Ga naar inhoud

  • 0

multifunctioneel stuur inlezen


Fopperr

Vraag

Haaa

 

Heb een vw passat Trendline uit 2008 zonder voorbereiding voor een multifunctioneel stuur.

Ben opzoek naar een multifunctioneel stuur en kolom module. Heeft toevallig iemand zo'n ding liggen?

 

Wie kan mij daarnaast helpen bij het inleren van het stuur en module?

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Stuurkolommodule is te vinden tweedehands voor +/- 75 € incl verzending : (zie http://cgi.benl.ebay.be/VW-Passat-3C-Le ... 414b5baf57)

 

Het kan zijn dat de module die gemonteerd is geschikt is voor MFL! Als je bv deze hebt : 3C0 953 549 E (of hoger) moet je deze niet vervangen... en moet je alleen in je gateway aangeven dat er multiefunctie is, voor de rest hoef je dan niets te doen)

 

Inbrengen in gateway, dan stuurkolommodule coderen

 

Stuurhoeksensor opnieuw kalibreren (zie http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s ... angle.html)

 

En ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Andre,

 

Je hebt er wel verstand van merk ik al;-)

 

Waar kan ik de code vinden? Gewoon de kappen van de stuurkolom afhalen?

 

In een andere post vroeg ik of dit samen gaat met een Bury, dat ik dus MFL kan gebruiken om de Bury aan te sturen, nummers te zoeken e.d.

Hier had je het over dat als je door het menu van je computer gaat en de functie "telefoon" niet tegen komt, het sowieso niet mogelijk is om MFL i.c.m. de bury te gebruiken. TOch?

 

mijn chassis nr.... 3cz8e117389....

 

Gr Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vrees van niet. Het stuur neemt dezelfde functies over als de ruitenwisserhendel, alleen heb je een paar extra functies, zoals volumeregeling, muting e.d. Je hebt waarschijnlijk ook geen 'audio' menu, waar je de radiozenders kan kiezen bv., of je cd nummers... Dan zit je met een kleine MFA en ik geloof niet dat het mogelijk is om bluetooth te bedienen met het stuur...

 

De Code kan je vinden met vagcom uitlezen (het gemakkelijkste) of inderdaad de kappen demonteren, en dan zie je de sticker zitten aan de onderkant van de module (je kan het zien op de foto van de link van ebay).

 

Misschien betere electronics module : http://cgi.benl.ebay.be/VW-Passat-3C-Le ... 518c0e72cf (is van een passat van 2008)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, dan is het interessante van een mfl er voor mij af.

 

Muten en volume heb zo'n stuur niet voor nodig.

 

Weet niet wat een grote of kleine mfa is, heb wel een groot scherm voor de deuren, ruitenvloeistof e.d.

Mijn vorige auto had zo'n klein schermpje waar je weinig mee kon...

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je dan aan de onderkant van je ruitenwisserhendel de knop indrukt (niet lang, want dan reset je je tripgegevens e.d.) kan je toch door het menu bladeren? Elke keer dat je onderaan drukt krijg je een ander menu. Dan kom je o.a. deze menu 'SETTINGS' tegen, alsook 'AUDIO', NAVIGATIE (als je die hebt), en dan zou je ook 'TELEFOON' moeten vinden... Met de knopjes opzij van de hendel blader je door de menu. Menuitem selecteer je dan weer onderaan, wijzigen opzij en vastleggen onderaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmmm nog nooit gezien, maar ga dat gelijk ff proberen.

 

Zal de optie telefoon waarschijnlijk niet hebben, maar dat zien we dan.

 

Laat het je zo wel even weten.

 

 

Groeten Foppe

p.s. is dat een hobby van je of je werk... je weet er wel erg veel vanaf. Maar dat is op forum natuurlijk helemaal niet erg;-) Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff gechecked.... staat helaas geen telefoon tussen...

 

Het idee van het inbouwen van een MFL is leuk, maar lost niet mijn probleem op wat betreft de aansturing van de carkit.... dan laat ik het maar even zitten. Als het al zou kunnen kost het me veel geld.

 

helaas.....

 

toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vrees van niet. Het stuur neemt dezelfde functies over als de ruitenwisserhendel, alleen heb je een paar extra functies, zoals volumeregeling, muting e.d. Je hebt waarschijnlijk ook geen 'audio' menu, waar je de radiozenders kan kiezen bv., of je cd nummers... Dan zit je met een kleine MFA en ik geloof niet dat het mogelijk is om bluetooth te bedienen met het stuur...

 

De Code kan je vinden met vagcom uitlezen (het gemakkelijkste) of inderdaad de kappen demonteren, en dan zie je de sticker zitten aan de onderkant van de module (je kan het zien op de foto van de link van ebay).

 

Misschien betere electronics module : http://cgi.benl.ebay.be/VW-Passat-3C-Le ... 518c0e72cf (is van een passat van 2008)

 

 

André,

 

 

Kan wel cd nummers en radiozenders zoeken via mijn MFA.. zie er alleen geen optie met telefoon ofzo tussen staan...

 

Dat betekend dat ik dit wel makkelijk kan realiseren? Alleen een stuur en kolommodule? (nog airbag kabel?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb mn R36 DSG stuur er momenteel af liggen, mocht je aan een stuurkolommodule kunnen komen kunnen we mij stuur wel ff proberen.

 

Ha Matthijs,

 

Zag je bericht. Dat zou mooi zijn. zag nl. vandaag pas dat ik evt. wel een met een multistuur de tel. kan aansturen.

 

Wacht nog even een bericht af en laat je dan zsm weten, ok?

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik door heb wat er is : waarschijnlijk is je originele telefoonmodule uit de codering genomen, omdat je een OEM module hebt... met de originele zou je dus wel het telefoonmenu krijgen, tenzij je huidige kit die functies kan overnemen, zoals bv. de Fiscon kit doet.

 

Grtz, ddre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus ik heb een originele tel. module, een stuurkolommodule en een multifunctioneel stuur nodig? Nog een airbag kabel?

En natuurlijk iemand die dat kan inlezen.

 

Wat zijn de kosten van zon originele tel. module? Stuurtje koop je voor 100,- kolommodule ook in die buurt..

 

Hoe groot is de kans van slagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk eens onderde de bijrijderszetel. Daar zit de telefoonmodule. Als er niets zit dien je dus een module aan te schaffen. Als je een RNS510 hebt kan je voor een 'premium' module gaan (bediening op de RNS met touchscreen, en aan het stuur) Gaat al snel rond de 250€ tweedehands, je GSM moet rSAP compatibel zijn. Dit laatste geldt niet wanneer je de premium versie van Skoda koopt. Voordeel van premium kit : je werkt met de buitenantenne (ook met bluetooth), dus perfecte ontvangst.

Als je geen RNS hebt, en niet van plan bent die aan te schaffen kan je voor een 'Low' module gaan, heb ik nog te koop liggen voor 50€.. (Low FSE) 3C0 035 729 E. Met de low kit werk je met je gsmantenne, dus de ontvangst is afhankelijk van je gsm.

Stuurklolommodule heb je nodig als de index van de gemonteerde module lager is dan 'E' - een 'B' werkt ook, want die heb ik. (even uitlezen met vagcom), kost zo'n 70 € op ebay

En een kabelsetje om je airbag aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo André,

 

heb even gekeken. Er zit een schuimachtige kap ter breedte van de stoel poten onder. Deze zit vast lijkt wel.

 

Als ik met mijn hand eronder voel, voel ik een module die ong net zo breed is als de schuimen kap.

 

Hoe kan ik deze eraf halen zodat ik even een nr oid kan opschrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een zwarte plstiek kap? Gewoon naar voor schuiven, dan zou die moeten loskomen. Daar zou een zwarte doos van ongeveer20 cm x 15 cm en 3 cm dik onder moeten zitten, met een 54 polige stekker. Dat is de telefoonmodule...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Andre,

 

 

Heb nog even gekeken. Het is een piepschuimachtige kap met vilt eroverheen.

 

Als ik deze los probeer te trekken, komt de rest mee. Misschien moet het LEO (lomp en onbenullig), maar daar ben ik niet zo van.

 

Ik voel wel een box die ongeveer 20 x 15 x 3cm is. Als ik vanaf de achterkant kijk zie ik een rechthoekige en zwarte box met aan de achterkant een rechthoekige stekker. Misschien kun je aan de omschrijving afleiden welke module het is? Ik heb wel telefoonvoorbereiding in de auto (zo'n vw bluetooth adapter op het dashboard). zie foto. en kan ook het volume wel met de RCD300 regelen, als ik de radio aan heb, gaat hij automatisch op mute als ik een telefoontje krijg.

 

Foto is erg slecht maar misschien krijg je een idee. Ik kon aan de achterkant helaas geen nummer vinden.

 

 

Groeten Foppe

post-10440-1423824128,0296_thumb.jpg

post-10440-1423824128,0921_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even nieuw leven in het topic blazen....

 

Ik heb een MFL stuur aangeschaft. Als suurkolom module heb ik deze aangeschaft 3C0953549L

echter lees ik nu op motortalk dat alleen deze modules voor een MFL stuur zijn :shock: :

 

 

- 3C0-953-549-B

 

- 3C0-953-549-E

 

- 3C0-953-549-K

 

- 3C0-953-549-M

 

- 3C0-953-549-P

 

- 3C0-953-549-AC

 

- 3C0-953-549-AE

 

- 3C0-953-549-AF

 

- 3C0-953-549-AJ

 

- 3C0-953-549-AK

 

Wie kan mij helpen?

 

Is dit het juiste bestelnummer voor de airbagstekker?

 

-3C0971584B

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden