Ga naar inhoud

Ruitenwisser ACHTER (VW Passat Variant 85KW TDI Variant)


soem

Aanbevolen berichten

Hallo VW friends,

 

Gisteren is mijn achterruitwisser kapot gegaan. De wisser ging heel langzaam en stopte er toen mee. (De sproeier doet het nog wel) Waarschijnlijk is de motor doorgebrand (zekering is nog ok). Weet iemand van jullie waar ik uiteraard "goedkoop" een ruitenwissermotor vandaan kan halen? misschien een goede website ofzo?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp,

 

Groetjes,

 

Richard (Soem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Bij mij precies hetzelfde. Na onderzoek blijkt hij het nog wel te doen maar de arm geeft teveel weerstand. Schoonmaken lijkt dus een optie.

 

Maar weet iemand hoe ik deze ruitenwisserarm eraf kan halen? Ik heb een beschermkapje eraf gehaald, vervolgens 1 moer eraf en dan? Zit de arm op hetzelfde schroefdraad en moet ik hem er gewoon afrdraaien net als de moer? Het zit nogal vast en ben bang dat de zaak afbreekt.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ruitenwisserarm eraf gekregen. Inderdaad zonder schroefdraad maar gewoon op een taps toelopende as. Alles verder gedemonteerd en bekeken.

 

Koolborsteltjes lijken goed genoeg te zijn. Maar als ik het electromotortje met de hand ronddraai merk ik dat er op een punt erg veel weerstand in de overbrenging van de metale tandwielen zit. Er wringt dan gewoon iets. Iemand ervaring in een complete demontage van de tandwielen en as?

 

Maar het zal wel een nieuw motortje worden. Nu een artikelnummer vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Ik heb de mijne weer aan de praat gekregen. Ik zag op internet een foto van een reparatiesetje. In dat setje zat een losse sproeias met eraan vast de metalen tandwielen. :idea: Dus dat moet er dus uit kunnen om vervangen te worden. In een alles of niets poging heb ik toen nog een keer naar het motortje gekeken en geprobeerd de tandwielen te demonteren om ze schoon te maken en te kijken waar het nu eigenlijk wringt. Maar het is me niet gelukt om dat gedeelte te demonteren. Wat ik ook deed, de as zelf bleef op z'n plaats. Wel kreeg ik het tandwiel op de sproeias 1 mm omhoog. Toen ik de tandwiel weer op zn plaats tikte bleek de motor (met de hand) weer zeer soepel te draaien! Alles weer lekker ingevet, dicht geschroefd en gemonteerd. En voilà!

 

Nu de bekleding weer monteren...... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

over knaken gesproken hier wat prijzen die ik tegenkwam (in NL):

 

Dealer (nieuw) €115,-

demontagebedrijven (nieuw) varierend van €95,- tot €115,- !!!

demontagebedrijf (2e hands) €50,-

via Marktplaats aangeboden (nieuw) € 72,50

 

verzendkosten varierend van €6,20 tot €10,-

 

Veel prijsverschil dus. Het verschil tussen nieuw en 2e hands is dermate klein dat ik voor een nieuwe zou zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden