Ga naar inhoud
  • 0

Airbags uitschakelen


Ruubje

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Airbag bijrijder is uit te schakelen via de sleutelschakelaar (3C) Stoelairbags l+r zijn te deactiveren via VASkast. Stuurwielairbag is volgens mij ook wel uit te schakelen maar weet zo even niet of dat vrijgegeven is op de VASkast omdat ze dat in duitsland liever niet willen (of je moet een handycap hebben waarbij het noodzakelijk is dat je heel dicht op het stuur zit b.v.)Maar dan moet je het aanvragen dacht ik. Correct me if i'm wrong

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarom zou je die uit willen schakelen???

Wat nou als je een ongeluk krijgt en je overleeft die niet omdat de airbag er niet uitgekomen is en verzekering komt erachter dat je die uitgeschakeld hebt??

 

Ga je bots-autotje spelen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahaha... Nee, ik ga geen bots autotje spelen! (zonde van de passie :P)

 

Maar, erhm... :embarassed:

 

Ik ben sinds 2 weken als de dood voor airbags! Bij een maatje van me sprongen ze zomaar (hij deed de auto dicht POF)!

 

En vanaf dat moment durf ik niet in mijn auto te rijden! Rijd dus nu in een peugeot 106 van mn vriendin, dies toch op vakantie... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Shit, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dan is juist die stuurairbag de spelbreker omdat die ws niet uit te schakelen is.

Maar is al duidelijk waardoor die airbag bij die maat van je is afgegaan? Daar moet iets mee aan de hand geweest zijn. Misschien als je dat weet, kun je je eigen auto laten checken, zodat je die weer met een gerust hart kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

M'n maatje heeft een golf iv uit 2001!

 

Bleek een storing te zijn geweest in een electrisch ding! Maar dat zoiets mogelijk is! Echt gevaarlijk opzich!

 

Passat staat nog steeds stil! Hahaha! En over 1 week komt m'n vriendin weer terug :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar airbags gaan echt niet zomaar af. Er zal bij je maat dan toch wel enige vorm van kortsluiting zijn geweest. Ik werk al 10 jaar bij volkswagen en heb al ontelbare airbags uitgebouwd en in mijn handen gehad. Daarnaast gaat bij de kleinste storing het airbaglampje branden en wordt het hele systeem uitgeschakeld.

Ik zeg niet dat ze nooit af zullen gaan maar de kans is heel erg klein. Als jouw auto gewoon standaard is en er niet met de bedrading en regelapparaten wordt geprutst is er niets aan de hand en kan je gewoon veilig rijden.

 

P.s Ook een losgekoppelde airbag kan nog steeds afgaan. Dus als je een weerstand op de stekker zou zetten en de airbag los zou koppelen zit je nog steeds met die springlading voor je neus. Ik zou me er persoonlijk niet druk om maken. Het is niet leuk mochten ze onverhoopt ooit eens af gaan maar het is niet het einde van de wereld :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden