Ga naar inhoud
  • 0

Koplampje wisselen 3BG


VolkswagenPassat

Vraag

Het klinkt heel suf maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn lampje in mijn linker koplamp te wisselen.

Ik heb de dop achter op de unit los en ik kan er in met mijn hand.

Ik kan natuurlijk niet exact zien wat ik vast heb maar aan het wrikken merk ik dat de lamp in de unit beweegt en dat ik de goede heb.

In mijn vorige Passat (3B) kon ik een ijzeren beugel omhalen en kwam de lamp los.

Nu zoek ik mij scheel naar mogelijkheden.

Moet ik draaien, duwen trekken of whatever.

Het boekje zegt idd zoals iedereen beschrijft, kom lekker langs bij de VW Juwelier.

Ik heb al aardig wat kunnen verangen dus dit moet ook gaan lukken.

Maar erg frustrerend dat het niet lukt.

Wie heeft de strijd ooit gewonnen van de koplamp ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

laatst ook moeten doen, je moet er echt best flink aan trekken. dacht eerst dat het een soort banjo sluiting was. Ik heb nog geprobeerd te draaien, maar dat was achteraf niet nodig.... met een flinke ruk kwam lampje eruit, moet nu alleen de andere ook nog doen want er zit nu kleur verschil in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

...en geen nood als het stadslichtje in de koplampunit valt. Als dit toch gebeurt, kun je dit oplossen met:

- 1 sterke magneet

- 1 stroomkabel (stevige koperdraad) met een kleine lus erin

 

- Haal je dimlicht los, hier kun je de stroomkabel met de lus erin doorheen steken

- Met de magneet kun je er voor zorgen dat het stadslichtje op een bepaalde plaats komt te hangen/liggen

- Zodra je de lus en het lampje in de juiste positie hebt laat je de magneet los, en valt het lampje in het lusje

- Je kunt vervolgens heel voorzichtig het lampje uit de unit halen

 

Dit werkte bij mijn 3B met de gewone lampunits uitstekend, heb al eens vaker gehad dat zo'n stadslichtje in de lampunit viel, ben door schade en schande wijs (nou ja...) geworden. Met andere type lampunits zul je even moeten kijken of een andere manier beter werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik probeer ook een H7 links voor te vervangen (3BG) maar kom er niet goed bij (&%@$#@#%^&*!!). Weet iemand hoe ik dat kapje van het olieresevoir kan demonteren? Hoe zit dat vast? Ik ben bang dat ik iets afbreek.

 

alvast bedankt.

 

Wat kun je je ergeren aan zoiets zeg....of "licht" dat aan mij? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok, gelukt! Klemmetjes zaten wat dieper dan ik in eerste instantie dacht. Maar als je het eenmaal een keer gezien hebt is het inderdaad erg eenvoudig.

 

Super bedankt!

 

Gelijk ook maar de lamp aan de andere kant preventief vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden