Het is niet erg belangrijk maar vraag het me toch af: In elke VW die ik gereden heb merkte ik dat er een, hoe zal ik het omschrijven, trefzekere/korte schakelgang in de bak zit. Je duwt de pook bij wijze van met één vinger probleemloos in de juiste versnelling. Maar in m'n Passat (3BG / 1.9TDI / 96kW /'01 / H6) heb je iets meer "gevoel"nodig om de pook in het juiste verzet te duwen. Schakelt absoluut niet slecht, geen klachten maar zeker minder trefzeker als ik gewend ben. Zit hier misschien een ander soort bak of schakelmechanisme in?
Bij m'n vorige Leon TDI (strd 81kW / ASV motor??) hoorde ik de turbo veel meer fluiten als bij m'n Passat. Het lijkt wel of de ene VAG TDI meer fluit als de andere. De motor van m'n Passat is o.k. en de turbo doet het wel gewoon. Kan dit kloppen?
Ben benieuwd...
jstruijk: Dubbelpost, heb de andere even verwijderd
Vraag
MarcMN
Het is niet erg belangrijk maar vraag het me toch af: In elke VW die ik gereden heb merkte ik dat er een, hoe zal ik het omschrijven, trefzekere/korte schakelgang in de bak zit. Je duwt de pook bij wijze van met één vinger probleemloos in de juiste versnelling. Maar in m'n Passat (3BG / 1.9TDI / 96kW /'01 / H6) heb je iets meer "gevoel"nodig om de pook in het juiste verzet te duwen. Schakelt absoluut niet slecht, geen klachten maar zeker minder trefzeker als ik gewend ben. Zit hier misschien een ander soort bak of schakelmechanisme in?
Bij m'n vorige Leon TDI (strd 81kW / ASV motor??) hoorde ik de turbo veel meer fluiten als bij m'n Passat. Het lijkt wel of de ene VAG TDI meer fluit als de andere. De motor van m'n Passat is o.k. en de turbo doet het wel gewoon. Kan dit kloppen?
Ben benieuwd...
jstruijk: Dubbelpost, heb de andere even verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten