Ga naar inhoud
  • 0

MFD1-G (OEM Ipod) probleem


Tijn

Vraag

 

Bij aanschaf van mijn Passat begin dit jaar, was de auto helaas niet meer voorzien van het originele navigatiesysteem. Ook de originele CD-wissleaar in de kofferruimte was niet meer aanwezig en was de bekabeling in de kofferruimte "vakkundig" afgeknipt.

 

Aangezien dus origineel alle voorbereiding voor Navi aanwezig was heb ik destijds op marktplaats een MFD1-G Navigatiesysteem aangeschaft. Helaas kan deze geen muziek cd's afspelen en aangezien ik nog steeds geen andere wisselaar had aangeschaft heb ik het afgelopen jaar noodgedwongen alleen naar de radio geluisterd.

 

Nu ik toch graag de mogelijkheid wil hebben mijn eigen muziek te kunnen luisteren had ik besloten een interface te zoeken waarmee ik mijn Ipod op het MFD systeem aan kan sluiten. Ondanks het feit dat ik deze combinatie een een MFD-1 nog niet eerder was tegengekomen heb ik, aangezien ik nogal een OEM-freak ben, een origineel VW Golf V/New Beetle Ipod-adapter t.v.v de oem cd wisselaar voor de middenarmsteun gekocht.

 

Ik ben er vanuit gegaan dat deze zou moeten functioneren op de MFD, aangezien de Ipod adapter van VW, de originele wisselaar simuleert, en naar mijn weten geen verschil is tussen de wisselaars van de 3BG en die van de GolfV/Beetle.

 

Nu heb ik alles aangesloten en ondanks het feit dat ik de MFD opnieuw heb gecodeerd (04407) krijg ik de wisselaaringang van de MFD niet gedeblokkeerd. Overigens krijg ik wel het VW-logo op mijn Ipod te zien en wordt deze ook netjes opgeladen.

 

Kan iemand mij misschien vertellen dat ik toch te impulsief ben geweest met deze aanschaf omdat dit echt niet kan werken of zijn er misschien andere mogelijkheden??

 

 

Bij Voorbaat dank,

Tijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat zou idd de meest logische verklaring zijn, maar..

 

De originele Ipod adapter simuleert een oem vw wisselaar, die toevallig bij de MFD1 en 2 identiek zijn.

Dus aan de hand van deze info zou het moeten werken, en daarbij zou deze adapter volgens VW ook moeten werken op de gamma, beta modellen.

 

Maar misschien is het een beter idee om mijn Ipod adapter gewoon eerst eens op een ander VW audio uit te proberen voordat ik hierover door blijf gissen terwijl de adapter wellicht defect is.

 

Gr,

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden