Ga naar inhoud
  • 0

OEM sportline verlaging/ of ander voorstel.


wheeler

Vraag

Heb voor de zomer, 18"RS6 velgen met 245 banden. (overgenomen van vorige eigenaar), nu wil ik gaan verlagen.

Set van 30 mm verlaging (koni) zijn me afgeraden, ivm aanlopen wiel.

 

kweet het niet meer. wat voor opties zijn er?

 

OEM sportline onderstel:

hoeveel verlaging is dit?

zijn dit alleen veren of ook schokbrekers?

Is dat achteraf te verkrijgen?

 

Wat is een goede optie als de verlaging bv. max 15-20 mm mag zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@ edwin En ja ben het met je eens dat die nogal breed zijn en dat 225 genoeg is.. maar ja, heb de auto zo gekocht met velgen. En de bandjes zijn nog goed genoeg voorlopig, dus een beetje dure hobby om die hiervoor te gaan vervangen.

 

Kleurcodes van de veren waar vind ik die?

 

Ik ken namelijk iemand hier met een vergelijkbare auto die de sportline uitvoering heeft.. of niet Dino-tjuh :lol:

 

Dus als wij weten waar te vinden zal het niet zo moeilijk zijn, dan vraag ik aan mijn Dino vriend om ff te checken..

Joost kun je me trouwens een foto pb-en van de zijkant van de auto? thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

 

We gaan ff verder in een ander topic:P

 

Ik heb velgen gekocht (235/40 18" ATP nuvola met Conti's). Maakt dit nog uit voor verlagen?

Lager dan 3cm wil ik sowieso niet gaan, sportline is voor mij al bijna genoeg denk ik.

 

Dino, heb je misschien foto's van de zijkant van je auto zodat ik dit kan vergelijken met eigen Trendline?

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
yep.. nu hebben wij dus het zelfde probleem... hahaha.. 235 bandjes heeft hetzelfde als 245 naar wat ik gehoord heb.. 225 is toch wel max, wil deze niet gaan aanlopen bij verlagen meer 15 mm.

 

235 past hoor, met 3 cm verlaging.

15 mm verlagen is nou niet echt de moeite waard denk ik.

Bij 3 cm rijdt het ook nog lekker hoor.

 

De kleuren zijn met stippen verf op de veer aangebracht, althans zo was het altijd.

Ik heb bij mijn 3C dit niet gecontroleerd.

Maar als je iemand weet met een sportline in dezelfde motor/bak combinatie en het liefst de zelfde uitvoering kan je op zijn kenteken/chassis nr de veren bestellen.

 

@ dino-tjuh Het zijn R36 wielen dat noemen ze omanyt bij vw geloof ik.

19" 8J et 44 met 235/35/19

Alleen met 4 pers en vakantie bagage loopt het heeeeel soms net aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Edwin,

 

 

Bedankt voor het positeve bericht! Als ik de foto van Dino bekijk, vind ik het absoluut mooi. Maar het verschil is niet giga. 3cm is net een tikkeltje sportiever. Als dat qua banden, zoals je aangeeft, gewoon past... Heb ik mijn keuze denk ik gemaakt.

 

Zal dit nog niet direct doen maar zodra de zomervelgen eronder mogen, dan doe ik dat in één keer. Scheelt mezelf ook gepruts met de krik;-)

 

Gr Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@passat03.. haha, dat is geen bandje meer... yep jij hebt een lage et waarde dan kan dat.... ik weet die van mij zo niet.. morgen ff kijken maar als ze eronder liggen steken ze al buiten het spatbord uit... dus.. denk dat dat niet ga passen.

 

Ziet er wel gaaf uit bij jouw :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

net dus even in de velgjes gekeken. Et waarde 42..

 

als ik nu dan even vergelijk met passat03..

ET48 en 6 mm spacers = theoretische waarde 42 zou dus in principe hetzelfde moeten zijn als die van mij... passat-03 255 bandjes en die van mij 245

 

idd.. ik ga gewoon naar een zaak toe waar ze ze eronder bouwen en dan maar zien... nu alleen nog een goede zaak in de buurt van valkenswaard bij voorkeur.. iemand goede ervaringen daar in de omgeving?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
yep.. nu hebben wij dus het zelfde probleem... hahaha.. 235 bandjes heeft hetzelfde als 245 naar wat ik gehoord heb.. 225 is toch wel max, wil deze niet gaan aanlopen bij verlagen meer 15 mm.

 

235 past hoor, met 3 cm verlaging.

15 mm verlagen is nou niet echt de moeite waard denk ik.

Bij 3 cm rijdt het ook nog lekker hoor.

 

De kleuren zijn met stippen verf op de veer aangebracht, althans zo was het altijd.

Ik heb bij mijn 3C dit niet gecontroleerd.

Maar als je iemand weet met een sportline in dezelfde motor/bak combinatie en het liefst de zelfde uitvoering kan je op zijn kenteken/chassis nr de veren bestellen.

 

@ dino-tjuh Het zijn R36 wielen dat noemen ze omanyt bij vw geloof ik.

19" 8J et 44 met 235/35/19

Alleen met 4 pers en vakantie bagage loopt het heeeeel soms net aan.

 

Topic kick:

 

Hoe zit het nu precies met die kleuren stippen op de veren. Heeft dit nu iets te maken met de progressiviteit (stugheid) of met het aantal mm verlaging bij inveren. Ik ben n.l op zoek naar sportline veren en kan aan een setje komen van een 3C var. 2.0TDi DSG, (stippen voorveren: oranje, blauw, groen, groen. veren achter blauw, lila, geel, geel, geel) maar past dit dan ook daadwerkelijk op een 3C var. 1.8tsi en krijg ja dan wel de bijbehorende verlaging van ca 15mm (rondom)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden