Ga naar inhoud

Andere Passat


distefano

Aanbevolen berichten

Goeden dag mede pasatters........

 

Ik ben nieuw hier op het forum,wel een beetje schandalig na 9 jaar passat rijden!!!

Zoals gezegd rij ik nu 9jaar met een zwarte passat uit 1997 (1.8 20v).

Altijd met plezier in gereden en op de gebruikelijke draagarmen na weinig onkosten aan gehad.

Nu wij gezinsuitbreiding hebben gehad dmv een viervoeter,willen wij een variant aanschaffen.

Ik ken iemand die wil graag zijn vr5 variant uit 1999 verkopen om iets anders te gaan rijden.

Wij zijn in princiepe nog niet aan een andere auto toe maar door de gezinsuitbreiding is het eigenlijk een noodzaak geworden.

Deze vr5 heeft 125.000km op de klok dus niet veel(niet bang dat dit niet klopt hoor,de mijne heeft 135.000)!

Nu laat ik altijd het onderhoud doen door mijn neef die perfect werk afleverd.

Deze laat ik dan ook de "nwe"passat bekijken.

Nu zegt hij dat het niet verstandig is om een vr5 of een turbo te kopen omdat deze veel problemen hebben.

Jullie raden het al........Is dit waar?

Misschien niet zo handig om dit aan passat liefhebbers te vragen,maar wel het adres waar de meeste ervaring is.

Wat voor problemen geeft een vr5 of een turbo en waar zou ik op moeten letten bij aanschaf van zo'n passat.

Omdat ik erg veel zin heb in deze passat moet ik wel overtuigd worden van zijn ongelijk of gelijk.

 

Ik hoop op een overtuigend antwoord van jullie

 

Gr Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet er ook een beetje op letten van wie je hem koopt is ie van een ouder koppel geweest dan kun je in principe niet veel kwaad ,van jonge gasten zou ik toch wat opletten over het algemeen is die hunne rechtervoet redelijk rap te zwaar

 

Ik ben dan wel is waar 19 maar mijn voet is niet zwaar ;). Alleen als ie warm is trek ik AF EN TOE eens door om hem iets meer op gang te krijgen (Ook van oud koppeltje geweest). En welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet er ook een beetje op letten van wie je hem koopt is ie van een ouder koppel geweest dan kun je in principe niet veel kwaad ,van jonge gasten zou ik toch wat opletten over het algemeen is die hunne rechtervoet redelijk rap te zwaar

 

Ik ben dan wel is waar 19 maar mijn voet is niet zwaar ;). Alleen als ie warm is trek ik AF EN TOE eens door om hem iets meer op gang te krijgen (Ook van oud koppeltje geweest). En welkom.

 

 

ik zei ook over het algemeen :wink:

dus er zijn uitzonderingen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een 1.8T ik heb deze auto nu bijna 1 jaar.

Waar je op moet letten is het sludge probleem, reperatie kost bij de dealer rond de 700 euro.

Mijn oom heeft het bij mij opgelost voor 500 euro, als je het niet laat maken kost je het je blok!

Veder heeft die van mij net een nieuwe riem en dergelijke gekregen voor 1000 euro.

Als je wil weten hoe je het sludge probleem kunt herkennen moet je even de zoek functie gebruiken op het forum.

Je kunt het aan de olie vul dop zien, als daar zwarte rommel op zit is het waarschijnlijk sludge.

Van de V5 kan ik niks zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know... ik heb een verrekt zware rechtervoet :P

Waren er ook niet problemen met de ketting van een V5 ? Ik kan me in die grijze massa van me ergens iets herinneren dat er nog wel eens een service melding in het display komt en dat dan de ketting niet goed ligt ofzo ??? Dus niet de distributie ketting als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een V5 met weinig KM's is niet zo gek hoor, het was toentertijd een erg dure auto in aanschaf en hij blijft dorstiger dan een 1.6, 1.8 of 1.8T en 2.0 motoren in de Passat.

 

Of je nu wel of niet een auto van een oud vrouwtje moet kopen daar zijn de meningen over verdeeld, iig scheeld het dat de jonkies geen nieuwe V5 kunnen betalen dus een afgetrapte bak zal het niet direct zijn, een ingeslapen V5 kan natuurlijk wel door zon oud vrouwtje.

 

Gemiddeld rijdt mn in NL in een benzineauto tussen de 7 en 15dkm per jaar, in het gunstigste geval voor die V5 is dat dus 70dkm in die 10 jaar, maar 13,5dkm zoals deze is niet gek hoor.. Neem nu Antonio, die rijdt 4000km per jaar in zn V5..

 

Onze Octavia 1.8T heeft in 6 jaar 205dkm gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden