Ga naar inhoud
  • 0

Remlichtschakelaar kapot?


Joepke

Vraag

Vanmorgen onderweg kreeg ik ineens de melding "Engine Workshop" + het gloeispiraallampje begon te knipperen. Ook de ABS en ESP lampjes gingen aan. Kort daarna de motor uitgezet en opnieuw gestart, alles leek weg te zijn. Maar na 25m rijden; weer de melding en de lampjes. Daarna (na 500m rijden) ging het gloeispiraallampje wel weer uit, de ABS en ESP bleven wel branden. Na een half uurtje rijden was ik op m'n werk en probeerde ik het nog maar eens. Weer hetzelfde verhaal.

Ik heb gevonden dat het de remlichtschakelaar kan zijn, maar dat dan ook de cruisecontrol niet meer zou werken, die werkte bij mij gewoon wel.

Ik hoop dat dat het wel is, ik zal dadelijk in de pauze m'n lichten 'ns controleren.

 

Als iemand nog suggesties heeft; graag!

 

Update; remlichten werken inderdaad niet... Dadelijk maar een schakelaar halen dan, of..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb met mijn auto dezelfde storingen gehad als jij. Meestal gingen alleen de ABS/ESP lampjes branden en soms kwam daar de gloeispiraal bij gevolgd door een luide piep en melding Werkstatt. Ook bij mij functioneerde de cruisecontrol nog prima. Na het vervangen van de remlichtschakelaar bij mijn laatste beurt is de storing nooit meer voor gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

uitlezen is wat lastig, ik rij liever niet zonder remlichten... Ik heb gebeld de schakelaar kost rond de €11,-. Dat de lampen allebei stuk zijn verwacht ik niet. Net bij het uitproberen had ik alleen het contact aan en pas na het indrukken van het rempedaal gingen de lampjes branden.

De garage heeft alleen een ander typenummer dan die uit de KB op voorraad, maar deze zou zeker geschikt zijn. Ben benieuwd of ik nou een oud (witte) of een nieuw type (zwart) krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de witte reml;ichtschakelaar die vermeld staat in de KB is oude type met schroefdraad

deze zit volgens mij in type 3B

 

3bg heeft remlichtschakelaar met een kliksysteem, is nog makkelijker verwisselen

 

(kan ook zijn dat modellen 3bg tot 2002 oude systeem hebben, wie kan dat bevestigen zodat ik artikel in de KB aan kan passen)

 

wel even opletten met nieuwe type schakelaar, niet indrukken voordat deze gemonteerd is, schakelaar is namelijk zelfstellend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net effe de schakelaar verwisseld, kosten; €10.78 inclusief BTW, artikelnummer (op de bon); 1K2 945 511. Mijn Passat (2002) heeft het nieuwe kliksysteem, dus zonder schroefdraad. Ik heb eerst effe geoefend met de oude schakelaar. Als je deze bekijkt nadat je hem eruit hebt gehaald, lijkt het alsof de sensor niet goed in het huis zit (45 graden verdraaid). Dit hoort zo, want als je de schakelaar in de steun monteert, draait de sensor ook goed in het huis. Als je de sensor zelf al van te voren verdraaid in het huis, past-ie niet in de steun en is de kans aanwezig dat hij kapot is/gaat.

Het kostte mij 15-20 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden