Ga naar inhoud
  • 0

lek aan ruitensproeier achter


ronnieke

Vraag

kwam deze week er achter dat mijn kofferbak verlichting niet meer aan ging en ook geen medlding meer maakt als mijn klep openstaat,nu zag ik dat er ruitenvloiestof binnen over mijn mat liep en ben gaan zoeken.

nu heb ik mijn binnen paneel verwijdert en heb gezien dat achter op de ruitenwissermotor het slangetje aangesloten zit.

nu komt de vloeistof langs het motorafdekplaatje door.dus waar de tandwielen in ronddraaien van de wisser,

nu heb ik deze plaat eens verwijdert en nu blijkt dat er een koperen buisje binnen in over is!

word dit nu een nieuwe motor of kan je dit los krijgen bij de dealer ?

ow ja ook nog achter gekomen dat de schakelaar in het slot (vangtang) stuk is die geeft niks meer door,dus zal wel een nieuw

slot worden want zo te zien kan je die schakelaar niet wisselen? :?:?:?:?:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mij heb ik ook lekkage bij de achtersproeier.

Bij het openen van de achterklep kwam er telkens water uit de klep.

Ik had de kap er al af omdat ook bij mij de binnenverlichting niet aan ging.

Dat is inmiddels opgelost door een nieuw slot aan de ondezijde van de klep.

Bij het slangetje aansluitpunt komt het water uit 2 gaatjes in het zwarte stukje plastic.

Komt het misschien omdat mijn sproeier verstopt zit alhoewel er wel wat water uitkomt.

Wat is de oplossing voor dit euvel?

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag bij de dealer geweest inderdaat er bestaat een kit voor!

maar om dat het buisje er niet meer uittekrijgen is ben ik genootzaak een komplete motor te kopen.

dat is dus pech hebben ow ja de kit kost rond de 35€ex btw! zonder wisser arm en zonder wisser!

motor viel wel mee heb die bestelt van valeo bij heuts automatrialen aan de prijs van 105€ en het slot met schakelaar 16€ ex btw

groetjes ron

 

 

mag een slot op is opgelost!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier hetzelfde probleem: het koperen buisje is doormidden.

 

Nu zie ik op ebay wissermotors voor 37 + 12 euro verzenden, 49 euro all in dus, is het de moeite waard om de motor te repareren of weegt het werk niet op tegen het prijsverschil met een nieuwe motor.

 

Of zou de kwaliteit van die replica motors slechter zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is die adv wordt gesproken over w8 wisser

 

dat is dikke onzin ! is alleen maar om kopers te trekken

26,90 en dan 17 euro verzendkosten, je kan beter naar de dealer gaan en het volgende bestellen

 

 

7E0 955 425 Wischerblatt (vom T5, siehe Umbauanleitung) 7,91

6Q6 955 435 B Kappe f. Waschdüse 1,96

6Q6 955 707 C Wischerarm 14,94

 

nu weer ontopic

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden