Ik heb een log gemaakt met Vag Com, en kom daarbij achter dat mijn gevraagde turbodruk niet word gehaald.
Bericht van DM in ander topic
Misschien moet je even een nieuw topic aanmaken voor je eigen specifieke probleem.
100%, of er tegen aan, is niet in orde lijkt me. 100% N75 DC betekent dat de N75 voor de volle periode geactueerd is. In ruststand staat de klep open tussen de input (turbodruk) en het pootje naar de wastegate, dwz turbodruk kan niet opbouwen. Als de N75 geactueerd is staat de klep open tussen de input en het pootje naar de turboinlaatbuis, maw de wastegate wordt dan niet aangesproken en druk kan dan opbouwen.
Als de N75 DC op 100% (of er tegenaan) staat is dit een signaal dat de gevraagde druk niet gehaald wordt, dit wordt bevestigd door de log. De gemeten druk loopt achter op de gevraagde druk. Dit kan de volgende oorzaken hebben:
-N75 klep zit vast op een bepaalde positie, meestal in de ruststand (turbodruk naar wastegate = beperkt opbouwen van druk)
-Diverter valve (DV) is lek, spec druk kan dan ook niet gehaald worden, maakt dan meestal geluid
-Lek in druk circuit, check wormkleppen tussen turbo en gasklep, check op scheurtjes in vacuumleidingen, 1-weg klep is kapot etc. Wellicht zijn er foutmeldingen?
Ik heb een keer de n75 door een test cyclus laten lopen en hoor hem wel goed tikken, weet niet of dat iets betekend?
Ik heb meerdere malen gecontroleerd of ik ergens een lek kan vinden tot op heden niks gevonden.
Wat is de beste manier om een lek te spotten?
Stationair motor laten lopen of iemand een beetje gas laten geven?
En zijn er mischien nog slangen die je zo 1 2 3 niet goed kan zien maar wel na moet tjekken?
Vraag
ehvmikey
Hey mensen.
Ik heb een log gemaakt met Vag Com, en kom daarbij achter dat mijn gevraagde turbodruk niet word gehaald.
Bericht van DM in ander topic
Ik heb een keer de n75 door een test cyclus laten lopen en hoor hem wel goed tikken, weet niet of dat iets betekend?
Ik heb meerdere malen gecontroleerd of ik ergens een lek kan vinden tot op heden niks gevonden.
Wat is de beste manier om een lek te spotten?
Stationair motor laten lopen of iemand een beetje gas laten geven?
En zijn er mischien nog slangen die je zo 1 2 3 niet goed kan zien maar wel na moet tjekken?
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten