Ga naar inhoud
  • 0

lambdasonde 1, cyl 1


beemster

Vraag

dag allemaal heb weer eens wat met de passat 1.8t, na een hele poos zonder problemen weer gereden te hebben komt er weer een fout code tevoorschijn (17524 en 17517) heb het uitgelezen met vag-com en komt uit dat de lambdasonde nr1 van cylinderrij 1 onderbroken of zoiets is staat ook bij de uitleg iets over circuitverwarming en het zelfde verhaal geld ook voor de 2e foutcode maar cylinderrij 2.

 

wie o wie kan mij uitleggen waar zon ding dan zit of zo, want voor zover mijn kennis gaat (en das niet zo heel veel op auto gebied) zitten er toch 2 lambdasensors in mijn auto en dan wel in het uitlaat circuit dacht ik. en weet dus niks over verschillende cylinderrijen en circuitverwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nee het motormanagment lampje was gaan branden en heb het toen gewist maar komt dus terug helaas, maar hij loopt niet slechter en verbruikt ook niet meer zoals je zou verwachten.

 

ik begrijp niet zo goed wat het zou kunnen zijn, hopenlijk word ik op deze manier wat wijzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmm een boel mogelijkheden dus, vavuum heb ik gecheckt en daar lijkt op het oog niks mis mee, verder kan ik er niet over oordelen daar ik geen monteur ben. maar als je de foutcode leest dan word er gesproken over een te zwakke spanning hoe zit dat dan in elkaar en hoe staat dat dan weer inverband met de bobine en lmm, tempsensor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

17524

 

Mogelijke oorzaken:

de verwarming van de lambdasonde voor de KAT is defect (onderbroken circuit). Hierdoor zal het lang duren voordat de lambdasonde gaat regelen omdat ie niet op temperatuur komt.

 

Mogelijke oplossing:

kontroleer en repareer de bedrading en aansluitingen (is heel lastig meten op zo'n lambda sensor en dit moet je niet zo maar met een multimeter doen, gebruik een scope.)

plaats nieuwe sonde

 

 

 

17517

Mogelijke oplossingen:

Bedrading en aansluitingen

Lambdasonde

 

 

 

maar dat wist je blijkbaar dan al..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dit ook eens een paar x gehad, heel sporadisch.

heb hem 2 of 3 x gewist en is eigenlijk nooit meer terug gekomen.

weet ook nog steeds niet waar het aan gelegen heeft.

hij heeft de melding nu nooit meer, gelukkig.

dus als je erachter bent, ben ik toch wel nieuwsgierig waar dit aan heeft gelegen. mocht ik dezelfde melding ooit weer krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden