Ga naar inhoud

RNS MFD2 of TOMTOM Go740


Fopperr

Aanbevolen berichten

Ik zit te twijfelen wat ik moet doen.

 

Een MFD2 kopen en mijn huidige RCD300 en tomtom verkopen, of mijn huidige set blijven gebruiken.

Ik vind een MFD er absoluut veel netter uitzien, helemaal omdat de tomtom toch op je dashboard/voorruit zit met de kabeltjes. Heb mijn carkit ook al op het dashboard zitten, wordt een beetje een rommelpot. Nadeel is dat het diefstalgevoelig is?

 

Wie heeft er ervaring mee? De tomtomGo740 bevalt me verder goed, de RCD300 ook. Mijn vader heeft een MFD1 (zonder touchscreen toch?) deze doet z'n werk uitstekend, alleen beetje onhandig omdat het geen touchscreen is. De MFD2 is dit toch wel. Ik wil graag weten of ik er spijt van zal krijgen als ik mijn huidige setje verkoop en er een MFD2 voor terug koop.

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Maurice,

 

 

Heb een iPhone waar evt. navisoftware op te kopen is.

Op mijn dashboard zit mijn bury, dan wel op de standaard voorbereiding van de auto.

 

Zit te twijfelen tussen een mfd2 of bijv. de telefoon... ben die "rotzooi" eigenlijk zat, altijd kabels in de auto. Ik gebruik mijn tomtom vrij veel dus heb geen zin hem iedere keer van het dashboard te verwijderen.

 

Tevens vind ik een MFD2 iets mooier dan een RCD300. Hoewel dit ook verder wel goed werkt.

 

De Tomtom verkopen is het probleem niet, de RCD300 ook niet. Weet alleen niet wat ik daar dan precies voor nodig heb. Natuurlijk GPS, maar ook officieel ieder jaar een DVD....

 

Is dit veel diefstal gevoeliger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit nix? Heb ikzelf ook, werkt perfect!

 

215420 - Brodit houder/lader TomTom Go x40/x50 serie LIVE

853652 Proclip VW Passat 05- angled mount

 

De brodit houder kun je dan vastschroeven op de proclip en het laadapparaat wegwerken achter de middenconsole en aansluiten op de aansteker.

De brodit proclip zit zonder schroeven, dus je dash wordt niet vernaggeld met boorgaten!

 

http://www.global.nl/Default.aspx

post-5961-1423824145,3098_thumb.jpg

post-5961-1423824145,7473_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf de MFD2 Cd variant en ben er wel over te spreken. Heb er een DMC music changer achter hangen voor de mp3's. Heb ook jaren een tomtom gehad maar vind dit zelf ook een stuk prettiger. En als je goed zoekt zijn er genoeg kaarten te vinden voor de cd versie. Als je een DVD versie neemt moet je naar de stealer voor een kaart update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha Marco,

 

Heb vaker spullen uit China gehaald... eerst zien dan geloven is mijn ervaring. Op internet praten ze ook over "chinese namaak rommel" en schijnt langer niet altijd mooi in je dashboard te passen.

 

Het is natuurlijk een schijntje en op MP kom je er makkelijk voor hetzelfde geld vanaf, maar dat gezeur....

 

Denk dat ik het voorlopig bij een MFD2 houd, of iemand moet me weten te overtuigen met eigen bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, heb ergens overheen gelezen... had link in het andere bericht niet gezien.

Ziet er positief uit.

Vind het er ook inderdaad positief uitzien. Dieseltje (die het regelt) heeft inmiddels een vergelijkbaar excemplaar in het echt gezien in een Nissan en was "helemaal om".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn TT720T als volgt ingebouwd:

post-6549-1423824145,8567_thumb.jpg

Van de USB Laad/HD-Traffic kabel is alleen de connector te zien. Indien ik hem nodig heb trek ik hem uit de kier naast de climatronic en na gebruik schuif ik hem daarin terug.

Voordelen: nauwelijks draden, geen blokkering van de voorruit en hij blokkeert geen roosters.

Nadeel: mijn pepermunt laadje gaat niet open als de TT er zit :lol:

post-6549-1423824146,216_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ja mp3 afspelen tijdens navigeren. Maar als je een cd wisselaar neemt voor de normale cd's kan je daar ook nog wel een DMC achterhangen.

 

Wat kost zo'n DMC eigenlijk? Zie prijzen voor de wisselaar varierend van 50 - 100 euris... valt nog wel mee.

Merk dat ik geen cd's draai omdat ik de navi dvd erin heb zitten... terwijl ik eigenlijk wel gesteld ben op mijn cd/mp3's....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden