Ga naar inhoud
  • 0

Waarvoor dient dit apparaat in de VW Motor? Zie foto!


Falastine

Vraag

Ik heb een auto geëxporteerd deze week. Aangekomen doe ik de motorkap open en hoor ik een soort plop bij het apparaat omcirceld in het geel. Naar de VW dealer geweest en hij vertelde dat het een zuiger was waarvan het rubber kapot was.

 

Hij trok de slang die eraan verbonden was eruit en het geplop was weg . Hij zei dat dit geen kwaad kon en dat ik gewoon weer kon rijden. Maar ik dacht het zal er niet voor niks opzitten dat ding dus heb ik een nieuwe besteld kosten 370euro +40 euro reparatie kosten.

 

Dus wie kan mij meer vertellen over het gele ding waarvoor het is wat het doet en is het nodig in de auto?

 

tttd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee ik bedoel echt exporteren deze auto rijd mijn vader nu in het buitenland mee in.

 

Mijn pa raakte in het buiteland in paniek vandaar dat hij meteen een nieuwe bestelde haha maar nu lees ik dus dat het helemaal niet nodig was.

 

Maar goed ik heb ergens gelezen dat uitlaatgassen nogmaals verbrand worden om zo minder uitstoot te genereren dat is dus heel het principe van die EGR ik gebruik veel de cruise control kan die daardoor kapot geraakt zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De uitlaatgassen worden niet nogmaals verbrand... Deze uitlaatgassen dienen als inerten om de verbrandingstemperatuur in deellast te verlagen, zodat er minder NOx gevormd wordt. Een milieumaatregel dus. Elk voordeel hep se nadeel (cruyf) Hierdoor vervuild je inlaatspruitstuk ernstig, met minder prestaties als gevolg. Dus.... afdoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden