Ga naar inhoud
  • 0

Foutcode Airbags...HELP!


Mark_Exel

Vraag

vandaag m`n auto naar de garage gehad (passat 1.9tdi 1997) en heb hem teruggekregen met de melding dat ze er geen oplossing voor hadden...hoop hier iemand te vinden die dat wel heeft.

mijn probleem is als volgt;

 

Airbag systeemfouten

 

foutcode 65535 steuergeraet defekt

foutcode 532 spannungsversorgung steuergeraet/ fehlerhaft

foutcode 1221 crashsensor seitenairbag fahrers -G179

 

enzovoort enzovoort en als cadeautje ook nog eens een aantal meldingen m.b.t comfortmodule

 

foutcode 1330

foutcode 928

foutcode 943

foutcode 929

foutcode 944

foutcode 930

foutcode 931

 

sta ik er nu genaaid bij en word het tijd voor een andere auto (waar geen geld voor is) of word het een reparatie die in de duizenden eurie`s gaat lopen

 

hoop dat er iemand is die me hier mee kan helpen/adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even w.b.t. de airbag storingen, zijn deze er 'zomaar' ingekomen, of heeft de auto serieus een tik gehad? (evt. in het verleden)

 

Als ik zo de storingen bekijk, is er toch iets niet lekker met die module. Lijkt op een probleem in het voedingsdeel, waarmee wellicht de crash sensor fout naar voren komt.

Ik zou zeggen, kijk ook zelf even op gerritspeek met mogelijke oplossingen.

 

De kans is groot dat je naar de sloop moet om een airbag module te halen en deze in de auto in te leren.

Dan nog het 'plezier' waar ze deze verstopt hebben, namelijk onder je radio. Ongeveer ter plekke van de rode pijl.

 

Misschien slim om voor de comfortmodule even een nieuw topic aan te maken, zo kun je het airbag en comfortmodule probleem splitsen.

post-4510-1423824256,0847_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als eerst bedankt voor de reactie.

 

het airbag probleem is er zomaar ingekomen, dit omdat deze auto schadevrij is, en ik bij m`n voorlaatste garage bezoek de computer ook heb laten uitlezen en toen zat deze problematiek er nog niet in....en als ik daar zo`n module gehaald heb op de sloop, hoe zit het met dat inleren? is dat zelf te doen of ben je daar een kenner bij nodig? zo ja als ik het zelf kan doen moet ik dan ook daadwerkelijk m`n gehele dash er uithalen zo als op de foto of kan ik er makkelijker bij komen, omdat je zegt dat het onder de radio zit.

 

wat betreft de comfortmodule heb je gelijk en zal daar een nieuwe topic voor aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan ben ik toch bang dat je module is overleden, je zou natuurlijk de bedrading nog kunnen checken, maar aangezien die in de auto ligt is de kans op corrosie aan stekkers redelijk klein.

 

De foto was ter referentie, gehele dashboard hoeft er niet uit, maar had deze foto nog van voorlaatste operatie aan mijn auto.

 

Inleren moet te doen zijn door iemand die vag-com heeft, wel handig om dan vooraf de codering van de huidige abs module én alle andere modules in de auto op te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou ja als die overleden is dan is ie dat..maar toch is het raar zo in eens.

gelukkig hoeft het gehele dashboard er niet uit, maar hoe kan ik de huidige codering opslaan dan, of doet diegene dat waar ik naar toe ga om m`n modul te laten inleren..

 

oh ja bijna het belangrijkste vergeten, wat kost zo`n module ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer het volgende eens:

Verwijder alle foutcodes en haal de auto van contact.

Haal de minpool van de accu los, haal daarna de pluspool van de accu los en bevestig de minpool van de accu (deze volgorde aanhouden om beschadiging van de elektronika te voorkomen).

Laat de auto zo een uurtje of 12 staan.

Haal de minpool los, bevestig de pluspool en bevestig de minpool (deze volgorde aanhouden om beschadiging van de elektronika te voorkomen).

Alle opgeslagen waarden zijn nu weg en de units moeten weer met elkaar 'leren' te communiceren. Kan best zijn dat nu die 'unit' wel weer 'dezelfde taal' spreekt. Na deze aktie is ook de stand van je dagteller verdwenen [dus opschrijven wanneer je dat belangrijk vindt] en de instellingen van je radio/cd/dvd zijn ook pleite [dus voor het uitvoeren van de aktie eerst controleren of je alle codes en bedieningshandleidingen bij de hand hebt]. Baat het niet dan schaadt het ook niet [of je moet die radio niet meer aan de praat kunnen krijgen].

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank je zal het eens proberen wat je zegt baat het niet dan schaadt het niet...maar moet dan wel eerst naar iemand toe om de foutcodes te laten wissen want dat kan zeker niet thuis...of is daar ook een foefje voor.. en wat de radio schade aangaat dat kan niet want die heb ik er intussen al uitgebouwd inclusief gedeelte dash/middenconsole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden