Ga naar inhoud
  • 0

Doorvoer stroomdraad versterker


Cees

Vraag

Weet iemand hoe ik een verterker van stroom kan voorzien in de Passat B6? Ik lees overal dat de versterker met een 10 mm2 kabel gevoed moet worden, rechtstreeks vanaf de accu.. Is dit ook zo?

 

En weet iemand hoe je bij de nieuwe Passat van de accu naar het interieur kan komen zonder hak en breekwerk? Ik wil de versterker onder een van de voorstoelen monteren. Het ding is zelf gezekerd op 50Amp, dus volgens mij "" lust" hij wel wat...

Alvast bedankt voor je tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

welke versterker heb je?

 

Als het een 50amp gezekers dan moet je minimaal 15mm2 voedingkabel hebben.

 

Ik heb nog niet gekeken naar de nieuwe passat maar er zal ergens een rubber bij de pedalen moeten zitten.

 

Massa moet net zo groot zijn al de plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vroeger berekende ik de kabels op een A4 met veel denk en schrijf werk...

 

Nu ram ik gewoon de gegevens in op :

http://www.12vhifi.nl/kabelframe.html

 

En anders bij de meeste car-hifi speciaal zaken weten ze ook vaak wel welke kabels je nodig hebt...

 

Het enige naadeel van 12vhifi.nl is dat ze daar van de huis kabel diktes uitgaan...

Terwijl er in de auto industrie ook nog een hoop tussen maten bestaan...

Zoals bijv. de 15mm2 (bestaan in huist installaties niet..maar in auto industrie wel)

Bijkomend probleem is dan later bij het afpersen van de kabelschoenen... want die zitten dan ook weer op die tussen maten.

 

Ik denk dat jij (zoals Antonio ook al zegt) idd minimaal 15mm2 nodig hebt.

En ik dacht dat er achter het handschoen kastje ook ergens iets van een rubber moet zitten... maar dat weet ik niet zeker meer.

 

Ohwjah... 1-ste zekering zo kort mogelijk bij de accu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee. :D

 

Trouwens, ik voel me wel een amateurtje als ik de foto's van Antonio bekijk. Ongelofelijk, die auto heeft echt helemaal uit elkaar gelegen! :shock: Wel een heel mooie auto, complimenten, en het geluid moet helemaal top zijn in die rijdende concertzaal! Super-bak Antonio, wees er zuinig op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden