Ga naar inhoud

  • 0

Passat 3C 1.9Tdi "slipt" door


ahp78

Vraag

Ik heb gisteren mijn auto laten chippen en alles werkte ook prima naar behoren. Nu ben ik vandaag naar Duitsland gereden en kom ik er achter dat mijn auto na een lange tijd op de snelweg rijden slipt. Als ik dan binnen bebouwde kom een stoot gas geef lopen de toeren door en komt de auto niet naar behoren vooruit. Het lijkt net of de riem slipt. Nu ken ik dit een beetje van vroeger met het bromertje maar ik vroeg me af of dit wel kon.

Ik heb net even gekeken onder de kap en ik ben dan ook geen auto monteur maar de riem met spanrolhoud zit daar ook de dynamo tussen ? of heeft die een andere riem ?

Dit vraag ik omdat die riem juist flink onder spanning lijkt te staan dus die zou niet mogen kunnen slippen ? Als ik met koude motor rijd dus nog geen uur op de snelweg, dan slipt er niets en rijd de bak naar behoren.

Iemand een ideetje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Gisteren nog niets van gemerkt ? Wat is daar aan te doen ? Minder koppel ? of kan je het aanpassen met andere koppelingsplaten ?

En hoe kan het dat dit alleen is als de motor goed warm is ? En dus niet als je net aan het rijden bent ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn idd wat mogelijkheden:

 

Koppeling/bak wordt warm en gaat daardoor slippen.. tevens neem ik aan dat je niet met koude motor gaat planken?

 

Wat een tuner kan(behoort te) doen is het programma aanpassen zodat het koppel later inkomt.

 

Een dure oplossing is idd andere/versterkte koppelingsplaten, wat is je km-stand nu?

Heb je toevallig een uitdraai van de tuning, gezien je 143pk in het onderschrift?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0