Ga naar inhoud
  • 0

ABS


dietergouwy

Vraag

hallo

 

 

heb al enkele keren opgemerkt met mijn passat dat wanneer ik redelijk begin af te remmen ( bij bv. een kruispunt naderen en redelijk laat beginnen remmen, dus goed doorremmen ) en dan een putje of een hobbeltje raak het ABS systeem er al zou durven inspringen.

 

Is dit normaal? Ik vind dat ik nog lang niet hard genoeg aan het remmen ben , normaal schakelt de ABS toch maar in bij het vol op de rem gaan bij bv. noodstop

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
hallo

 

 

heb al enkele keren opgemerkt met mijn passat dat wanneer ik redelijk begin af te remmen ( bij bv. een kruispunt naderen en redelijk laat beginnen remmen, dus goed doorremmen ) en dan een putje of een hobbeltje raak het ABS systeem er al zou durven inspringen.

 

Is dit normaal? Ik vind dat ik nog lang niet hard genoeg aan het remmen ben , normaal schakelt de ABS toch maar in bij het vol op de rem gaan bij bv. noodstop

 

Dit kan goed, als je bijvoorbeeld over een hobbel rijd komt dat wiel minder in aanraking met de weg dus drijgt te blokkeren, dat is een kwestie van m.seconden. Dat de ABS ingrijpt of in drijgt te grijpen is dan niet meer dan normaal.

Kortom niets om je zorgen over te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden