk op de knop voor woon-werk. U rijdt weg.

 

Toelichting Voor uw rittenadministratie kunt u zich laten bijstaan door de DSI. Handig om zakelijke en privé ritten gescheiden te houden.

 

 

 

 

 

 

 

Safety Signals

Situatie Vervolgens toont de DSI het Piloot-scherm ten teken dat hij klaar is om u te assisteren en van eventuele waarschuwingsinformatie te voorzien. Even later rijdt u op de snelweg en krijgt van uw DSI de melding: “SAFETY SIGNAL: Werk aan de weg.” En inderdaad, een kleine kilometer verderop treft u wegwerkzaamheden aan. De wegversmalling en de aangepaste maximum snelheid van 70 km/u komen voor u als geen verrassing. U heeft ruim op tijd uw snelheid kunnen minderen en rijdt rustig verder.

 

Toelichting De nieuwe Stinger beschikt over een speciaal veiligheidssysteem. Een DSI ontvangt op grote afstand Safety Signals van zenders die ingezet kunnen worden door bijvoorbeeld wegenbouwers, scholen, politie en ambulancediensten. Deze signalen worden door de DSI real-time omgezet in een waarschuwingsbericht. Zo kan uw DSI Computer u al op een kilometer afstand waarschuwen met een audio- en visueelsignaal.

 

 

 

 

 

 

Traject Alarmering

Situatie Enige tijd later geeft uw DSI aan dat u een traject controle inrijdt en vermeldt de aldaar geldende maximum snelheid. Uw DSI blijft verder stil daar hij weet dat uw gemiddelde snelheid onder de limiet ligt. U kunt dit alles ook op uw display volgen.

 

Toelichting Op een flink aantal wegen in Nederland controleert de politie uw gemiddelde snelheid over een bepaald traject: De "traject controle". Veel automobilisten kijken gedurende zo’n traject voortdurend op hun snelheidsklokje of rijden uit angst voor een bekeuring gevaarlijk langzaam. Stinger heeft daarom ‘Traject Alarmering’ ontwikkeld: u krijgt een signaal als u een traject controle nadert en de DSI geeft gedurende het traject uw gemiddelde GPS snelheid weer. Indien deze boven de ingestelde limiet ligt, geeft uw DSI een alarmering en verschijnt er een ‘sad face’ in uw display. Ook geeft ‘Traject Alarmering’ aan waar in het traject u zich bevindt en hoeveel meter u nog te gaan heeft. U hoeft eigenlijk alleen nog maar op het verkeer te letten.

 

Meer over Traject Alarmering >>

 

 

 

 

 

 

 

SpotList Alarmering

Situatie Enkele kilometers verderop laat uw DSI opnieuw van zich horen: “SpotList alarm”. U stelt vast dat u de toegestane snelheid niet overschrijdt. Nu ziet u het ook: een flitskast. U rijdt hier rustig en onbezorgd voorbij.

 

Toelichting

 

 

Op basis van GPS kunt u op vaste plaatsen gewaarschuwd worden voor bijvoorbeeld gevaarlijke wegsituaties, flitspalen of simpelweg uw dagelijkse afslag. Zelfs in landen waar Radar Alarmering niet is toegestaan kunt u dankzij SpotList Alarmering gewaarschuwd worden voor radarpalen. Naast de landelijke ‘Stinger SpotList’ GPS database, die gratis beschikbaar is op www.stinger.com, kunt u ook eenvoudig uw eigen SpotList database opbouwen.

 

 

 

 

 

 

Radar Alarmering

Situatie U rijdt in een land waar Radar Alarmering is toegestaan. Uw Stinger laat een alarm horen en zien. Niet te luid maar wel duidelijk. Het display geeft aan dat het om een radar alarm gaat. U rijdt rustig door en blijft op het verkeer letten. Het alarm blijft klinken. Vele honderden meters verderop ziet u een mobiele radar controle waar u geenszins van schrikt - u had immers al vastgesteld dat u toch niet te hard rijdt.

 

Toelichting

 

 

Waar Radar Alarmering is toegestaan kan de DSI politieradars lokaliseren. Dankzij de hyperintelligente techniek kan hij radars herkennen op ruim de dubbele afstand van waarop radar detectors - inclusief de legendarische Stinger Ventura - dat kunnen.

 

 

 

 

 

 

DSI geschikt maken voor Radar Alarmering

 

Stinger levert de DSI in Nederland uitsluitend in een versie die ongeschikt is voor Radar Alarmering. Door middel van het installeren van andere software is de DSI alsnog geschikt te maken voor Radar Alarmering. Deze software kunt u vinden op www.stinger.com/uk/.

 

Gebruik van deze Radar Alarmering software is bedoeld voor landen waar radar detectie is toegestaan. Stinger raadt het gebruik van deze software in Nederland af, daar het Openbaar Ministerie heeft bekend gemaakt dat de Stinger DSI volledig legaal is mits er geen Radar Alarmering software aanwezig is. Speciaal voor automobilisten die de DSI gebruiken in landen waar rijden met Radar Alarmering is toegestaan, beschikt de DSI over een functie om de Radar Alarmering software met één druk op de knop te wissen. Zo kunnen zij, bij aankomst in een land waar Radar Alarmering niet is toegestaan, probleemloos voldoen aan de lokaal geldende regelgeving.

 

 

 

 

 

 

DSI onopspoorbaar met "Radar Detector Detector"

 

De Stinger DSI is geen radar detector en derhalve onopspoorbaar voor zelfs de nieuwste "Radar Detector Detectors". Overigens is het vanuit juridisch oogpunt irrelevant dat de DSI niet opspoorbaar is. De DSI is immers geen radar detector. Die onopspoorbaarheid is echter wel prettig daar de Stinger-gebruiker niet onnodig door de politie lastiggevallen zal worden met de vraag of hij een radar detector gebruikt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PoliceCheck

Situatie Eenmaal op uw bedrijvenpark aangekomen blijft de DSI aangenaam stil. Met uw oude Stinger kreeg u hier nog wel eens vals alarm. Met de nieuwe Stinger niet. Relaxed stapt u uit uw auto om de werkdag te beginnen.

Op kantoor wacht u echter een verrassing: Een bekeuring. Maar klopt deze wel ? U plaatst uw DSI display op de PC-Interface en controleert op uw PC of de gegevens van het schikkingsvoorstel kloppen. Uw DSI data tonen aan dat u op het bekeuringstijdstip heel ergens anders reed en bovendien nergens de maximumsnelheid overschreed. Dit vormt voor u een aanleiding om tegen de bekeuring in beroep te gaan.

 

Toelichting

Niet alle snelheidscontroles worden correct uitgevoerd. Politieradars opereren soms buiten de wettelijk vereiste frequentiebanden of kunnen onder een foutieve hoek staan opgesteld. Door onduidelijke foto’s en/of slordig notitiewerk worden kentekens soms verkeerd afgelezen. Wat als u dan toch een bekeuring krijgt ? De kentekenhouder is schuldig, tenzij hij kan bewijzen niet verantwoordelijk te zijn voor de overtreding. PoliceCheck helpt u bij deze omgekeerde bewijslast. De DSI houdt bij waar u hebt gereden, wanneer u een snelheidscontrole bent tegengekomen en wat uw snelheid was. Bovendien onthoudt de DSI in geval van een radarcontrole de exacte frequentie waarmee u bent gemeten. Zo kan de DSI u helpen onterechte verkeersboetes tegen te gaan.

 

 

 

 

De nieuwe Stinger is in de praktijk even accuraat als stil. Dit heeft verschillende redenen.

 

Zoals gezegd hebben de Stinger-ingenieurs met de Spectrum Analyzer voor een kleine revolutie op het gebied van consumenten elektronica gezorgd. Hierdoor is het onder andere mogelijk dat de Stinger nagenoeg geen microgolven krijgt te verwerken die hij niet wil ontvangen (zie kader "F-16 technologie in de cockpit van uw auto").

 

Daarnaast maakt Stinger gebruik van slimme software waarmee u de DSI naar eigen voorkeur kan instellen en benutten. Twee goede voorbeelden daarvan zijn:

 

 

 

 

FalseListing™

 

Om een vals alarm permanent te onderdrukken heeft Stinger ‘FalseListing’ bedacht. Hiermee kunt u met één druk op de knop ongewenste alarmbronnen markeren. Komt u terug op dezelfde lokatie, dan blijft de DSI netjes stil;

 

 

 

 

SpeedSense™

 

Onzinnig, alarmering terwijl u niet te hard rijdt. Met de DSI kunt u daarom een tweetal snelheidswaarden ingeven waaronder de DSI sowieso stil blijft. Eén voor op de snelweg en één voor daarbuiten.

 

 

 

 

Bovendien heeft Stinger in Nederland de meest volledige en accurate GPS database met flitspaallokaties. Deze Stinger SpotList (gratis te downloaden op www.stinger.com) zal zelden alarmeren voor een paal als die er in werkelijkheid ook niet echt staat. Zelfs de relevante rijrichting weegt de DSI voor u mee.

 

 

 

 

F16-technologie in de cockpit van uw auto

 

Misschien wel het meest spectaculaire onderdeel van de DSI is de Spectrum Analyzer. Dit meetapparaat kom je vrijwel uitsluitend tegen in wetenschappelijke onderzoekscentra en R&D-afdelingen van grote bedrijven. Nieuwprijs: 50.000 euro. Stinger ontwikkelde een betaalbare miniatuurversie. Deze geeft de DSI de mogelijkheid om een microgolfsignaal (radar) te ontleden in patronen, frequenties en amplitudes.

 

Voor het ontvangst gedeelte van deze Spectrum Analyzer heeft Stinger een 'Phased Array Radar' antenne ontwikkeld. Tot voor kort vond u deze extreem platte patch antennes alleen op de neus van straaljagers zoals de F-16 en in Goalkeeper anti-raketsystemen.

 

Dankzij Stinger kunt u nu ook op de weg van deze technologie profiteren. De DSI voorziet u op geavanceerde wijze van vitale informatie.

 

P.s het is gewoon een radar detector. Als je gescontroleerd word kun je met twee knopen je software verwijderen. Dan veranderd je DSI in een ritten registratie systeem. Mooie officier die daar een stok achter de deur krijgt.

 

Gr. Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden