Ik heb al heel wat afgezocht op dit forum over het afdichten van de egr. Mijn auto is van jan. 2005 type 130 pk avf, en ik wil het wel graag dicht hebben. Ik heb tot nu toe geen duidelijk antwoord gevonden. De een zegt dat het geen problemen geeft de ander wel.
Wat gebeurd er nou als ik er een plaatje tussen zet? Krijg ik dan en melding of niet? In principe verander ik toch niets aan de besturing van de klep? Er komen alleen geen uitlaatgassen meer langs. Of is het zo dat er een een of andere sensor de stroming van de gassen meet? Of werk het met drukverschil ofzo? Er wordt dan toch niets meer gemeten en er komt een storing, lampje van het voorgloeien gaat branden toch? Blijft de auto dan wel normaal rijden als er een storing ontstaat, of ontstaat er een noodloop?
Ik weet dat het via de vag-com dicht te zetten is ( en dan gelijk chippen zou mooi zijn ), maar daar wil ik nog even mee wachten.
Vraag
Em Drent
Hallo,
Ik heb al heel wat afgezocht op dit forum over het afdichten van de egr. Mijn auto is van jan. 2005 type 130 pk avf, en ik wil het wel graag dicht hebben. Ik heb tot nu toe geen duidelijk antwoord gevonden. De een zegt dat het geen problemen geeft de ander wel.
Wat gebeurd er nou als ik er een plaatje tussen zet? Krijg ik dan en melding of niet? In principe verander ik toch niets aan de besturing van de klep? Er komen alleen geen uitlaatgassen meer langs. Of is het zo dat er een een of andere sensor de stroming van de gassen meet? Of werk het met drukverschil ofzo? Er wordt dan toch niets meer gemeten en er komt een storing, lampje van het voorgloeien gaat branden toch? Blijft de auto dan wel normaal rijden als er een storing ontstaat, of ontstaat er een noodloop?
Ik weet dat het via de vag-com dicht te zetten is ( en dan gelijk chippen zou mooi zijn ), maar daar wil ik nog even mee wachten.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Ik hoor het graag, ben wel nieuwsgierig nl!
Alvast bedankt.
gr.,Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten