Ga naar inhoud
  • 0

RNS510 dvd opnieuw kopieren


GravityZ

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je HD leeg is (ook geen navigatie) gaat hij de DVD sowieso kopieren.

 

Als je een nieuwere DVD erin gezet het en 'Tijdelijk' gedrukt heb, dan gaat hij wanneer je de DVD eruit neemt de melding geven 'Navigatie gegevens controleren', en verder gaan met de navigatie die op de HD staat. Als je dan weer de DVD erin doet moet je wat geduld hebben en krijg je terug de kans om hem te kopieren.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus als de hd leeg is komt hij elke keer met de melding als je de dvd er uit en er weer in stopt.

 

oplossing zou dan zijn om alles er af te gooien(mp3's)

 

de auto van mijn collega heeft dit probleem nl.

 

ik krijg m'n auto morgen maar de garage drukt blijkbaar klakkeloos op niet kopieren en dan komt die melding niet meer

ze gaven als advies om de accupool los te gooien of anders een reset te geven.

 

over die acupool heb ik vreemde berichten gelezen dus ik weet niet of hij dan nog goed opkomt met alle settings

 

Als je HD leeg is (ook geen navigatie) gaat hij de DVD sowieso kopieren.

 

Als je een nieuwere DVD erin gezet het en 'Tijdelijk' gedrukt heb, dan gaat hij wanneer je de DVD eruit neemt de melding geven 'Navigatie gegevens controleren', en verder gaan met de navigatie die op de HD staat. Als je dan weer de DVD erin doet moet je wat geduld hebben en krijg je terug de kans om hem te kopieren.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de HD leeg is geeft hij geen melding, maar kopieert de dvd automatisch. Als hij niet leeg is moet je de melding krijgen, tenzij de dvd die je erin stopt dezelfde versie is als diegene die erop staat...

 

Accupool losmaken geeft geen probleem, alleen moet je even rijden eer alle lampjes terug uitgaan. Je kan ook een reset 'forceren' met de bovenste knoppenkombinatie <> en info (de twee linkse en de rechtse knop indrukken).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks,

 

we gaan het morgen gelijk proberen

 

mijn collega beweerd dat het niet werkt maar morgen kan ik er zelf naar kijken

 

ik heb ook nog die V6.1 dvd met al die nedelandse poi's dus die kan ik ook nog proberen

mis ik wel de topografische map(whatever that is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vandaag mijn autto opgehaald

 

zo te zien doet de nabigatie het gewoon als ik de dvd er uit haal(blijkbaar is hij dus gekopieerd)

 

als ik echter een troute naar belgie plan en dan de dvd er uit haal dan stopt hij er mee

 

lijkt er op dat niet alles er op staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar... kan je de dvd eruithalen zonder de melding 'gegevens worden gekopieerd, de dvd verwijderen onderbreekt deze actie' oid?

Anders is er waarschijnlijk maar een deel gekopieerd(dvd verwijderd geweest, slechte dvd...), en omdat je versie op de HDD dezelfde is als diegene van de dvdn vraagt die inderdaad niet opnieuw om te kopieren...

 

Wat je kan doen :

 

De dvd openen met MagicIso of een ander gelijkaardig programma. Het bestand cdrom.toc openen, daar staat de versie van je cd, CD_xxxx, waar xxxx het versienummer is. Dan je dvd op een nieuw lege DVDR(W) schrijven en ervoor zorgen dat het label van de dvd ok CD_xxxx is, waar de getallen natuurlijk dezelfde zijn.

Opnieuw de dvd erin, en je krijgt de melding tijdelijk of kopieren....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update

 

de RNS510 kan in een situatie belanden dat hij niet de dvd kopieerd en hier ook nooit meer om vraagt.

je zit dan met een situatie dat het popup menu met de vraag of je hem wilt kopieren niet meer verschijnt(heb het zelf gezien)

 

enige oplossing is dan de dvd kopieren op je pc, de cdrom.toc aanopassen naar 1 nummer hoger, ditzelfde doen voor het dvd label en hem dan weer op dvd branden.

 

ik heb dit voor m'n collega gedaan en heb gelijk alle poi's van de bouwmarkt, supermarkt,tankstation etc er op gezet.

 

alles werkt nu weer zoals het moest.

antwoord van de dealer was om de accu pool los te trekken

 

vraag me af of dit verstandig is

je hebt nl de code van je rns510 zelf ziet en ik weet niet of hij deze nodig heeft.

 

thanks allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

alles werkt nu weer zoals het moest.

antwoord van de dealer was om de accu pool los te trekken

 

vraag me af of dit verstandig is

je hebt nl de code van je rns510 zelf ziet en ik weet niet of hij deze nodig heeft.

 

thanks allemaal

 

Volgens nieuwe methode hoef je na stroomonderbreking niet de code ( die je ook niet hebt ) opnieuw in te geven.

Wel als je de RNS510 inbouwt in een andere auto.....

 

PS.

Het blijkt volgens dealer ook zo te zijn, dat de VAG-com bij uitlezen kan zien of er een gekopieerde DVD is gebruikt. In dat geval, dealer gaf me een eigen voorbeeld, vervalt de garantie! 't is maar een tip......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dvd mag je legaal kopiëren zolang je het origineel maar hebt. Is algemeen bekend voor met name cd,'s

zou een lekkere dealer zijn. Eerst een fuckup maken, die vervolgens niet corrigeren maar wel de garantie laten vervallen omdat jij zijn probleem hebt opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dvd mag je legaal kopiëren zolang je het origineel maar hebt. Is algemeen bekend voor met name cd,'s

zou een lekkere dealer zijn. Eerst een fuckup maken, die vervolgens niet corrigeren maar wel de garantie laten vervallen omdat jij zijn probleem hebt opgelost.

Het is niet de dealer die dit verzint of leuk vindt.

Het is PON die hierop reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even dit oude topic gelezen en eens even uitgeprobeerd, want om een of andere reden kreeg ik dus de V12 dvd West Europa niet op mijn RNS 510.

Maar na het veranderen van de CD_xxxx werd er na het inbrengen van de dvd, gevraagd of ik wilde installeren of van af dvd wilde spelen.

Installeren dus de boel en na een kleine 50 min, stond alles weer op de hhd. :mrgreen: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op Marktplaats worden nieuwe kaarten voor RNS 510 aangeboden.

 

Los van de vraag of deze legaal zijn: kan het kwaad deze te gebruiken? Is  V12 is de laatste?

Ik lees dat inladen een behoorlijke tijd kan duren. Dat klopt?

 

De kaart DVD's die op marktplaats worden aangeboden zijn inderdaad gebrande DVD's. Tenzij je zelf geen DVD brander hebt, zou ik ze eerder zelf maken.

Als je wilt weten hoe, denk dat je mij dan het beste maar kunt PM'en, denk niet dat die info zomaar hier op forum mag.

 

Het inladen duurt inderdaad wel even, tussen de 45 en 60 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden