Dflector Geplaatst 9 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2009 Pas een week in bezit van mijn passie en over het algemeen zeer tevreden. Maar ontdek nu dat bij (stevig)optrekken de motor rond de 2.000 toeren in eerste 3 versnellingen inhoud. Ik bedoel ermee dat ie rond de 2.000 toeren een soort van rustige(lees: dood) punt heeft en daarna meteen weer zn koppel grijpt Kan iemand mij zeggen waar dit aan kan liggen en kan dit simpel verholpen worden? Of kan ik em beter laten uitlezen bij de dealer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2009 hoe is je verbruik? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 10 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2009 Je zegt het zelf, even laten uitlezen geeft meestal het goeie resultaat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dflector Geplaatst 10 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2009 hoe is je verbruik? Heb nu met een halve tank(+/- 30L) 226km gereden, is dat normaal bij stadsverbruik? Das 7,5km per liter wat me niet echt normaal lijkt denk ik Heeft dat iets te maken met het probleem wat ik voorstelde? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 10 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2009 zo dat verbruik heb mijn w8 ook ik persoonlijk vind het verbruik nog al veel voor een 1.8 vr grt ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2009 temperatuursensor eens vervangen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patmeister Geplaatst 10 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2009 Bekend probleem(pje) Vervuiling in het brandstof systeem. Mogelijk oplossing : Brandsoffilter vervangen. Motor clean up erin. 1 x even V-power erin. Bij mij waar de hikjes net boven de 2000 toeren weg en bleven weg. Mocht het nu niet weg zijn zou je idd ook nog eens de temperatuursensor vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dflector Geplaatst 13 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2009 Vandaag mijn auto laten uitlezen maar geen electronische storing gevonden De computer is gereset en alle vorige/oude storingen zijn gewist. Daar zit het probleem dus niet in maar hij houd nog steeds in Tijd om em eens een grondig te laten nakijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ahp78 Geplaatst 13 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2009 Mocht je willen kan ik eventueel ook nog wel een keer je wagen uitlezen. Kan er eventueel ook wel een meting van maken zodat we een uitdraai hier kunnen laten zien aan de kenners. Kijk maar of het nodig is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patmeister Geplaatst 13 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2009 Vandaag mijn auto laten uitlezen mijn geen electronische storing gevonden De computer is gereset en alle vorige/oude storingen zijn gewist. Daar zit het probleem dus niet in maar hij houd nog steeds in Tijd om em eens een grondig te laten nakijken. De computer zal dit niet registreren, probeer nu even wat ik hierboven meld. Ik denk zelf dat 't weg is dan.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dflector Geplaatst 13 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2009 To Anton: Hee bedankt voor het aanbod misschien is dat wel een optie, een uitdraai zal misschien wat meer opheldering geven. Best is in de regio dus ik hou dit achter de hand oke. To Patmeister: Laat ik dit idd eens proberen voordat ik bij anton een extra meting laat doen. Morgen eens kijken of men de tijd heeft om mijn brandstoffilter te vervangen enzo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ahp78 Geplaatst 13 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2009 Stuur me maar een PM mocht het nodig zijn Succes in elk geval. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2009 een nieuw oliefilter zal sowiezo niet helpen, een brandstoffilter misschien wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dflector Geplaatst 14 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2009 een nieuw oliefilter zal sowiezo niet helpen, een brandstoffilter misschien wel. Oeps typfout...bedoel ook brandstoffilter;) thankz vdub Heb voor dinsdag een afspraak staan voor vervangen brandstoffilter en flesjes motorcleanup, we zullen zien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2009 en vervang je tempsensor eens.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dflector Geplaatst 21 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2009 Na..heb een paar dagen geleden dus mijn brandstoffilter en vacuumslang(was lek) laten vervangen. Mijn brandstof verbruik is flink omlaag gegaan en het stotteren/inhouden bij lage toeren is minder maar is nog steeds duidelijk aanwezig Eerst dacht ik: laat dat flesje motor clean up maar even rustig zn werk doen maar de irritatie neemt helaas weer toe. Tijd om em maar weer na te laten kijken enja...zou het toch die temperatuursensor zijn zoals Vdub al aangaf? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mivida Geplaatst 21 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2009 temparatuursensor?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dflector Geplaatst 22 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2009 temparatuursensor?? Eh ja...weet eigenlijk ook niet wat die sensor voor invloed heeft op het inhouden? Maargoed waarschijnlijk hangt het samen met iets waar ik(nog)geen kennis van heb. temperatuursensor eens vervangen en vervang je tempsensor eens.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2009 die sensor geeft adhv de temperatuur die hij denkt te meten informatie aan het motormanagement, die dan weer zorgdraagt dat hij met deze info brandstofinspuiting ed. regelt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dflector Geplaatst 25 september, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2009 Zo...net weer een weekje terug van een lange vakantie en heb mijn passat nu toch maar weer naar de garage gebracht om het inhouden te laten verhelpen Tijdens het laten rijden van mijn auto door de werkplaatschef verschillende mogelijkheden besproken zoals: lmm, lambdasonde,tempsensor,bobine etc maar uiteindelijk was het totaal iets anders! Versleten bougiekabels bleek het probleem te zijn?! Bij meer vermogen gaven de kabels niet meer de juiste spanning door ofzoiets( ) dus zijn ze vervangen door een nieuwe set. Hoe dan ook, hij rijd nu stukken beter geen hikjes meer en acdeleren is nu stukken leuker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Dflector
Pas een week in bezit van mijn passie en over het algemeen zeer tevreden.
Maar ontdek nu dat bij (stevig)optrekken de motor rond de 2.000 toeren in eerste 3 versnellingen inhoud.
Ik bedoel ermee dat ie rond de 2.000 toeren een soort van rustige(lees: dood) punt heeft en daarna meteen weer zn koppel grijpt
Kan iemand mij zeggen waar dit aan kan liggen en kan dit simpel verholpen worden?
Of kan ik em beter laten uitlezen bij de dealer?
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten