Ga naar inhoud
  • 0

Tikken luchtfilterhuis


wassies

Vraag

Beste mensen,

Nadat mijn passat een grote beurt heeft gehad bij de dealer vond ik dat de auto niet op volle vermogen reed!!.Toen ben ik maar een kijkje gaan nemen onder de motorkap,na mijn grondige inspectie bleek dat een vacuumslangetje en de aanzuigbuis allebei gescheurd waren :angry: .Ik vond ook dat mijn verbruik heel erg hoog lag ,maar dat kwam omdat ik een schommeling had met mijn temperatuurmeter.Ik heb zelf de volgende dingen vernieuwd: aanzuigbuis,vacumslangetje,ook maar de temperatuursensor,thermostaat,en wat blijkt mijn passat rijdt weer als een zonnetje :D . Ik heb van deze slechte service bij de dealer gelijk een klacht ingediend.Ik kreeg echter tehoren dat de monteur die aan mijn passat had gewerkt nu op vakantie is . Dus ik moet nog even wachten tot hij terug voordat ze deze kwestie kunnen afhandelen.

Ik heb alleen nog een andere vraag , is het normaal dat er getik uit je luchtfilterhuis komt als de motor draait????.Ik heb ook gekeken of er iets los zat, maar alles blijk in orde tezijn.Ook heb ik begrepen dat de LMM in het luchtfilterhuis zit..

En is het normaal dat het hoort tetikken!!!!!!!!

Het gaat hier om een passat 1.8/20v benzine

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat tikken komt hoogstwaarschijnlijk van een vacuumpompje voor het afzuigen van benzinedamp uit de tank (EVAP). Pompje zit bovenop het luchtfilterhuis onder een afdekkapje.

 

De LMM zit idd in het luchtfilterhuis

 

Beste DM,

Dus ik neem aan dat dit gewoon hoort??? ,Want ik heb geen verdere problemen met mijn passat.

Ik ben het tikken pas gaan horen nadat ik alle kapotte onderdelen had vervangen die stuk waren.Dus ik neem aan dat ie hiervoor het nauwlijks gedaan heeft toen alles nog niet vervangen waren, want toen reed ie erg beroerd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste mensen,

Nadat mijn passat een grote beurt heeft gehad bij de dealer vond ik dat de auto niet op volle vermogen reed!!.Toen ben ik maar een kijkje gaan nemen onder de motorkap,na mijn grondige inspectie bleek dat een vacuumslangetje en de aanzuigbuis allebei gescheurd waren :angry: .Ik vond ook dat mijn verbruik heel erg hoog lag ,maar dat kwam omdat ik een schommeling had met mijn temperatuurmeter.Ik heb zelf de volgende dingen vernieuwd: aanzuigbuis,vacumslangetje,ook maar de temperatuursensor,thermostaat,en wat blijkt mijn passat rijdt weer als een zonnetje :D . Ik heb van deze slechte service bij de dealer gelijk een klacht ingediend.Ik kreeg echter tehoren dat de monteur die aan mijn passat had gewerkt nu op vakantie is . Dus ik moet nog even wachten tot hij terug voordat ze deze kwestie kunnen afhandelen.

Ik heb alleen nog een andere vraag , is het normaal dat er getik uit je luchtfilterhuis komt als de motor draait????.Ik heb ook gekeken of er iets los zat, maar alles blijk in orde tezijn.Ook heb ik begrepen dat de LMM in het luchtfilterhuis zit..

En is het normaal dat het hoort tetikken!!!!!!!!

Het gaat hier om een passat 1.8/20v benzine

 

wat jouw verbruik nu nadat je het allemaal vervangen hebt.

enwat was je verbruik voordat je alles hebt vervangen .

ik heb de zelfde motor en ik denk dat ie van mij ook iets meer verbruikt.

heb je hem laten uitlezen.

ik hoor graag van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik al eerder zei, dat tikken komt hoogstwaarschijnlijk van een vacuumpompje voor het afzuigen van benzinedamp uit de tank (EVAP). Pompje zit bovenop het luchtfilterhuis onder een afdekkapje. Het tikken van dat pompje is normaal, als je dit hoort is het EVAP systeem bezig met het wegzuigen van benzinedampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden