Ga naar inhoud
  • 0

passat 3.6v6 280pk (standaard) in een 35i


stappie

Vraag

hoi

ik ben bezig met mijn passat om er een 3.6 in te krijgen ..

het blok ligt erin en loopt super maar heb nog wel een probleem!!!!!

Tiptronic automatische 6 versnellingsbak (schakkelflippers) 4 motion bak dus 4x4

dat is mijn probleem die 4motion :(

ik heb alles overgezet dashboard schakelflippers enz en alles werkt naar behoren (gelukkig)

ik heb dus een as over die naar achteren loopt en die moet worden aangesloten op de achterwielen

heb van alles gemeten en geprobeerd maar kom er niet meer uit hij draait op twwe wielen aangedreven ook goed maar kom gewoon niet weg als het regent (ja snap er ook niks van)

het blok is getunend en heeft ook op een dymo gestaan en zal maar niet zeggen hoeveel pk en koppel worden porsche en die andere rijders jaloers van .. :mrgreen::mrgreen:

heeft misschien iemand hier of kent iemand die er verstand van heeft om de achter wielen te laten meedraaien ik hoor het graag

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je zult idd op zoek moeten naar een 35i Syncro (donorauto) voor de achteras..

 

Buiten dat lijkt me de 35i niet bij voorbaat de beste keus om daar zon blok in te hangen. Wat misschien makkelijker is, is dat je op zoek gaat naar een 3C met 6bak tt die GEEN 4m heeft en daar de TTbak van gebruikt, of je haalt het cardan-aanslutingsdeel eraf en zet er weer een stop in/kap op.

 

Hoe heb je dat met je voortrein gedaan, ik bedoel ophangpunten, aandrijfassen etc, en je uitlaatsysteem?

 

Heb je niet toevallig ook foto's gemaakt van de ombouw?

 

Off topic:

De pk winst met alleen een chip zal wel tegenvallen, of je hebt een erg enthousiaste/optimistische dyno gehad.

Is dit een USA blok ofzo? de 3.6 ligt nl ook in de R36 en daar levert ie std 300pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi hoi

Inderdaad een donor auto gevonden wel belgie maar goed het is zover gereed

alles werkt en past perfect hij rijd als een zonnetje

afgelopen door de rdw keuring geweest en 100% goed gekeurd je wilt niet weten wat ze met je auto doen echt janken..

hij zal eerst afgekeurd worden en op zo'n lullig ding het geluid was te hoog (open luchtfilter)

en er zijn foto's van gemaakt en ik zal je de kentekenbewijs ook laten zien echt super...

iedereen bedankt zover en tot gauw :D:D:D p.s.510nm 1800rpm 433pk dat heeft ie

het voorterrein heb ik eigenlijk niet zoveel hoeven te aanpassen blok is wel anders maar niet veel anders alles is breder dus ook alles overzetten van de 3.6...heb er wel veel aan moeten veranderen maar ik heb echt goeie hulp

gehad van dietmar dunster uit wietmarschen-lohne hij heeft bij salzmann gewerkt en die ontwerpte voor polootjes een voorterrein om er een 16v in te bouwen en hij heeft het uitgewerkt voor mij ...

het hele project is eiegnlijk gelukt en hij gaat nu uitelkaar en naar de spuiter en daar gaan we ook foto's van maken en als ie af is denk ergens in augustus zet ik hier wel foto's op het forum

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi

Het blok is onder handen genomen door decan power de specificaties zal ik er ook wel bij zetten als hij af is beloof ik jullie

en natuurlijk gaat de auto naar meetings en met mezelf natuurlijk.

mijn broer rijd in een golf type1 met 18t met 343 pk ook veel meer is getunend door jd dus echt het kan allemaal ligt eraan wat je budget is daar komt het op het neer..

mijn basis is goed van de auto alle denkbare opties zat er al op dus scheelt kosten om hat er later in te bouwen dus meer geld om te tunen met het blok bv

echt zo gauw mogelijk zet ik er foto's op

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@andre

Ik weet wat er allemaal mogelijk is, en dat dat serieus geld kost weet ik ook.. daarom wilde ik ook weten hoe je 150pk meer haalt uit een atmosferische motor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden