Ga naar inhoud
  • 0

xenon inbouw


redmiller

Vraag

Beste forummers,

 

sinds mijn nieuwe aanwinst (passat 3b tdi) heb ik xenon setje van pilot pro(5000k) laten inbouwen.

Mijn vader (volvo v40) heeft dezelfde setje al 3 jaar, alleen dan classic line. Hij liet me echter zien dat zowel de spiegels als het glas ernstig waren aangetast. Op de spiegels waren scheuren in corrosiepuntjes te zien en het glas was verweerd. Volvo Hooftman vertelde hem dat er een speciale coating op het glas zit, wat er voor zorgt dat het glas aan de binnenkant niet beslaat. Die coating kan niet goed tegen de straling van xenon.

 

Goed, vanmorgen keek ik snel in de spiegels van mijn koplampen en zag tot mijn schrik dat ook daar al haarscheurtjes inzaten. Wie heeft hier nog meer ervaring mee en mogelijk een oplossing? Zelf heb ik zitten denken aan het inbouwen van een lensunit. Mijn vraag is alleen of deze wel tegen de xenon bestand is...

 

Ik hoop op reactie!

 

Groeten, Aart

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is een bekend feit dat de "goedkopere" (lees: geen Philips of Osram bijvoorbeeld) halogeenlampen geen "UV Block" hebben. Het gebruikte glas laat UV licht dan gewoon door.

Door het UV dat deze lampen "uitstralen" verouderen/vergelen de glazen.

 

Dit was destijds vooral goed te zien bij de F*rd M*nde*'s, deze leken vaak wel een geel lampglas te hebben !

 

Kijk maar eens op bijv. een setje Philips halogeen lampen, op de verpakking staat er dan altijd ergens: "Quartz Glass- UV-Block".

 

Groeten, Audiman

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden