Ga naar inhoud

  • 0

Passat 3C 1.9Tdi "slipt" door


ahp78

Vraag

Ik heb gisteren mijn auto laten chippen en alles werkte ook prima naar behoren. Nu ben ik vandaag naar Duitsland gereden en kom ik er achter dat mijn auto na een lange tijd op de snelweg rijden slipt. Als ik dan binnen bebouwde kom een stoot gas geef lopen de toeren door en komt de auto niet naar behoren vooruit. Het lijkt net of de riem slipt. Nu ken ik dit een beetje van vroeger met het bromertje maar ik vroeg me af of dit wel kon.

Ik heb net even gekeken onder de kap en ik ben dan ook geen auto monteur maar de riem met spanrolhoud zit daar ook de dynamo tussen ? of heeft die een andere riem ?

Dit vraag ik omdat die riem juist flink onder spanning lijkt te staan dus die zou niet mogen kunnen slippen ? Als ik met koude motor rijd dus nog geen uur op de snelweg, dan slipt er niets en rijd de bak naar behoren.

Iemand een ideetje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Gisteren nog niets van gemerkt ? Wat is daar aan te doen ? Minder koppel ? of kan je het aanpassen met andere koppelingsplaten ?

En hoe kan het dat dit alleen is als de motor goed warm is ? En dus niet als je net aan het rijden bent ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn idd wat mogelijkheden:

 

Koppeling/bak wordt warm en gaat daardoor slippen.. tevens neem ik aan dat je niet met koude motor gaat planken?

 

Wat een tuner kan(behoort te) doen is het programma aanpassen zodat het koppel later inkomt.

 

Een dure oplossing is idd andere/versterkte koppelingsplaten, wat is je km-stand nu?

Heb je toevallig een uitdraai van de tuning, gezien je 143pk in het onderschrift?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmm, daar zal het denk ik niet door komen, die 350nm zou de koppeling toch moeten kunnen hebben, hoeveel km heeft de auto nu? boven de 150dkm klinkt het aannemelijk dat de koppeling minder wordt/ kan worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk, als je de auto 2ehands gekocht hebt weet je nooit of de vorige eigenaar de auto zwaar belast heeft met een aanhanger of de poot op de koppeling..

 

Normaalgesproken zou de koppeling bij 130dkm nog goed moeten zijn, maar misschien is er wel lekkage aan de krukaskeering ofzo.. ik zou hem gewoon ergens laten controleren.. een koppelingsset zal een 500 euro kosten ex arbeidsloon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit geen trekhaak onder dus een sleephut of wat anders is gewoon geen optie. Heeft ook nooit een trekhaak onder gezeten. Ik zal van de week mijn garage eens bellen en kijken of men nog open is in de bouwvak. Tot die tijd maar even rustig rijden lijkt me zo. Ik laat het hier nog wel even weten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ken hier persoonlijk ook niet genoeg van, maar vind het wel raar dat het voorkomt één dag na het chippen??

Dan kan het eigenlijk toch niet anders dan daar aanliggen? Anders is het wel heel toevallig niet?

Misschien toch je koppel wat laten terugschroeven anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik neem aan dat Matthijs wel weet waar hij het over heeft. Ik heb zojuist ook mijn garage gesproken en die meent ook dat het koppel toch zou moeten kunnen op betreffende koppeling. Men heeft me ook gewaarschuwd dat de koppeling van de nieuwe passat toch al niet zo sterk is.

Tel daar nu bij op dat ik al een wat oudere koppeling had met redelijk wat km gereden en dan wat meer koppel dus dan is het zo te verklaren. Immers was het dan toch wel aan het licht gekomen zij het wel later. Ik heb ook begrepen dat de koppeling van de 1.9 dezelfde is als de 2.0 welke hetzelfde vermogen heeft als ik nu heb. Kortom het mag niet aan het chippen gelegen hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga vanavond nog even met een maat van me kijken of we het zelf kunnen. Ik zat idd ook al te denken aan een zwaardere koppeling of iets dergelijks. Ik ben echter nog niet zo bekend met het principe van de koppeling welke die maat van me dus wel is. Wellicht heeft hij nog wat leuke ideen. Ik geef liever nu wat meer uit als straks weer met het zelfde te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee totaal geen trillingen te voelen. Ik heb net een beetje liggen zoeken maar kan ik wel ongestraft een vast vliegwiel plaatsen ? Immers als ik me niet vergis geeft dat meer trillingen. Blijkbaar heb ik een 2-massa vliegwiel welke niet zomaar vervangen kan worden ?

Mocht dit wel zo zijn dan verneem ik dat uiteraard graag :)

 

Ow enne zit hier iets tussen dat nut kan hebben ?

 

http://www.bar-tek-tuning.de/lshop,show ... 35,,,,.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook begrepen dat de koppeling van de 1.9 dezelfde is als de 2.0 welke hetzelfde vermogen heeft als ik nu heb. Kortom het mag niet aan het chippen gelegen hebben ;)

 

 

Dit zou ik persoonlijk straf vinden dat de 1.9 koppeling hetzelfde zou zijn als de 2.0tdi??,De 2.0 tdi wordt ruwgeschat dacht ik naar een 400nm koppel getuned, dus zou het straf vinden dat de 1.9 koppeling met standaart 250nm evenveel nm aankan als de 2.0??

Maar ik kan natuurlijk altijd bijleren he, iemand die dit zeker weet???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Matthijs (vriend :mrgreen: ) ik heb net samen met een vriend van me gekeken en we denken dat we het zelf gaan doen. Hij heeft er al meer vervangen echter nog geen van een passat. We huren gewoon een brug met gereedschap om niet te hoeven stuntelen.

Even dus de volgende vragen in de hoop dat je me er mee wilt helpen:

- Wat en welke onderdelen raad je me aan liefst met artikel nr of website ?

- Is er ergens een exploded view of iets dergelijks te krijgen van de koppeling ?

- Kunnen we er van onderen goed bij of moet de ophanging ook los alsmede 1 motorsteun ?

- Is de koppeling van een 3c hydraulisch en zou deze achteraf weer ingeleerd moeten worden met vag-com ?

- Ben ik nog iets vergeten waar we rekening mee dienen te houden ?

Ik weet dat het nogal wat vraagjes zijn maar ik zou het enorm waarderen als je me hiermee kunt helpen. Alvast enorm bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden