geani Geplaatst 22 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 oktober, 2009 vorige auto was peugeot 207 1600hdi 90 pk deze werd gechipt naar 110 pk en er zat een k&n i57 High air flow luchtfiler in, dus niet enkel de filtermat maar een volledig nieuwe echter na 90000 km was turbo stuk lag dit aan slechte chiptuning of kan dit ook door luchtfilter???? nu wil ik mijn passat 3C niet chippen maar wel een luchtfilter vervangen zouden jullie me dit aanraden, ik zou het enkel doen voor grovere geluid dus niet om pk's te winnen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ronald1983 Geplaatst 23 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2009 je mag toch aanemen dat een k&n een goed vervangingsfilter is. zal dus in ieder geval 1 nemen van een goed merk, niet zo´n universeel ding, tenzij je blok wil zandstralen aan de binnenkant. dat de turbo stuk ging hangt natuurlijk ook van het gebruik af, heb je de auto bijv na een stevige rit rustig aflaten koelen, of meteen plankgas met een koude motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Therealjack Geplaatst 23 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2009 Oorzaak zal altijd dicutable blijven als je zo iets wilt weten dan had je de turbo toendertijd aan een bedrijf moeten geven die er een onderzoek naar hadden kunnen doen achteraf gaan lopen gissen lijkt mij niet wijs er is namelijk geen bewijs wat het kan of had kunnen zijn het komt vaker voor dat bepaalde turbo's kapot gaan ik weet dat op tdi motoren van Vag met een agr motor turbo's zitten die bijna niet kapot gaan maar dat zal wel komen omdat dit niet de allersnelste zijn. Even terug komende op je luchtfilter ik zou als ik jou was afgezien van het geluid gewoon een standaard filter monteren. dit leverd de beste prestaties voor een diesel op. het heeft geen zin om een ander filter te monteren dit heeft namelijk geen effect op de prestaties ooit in het verleden is dat al eens op een dyno bank getest bij de tdi club uit de test kwam naar voren dat een standaard filter beter zou presteren dan de andere filters die op de markt te verkrijgen zijn. wel als je een sportfilter gebruik en je gaat op maat chippen kan het wel een paar pk schelen maar ja zal je dat merken en ook gezien het prijsverschil ten opzichte van gewoon standaard wat is wijsheid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 geani Geplaatst 23 oktober, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2009 Oorzaak zal altijd dicutable blijven als je zo iets wilt weten dan had je de turbo toendertijd aan een bedrijf moeten geven die er een onderzoek naar hadden kunnen doen achteraf gaan lopen gissen lijkt mij niet wijs er is namelijk geen bewijs wat het kan of had kunnen zijn het komt vaker voor dat bepaalde turbo's kapot gaan ik weet dat op tdi motoren van Vag met een agr motor turbo's zitten die bijna niet kapot gaan maar dat zal wel komen omdat dit niet de allersnelste zijn. Even terug komende op je luchtfilter ik zou als ik jou was afgezien van het geluid gewoon een standaard filter monteren. dit leverd de beste prestaties voor een diesel op. het heeft geen zin om een ander filter te monteren dit heeft namelijk geen effect op de prestaties ooit in het verleden is dat al eens op een dyno bank getest bij de tdi club uit de test kwam naar voren dat een standaard filter beter zou presteren dan de andere filters die op de markt te verkrijgen zijn. wel als je een sportfilter gebruik en je gaat op maat chippen kan het wel een paar pk schelen maar ja zal je dat merken en ook gezien het prijsverschil ten opzichte van gewoon standaard wat is wijsheid. ok geen kelk dus van k&n maar bedoel je dan luchtfiltermat van k&n of gewoon mijn standaard behouden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2009 dit is een peugeotprobleem en heeft vermoedelijk niks te maken met het luchtfilter of tuning.. die kleine peugeots hebben nogal vaak problemen met kapotte turbo's voordat ze 100dkm bereikt hebben, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 FredRaket Geplaatst 23 oktober, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2009 dit is een peugeotprobleem en heeft vermoedelijk niks te maken met het luchtfilter of tuning.. die kleine peugeots hebben nogal vaak problemen met kapotte turbo's voordat ze 100dkm bereikt hebben, Niet alleen kleine Peugeots.......... Ik heb ook al eens net over de grens bij de Lutte/ Bentheim gestaan met een kapotte turbo. En wel met een 407 met 2.0HDi. Maar ik ben ook tot inkeer gekomen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 pvo Geplaatst 29 december, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2009 frans merk he dan weet je het al denk niet dat het met je tuning te maken heeft gehad. ik zou toch wel voor een luchtfilter gaan k&n heeft toch een betere doorstroom dan het standaart filter gr Daan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
geani
vorige auto was peugeot 207 1600hdi 90 pk
deze werd gechipt naar 110 pk en er zat een k&n i57 High air flow luchtfiler in, dus niet enkel de filtermat maar een volledig nieuwe
echter na 90000 km was turbo stuk
lag dit aan slechte chiptuning of kan dit ook door luchtfilter????
nu wil ik mijn passat 3C niet chippen maar wel een luchtfilter vervangen
zouden jullie me dit aanraden,
ik zou het enkel doen voor grovere geluid dus niet om pk's te winnen
Link naar reactie
Delen op andere sites
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten