Ga naar inhoud
  • 0

lichtbeeld Xenon in originele koplampen 3B


Erik_passat

Vraag

goedemiddag allemaal,

 

ik ben nieuw hier op het Passat forum.

ik heb een passat uit 1997, een groene 1.6 sedan.

 

nu heb ik nog een xenon setje liggen en wil ik die er in zetten, mijn vraag is of het lichtbeeld volgens de regels is als ik de originele koplampen behoud?

 

ik heb dit namelijk bij een Ibiza en Mazda(beide geen heldere koplampen) zelf ingebouwd en het lichtbeeld vervormde flink!

 

mensen die een passat van rond die bouwperiode hebben die xenon hebben hoor ik graag!

 

Ik ben benieuwd!

 

Groeten, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedenmiddag ,

 

Ik zal mij eerst even voorstellen , ik ben Rogier en heb een passat 3B Variant van 1999.

Ik heb toevallig een week of drie geleden info ingewonnen over die lampen van skg en die wisten mij te melden dat ook deze lampen alleen geschikt zijn voor halogeen en bij Xenon ook kunnen strooien.

Overigens hangt dit volgens hun ook van het Xenon setje af.

 

type D2r en D2s kan daar wellicht nog het verschil in maken.

 

succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kwestie van de lampen goed afstellen, een goede lensunit zorgt niet voor overmatig stooilicht.

Zolang je zorgt dat de zaken kloppen, kunnen de lampen erin blijven zitten.

Ik heb nu bij behoorlijk wat wagens xenon in gebouwd en meteen de lampen afgesteld en nog nooit te horen gekregen dat ze niet door de keuring zijn gekomen (daarmee wil ik niet zeggen dat ik onwijs goed ben), maar het is echt een kwestie van in de juiste armatuur met de juiste afstelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat klopt maar bij de apk moet je lichtbeeld wel kloppen ! de meeste heldere lampen geven een fout lichtbeeld en dus afkeur apk .

 

je moet eens weten hoeveel auto de xenon eruit moet bij de apk

 

Dat je lichtbeeld moet kloppen is juist, maar dat moet met iedere lamp, ook als je halogeen hebt.

Maar beste kun je inderdaad de lampen met lens monteren voor de 3B.

Kijk maar eens hier hoe dat eruit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn vorige passat ( bouwjaar 1994 ) had ik xenon ingebouwd en nooit commentaar gehad over strooilicht.

Bij de afstelling van de lampen liet ik het lichtbeeld een stukje onder de lijn afstellen.

Onze polo heeft helder glas en is in december gekeurd zonder problemen met de apk incl steekproef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden