Ga naar inhoud

beemster

Members
  • Aantal items

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over beemster

  • Verjaardag 09-05-1979

Profile Information

  • Plaats
    assen

Overige

  • Vagcom
    ja

beemster's Achievements

0

Community reputatie

  1. dat scheelt al weer, heb nog wel het vermogen, al mag het altijd wat meer zijn natuurlijk en het niet of bijna bijna niet pingelen van de lambda waarde/voltage maakt niet uit?
  2. ik ben er dit weekend niet echt aan toe gekomen om de lambda even los te halen en door te meten, maar zat even met een maatje van me te praktiseren over de waarde hij zij nml dat de waarde hoort te schomelen en dat doet die van mij niet. wie kan er zeggen of de bijna vaste voltage waarde van mijn lambdasonde zo hoort en of de luchtmassa meter zijn werk goed doet en als ik niet al teveel vraag klopt het vermogen tov lmm waarden( is toch te berekenen met de luchtmassa waarde). zit er toch over te denken om een nieuwe lambdasonde te bestellen tenzij men hier zegt dat ie goed is en het probleem iets anders is.
  3. ben volgens mij wel iets verder nu, staat in ieder geval in waar de stekker zich bevind en hoe te bereiken. ga er van het weekens mee aan de slag hoop ik. word dus vervolgd.
  4. en het doormeten kun je dat ook zelf doen of moet je dat laten doen door een specialist? als ik trouwens van boven af het motor blok in kijk zie ik dan de eerst of de 2e lambda zitten.??
  5. oke dus het hoeft niet perse een kapotte lamda te zijn? hoe kan ik de sensor vinden zodat ik eventueel de draad breuk op kan zoeken dan? en verder lijken de gemeten waardes wel te kloppen?? er nog even bij voegen dat ik dus geen monteur ben maar wel redelijk handig als ik maar weet wat ik moet doen en waar ik moet zoeken.
  6. ik heb vooraf niks gereset omdat ik wist dat dat invloed kon hebben, verder heb ik het pedaal helemaal tot het eind ingetrapt verder is de auto bij mijn weten volledig orgineel (motorisch) wat de waardes meten betreft dat kan maar op 1 manier toch? met vagcom een log maken en that itt (denk ik)
  7. VDUB ontzettend bedankt voor je csv bijdrage. heb meteen even een 2tal nieuwe logjes gemaakt 1e run 031 en 002 en de 2e run 115 en 020 hopenlijk word er iemand iets wijzer van en kan ik het probleem oplossen. LOG-01-002-031-xls.xls LOG-01-020-115-xls.xls
  8. bij mijn vagcom zit geen csv converter iemand die met er aan kan helpen misschien zodat ik het logje goed kan plaatsen? heb het al geprobeerd te downloaden maar dat is of vervuild of je moet er voor betalen.
  9. krijg het logje er niet bij omdat het bestand niet ondersteunt word grrr
  10. ik heb al een hele poos problemen met mijn lambdasonde (storinglampje brand) en heb hem al meerdere malen gereset in de hoop dat het niet weer zou komen. de auto houd niet in verbruikt niet overdreven veel en stottert/hapert niet. ik heb vanavond even een log gemaakt van de volgende kanalen, 002,031,115,020 en ik heb waardes van kanaal 32 vooraf opgeschreven beide 0.0% ??? nu hoop ik dat iemand mij er op deze manier meer over kan vertellen. denk zelf dat de lamdasonde vervangen moet worden maar wil het van tevoren wel zeker weten gezien de kosten van zon ding, voor het zelfde geld is het alleen een slangetje o.i.d. het betreft een 3bg 1.8T met 188233km op de teller tevens even de fout codes er bij gevoegd. Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 906 018 DC Component: 1.8L R4/5VT G 0001 Coding: 11501 Shop #: WSC 05311 WVWZZZ3BZ2E267770 VWZ7Z0A4388856 2 Faults Found: 17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit P1116 - 35-00 - - 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 35-00 - - Readiness: 0010 1101 Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 J Component: CLIMATRONIC B5GP 0004 Coding: 17000 Shop #: WSC 05311 4 Faults Found: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 37-10 - Faulty - Intermittent 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 37-10 - Faulty - Intermittent 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 37-10 - Faulty - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 37-10 - Faulty - Intermittent
  11. ik ga hem van de week weer opnieuw resetten en hopenlijk blijft ie dan ook weg.
  12. heb zojuist een nieuw remlicht geplaats en alles werkt weer naar behoren, alleen jammer dat zon lichtje 36.- euro moet kosten maar das niet anders. weet nu alleen nog niet hoe het gekomen is dat ze er beide aangingen en de rechter niet.
  13. ja heb ik van de zelfde site afgehaald, maar om nou zomaar even de lambdasonde te gaan vervangen zonder dat ik zeker weet of ie stuk is, das een beetje prijzig om zo te testen.
  14. hmmm een boel mogelijkheden dus, vavuum heb ik gecheckt en daar lijkt op het oog niks mis mee, verder kan ik er niet over oordelen daar ik geen monteur ben. maar als je de foutcode leest dan word er gesproken over een te zwakke spanning hoe zit dat dan in elkaar en hoe staat dat dan weer inverband met de bobine en lmm, tempsensor
  15. nee het motormanagment lampje was gaan branden en heb het toen gewist maar komt dus terug helaas, maar hij loopt niet slechter en verbruikt ook niet meer zoals je zou verwachten. ik begrijp niet zo goed wat het zou kunnen zijn, hopenlijk word ik op deze manier wat wijzer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden