Ga naar inhoud
  • 0

TURBO kapot??? oorzaak


geani

Vraag

vorige auto was peugeot 207 1600hdi 90 pk

 

deze werd gechipt naar 110 pk en er zat een k&n i57 High air flow luchtfiler in, dus niet enkel de filtermat maar een volledig nieuwe

 

echter na 90000 km was turbo stuk

 

lag dit aan slechte chiptuning of kan dit ook door luchtfilter????

 

 

nu wil ik mijn passat 3C niet chippen maar wel een luchtfilter vervangen

 

zouden jullie me dit aanraden,

 

ik zou het enkel doen voor grovere geluid dus niet om pk's te winnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je mag toch aanemen dat een k&n een goed vervangingsfilter is. zal dus in ieder geval 1 nemen van een goed merk, niet zo´n universeel ding, tenzij je blok wil zandstralen aan de binnenkant.

 

dat de turbo stuk ging hangt natuurlijk ook van het gebruik af, heb je de auto bijv na een stevige rit rustig aflaten koelen, of meteen plankgas met een koude motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oorzaak zal altijd dicutable blijven als je zo iets wilt weten dan had je de turbo toendertijd aan een bedrijf moeten geven die er een onderzoek naar hadden kunnen doen achteraf gaan lopen gissen lijkt mij niet wijs er is namelijk geen bewijs wat het kan of had kunnen zijn het komt vaker voor dat bepaalde turbo's kapot gaan ik weet dat op tdi motoren van Vag met een agr motor turbo's zitten die bijna niet kapot gaan maar dat zal wel komen omdat dit niet de allersnelste zijn.

 

Even terug komende op je luchtfilter ik zou als ik jou was afgezien van het geluid gewoon een standaard filter monteren. dit leverd de beste prestaties voor een diesel op. het heeft geen zin om een ander filter te monteren dit heeft namelijk geen effect op de prestaties ooit in het verleden is dat al eens op een dyno bank getest bij de tdi club uit de test kwam naar voren dat een standaard filter beter zou presteren dan de andere filters die op de markt te verkrijgen zijn. wel als je een sportfilter gebruik en je gaat op maat chippen kan het wel een paar pk schelen maar ja zal je dat merken en ook gezien het prijsverschil ten opzichte van gewoon standaard wat is wijsheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oorzaak zal altijd dicutable blijven als je zo iets wilt weten dan had je de turbo toendertijd aan een bedrijf moeten geven die er een onderzoek naar hadden kunnen doen achteraf gaan lopen gissen lijkt mij niet wijs er is namelijk geen bewijs wat het kan of had kunnen zijn het komt vaker voor dat bepaalde turbo's kapot gaan ik weet dat op tdi motoren van Vag met een agr motor turbo's zitten die bijna niet kapot gaan maar dat zal wel komen omdat dit niet de allersnelste zijn.

 

Even terug komende op je luchtfilter ik zou als ik jou was afgezien van het geluid gewoon een standaard filter monteren. dit leverd de beste prestaties voor een diesel op. het heeft geen zin om een ander filter te monteren dit heeft namelijk geen effect op de prestaties ooit in het verleden is dat al eens op een dyno bank getest bij de tdi club uit de test kwam naar voren dat een standaard filter beter zou presteren dan de andere filters die op de markt te verkrijgen zijn. wel als je een sportfilter gebruik en je gaat op maat chippen kan het wel een paar pk schelen maar ja zal je dat merken en ook gezien het prijsverschil ten opzichte van gewoon standaard wat is wijsheid.

 

 

ok geen kelk dus van k&n

 

maar bedoel je dan luchtfiltermat van k&n of gewoon mijn standaard behouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit is een peugeotprobleem en heeft vermoedelijk niks te maken met het luchtfilter of tuning.. die kleine peugeots hebben nogal vaak problemen met kapotte turbo's voordat ze 100dkm bereikt hebben,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dit is een peugeotprobleem en heeft vermoedelijk niks te maken met het luchtfilter of tuning.. die kleine peugeots hebben nogal vaak problemen met kapotte turbo's voordat ze 100dkm bereikt hebben,

:angry: Niet alleen kleine Peugeots.......... Ik heb ook al eens net over de grens bij de Lutte/ Bentheim gestaan met een kapotte turbo. En wel met een 407 met 2.0HDi. :mrgreen: Maar ik ben ook tot inkeer gekomen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden