Ga naar inhoud
  • 0

Soms inhouden bij optrekken


Dflector

Vraag

Pas een week in bezit van mijn passie en over het algemeen zeer tevreden.

Maar ontdek nu dat bij (stevig)optrekken de motor rond de 2.000 toeren in eerste 3 versnellingen inhoud.

Ik bedoel ermee dat ie rond de 2.000 toeren een soort van rustige(lees: dood) punt heeft en daarna meteen weer zn koppel grijpt :roll:

Kan iemand mij zeggen waar dit aan kan liggen en kan dit simpel verholpen worden?

 

Of kan ik em beter laten uitlezen bij de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bekend probleem(pje)

 

Vervuiling in het brandstof systeem.

 

Mogelijk oplossing :

Brandsoffilter vervangen.

Motor clean up erin.

1 x even V-power erin.

 

Bij mij waar de hikjes net boven de 2000 toeren weg en bleven weg.

Mocht het nu niet weg zijn zou je idd ook nog eens de temperatuursensor vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag mijn auto laten uitlezen mijn geen electronische storing gevonden :)

De computer is gereset en alle vorige/oude storingen zijn gewist.

Daar zit het probleem dus niet in maar hij houd nog steeds in :(

 

Tijd om em eens een grondig te laten nakijken.

 

De computer zal dit niet registreren, probeer nu even wat ik hierboven meld.

Ik denk zelf dat 't weg is dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

To Anton: Hee bedankt voor het aanbod misschien is dat wel een optie, een uitdraai zal misschien wat meer opheldering geven. Best is in de regio dus ik hou dit achter de hand oke. :)

 

To Patmeister: Laat ik dit idd eens proberen voordat ik bij anton een extra meting laat doen. Morgen eens kijken of men de tijd heeft om mijn brandstoffilter te vervangen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na..heb een paar dagen geleden dus mijn brandstoffilter en vacuumslang(was lek) laten vervangen.

Mijn brandstof verbruik is flink omlaag gegaan en het stotteren/inhouden bij lage toeren is minder maar is nog steeds duidelijk aanwezig :(

Eerst dacht ik: laat dat flesje motor clean up maar even rustig zn werk doen maar de irritatie neemt helaas weer toe.

Tijd om em maar weer na te laten kijken enja...zou het toch die temperatuursensor zijn zoals Vdub al aangaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo...net weer een weekje terug van een lange vakantie en heb mijn passat nu toch maar weer naar de garage gebracht om het inhouden te laten verhelpen :x

Tijdens het laten rijden van mijn auto door de werkplaatschef verschillende mogelijkheden besproken zoals: lmm, lambdasonde,tempsensor,bobine etc maar uiteindelijk was het totaal iets anders!

 

Versleten bougiekabels bleek het probleem te zijn?!

 

Bij meer vermogen gaven de kabels niet meer de juiste spanning door ofzoiets( :roll: ) dus zijn ze vervangen door een nieuwe set.

Hoe dan ook, hij rijd nu stukken beter geen hikjes meer en acdeleren is nu stukken leuker 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden