Ga naar inhoud
  • 0

Hoogte banden 18 inch


Gert-Jan

Vraag

Hallo

 

Ik ben van plan om andere velgen te gaan kopen, model RS6 (mocht iemand hier op het forum zijn set willen verkopen pm dan).

Nu is mijn Passat voorzien van een Sportline onderstel, dus hij is een aantal centimeter lager. Ik wil het ook zo houden en niet lager gaan. Echter nu is mijn gedachte om bij de aanschaf van de nieuwe velgen er een iets hogere band om de velg te laten leggen. Dus een 225/45/18 of een 235/40/18. Het lijkt mij dat bij dit formaat banden de wielkast iets voller wordt.

Nu is mijn vraag of dit idd klopt en moet ik nog rekening houden met afwijkingen aan de km teller?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, je krijgt een geringe afwijking op je kilometer teller. Mede om die reden kun je ook niet zo maar elke bandenmaat om je velgen leggen. Bij grotere snelheidsafwijkingen werken je veiligheidssystemen - zoals de ABS - niet naar behoren.

 

Je kan de omtrek van je banden berekenen op deze site http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo beste Passaaters,

 

Ben helamaal nieuw hier en heb een vraagje.

 

Heb nog splinternieuwe 18" velgen van een Touareg liggen passen deze op een Passaat ? uiteraard zal de bandenmaat teruggebracht moeten worden naar 225/40/18

 

Alvast hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden