Ga naar inhoud
  • 0

koelvloeistof temperatuur


arjanvl

Vraag

Hier nog een vraagje van mij...

 

Heb dus een 3B uit 1999. Het viel mij op dat soms de temperatuur van de koelvloeistof helemaal wegvalt. De wijzer zakt naar links, maar na verloop van tijd staat ie weer netjes op 90. (vooral bij hobbels en of bochten)

 

Volgens mij een paar opties:

- defecte sensor

- slecht contact

 

Heb al wat topics doorgezocht... maar kan niet echt vinden waar de sensor zich bevind... wie kan me op gang helpen?

Kwam deze link al tegen http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=126&t=26013&p=213461&hilit=temperatuur+sensor#p213461, maar kan daar niet uit opmaken waar de sensor zit...

 

Bedankt voor de info

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb nog geen actie ondernomen. Ik kreeg van Boelie1977 onderstaande link:

 

viewtopic.php?f=139&t=27005

 

 

Hier de link naar mijn verhaal:

 

viewtopic.php?f=111&t=28794#p259841

 

 

Heb jij ook soms problemen met starten van een warme moter bij warm weer?

 

 

Succes , laat me horen als je wat hebt gevonden! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb jij ook soms problemen met starten van een warme moter bij warm weer?

 

Heeeel bekend probleem, ik heb hetzelfde. Heb mijn tempsenor al laten vervangen door de stealer.

De Passat moet binnenkort voor n nieuwe distributieriem naar de garage (niet de stealer), en daar laat ik hem er weer eens naar kijken. Denk dat ik hem ook eens naar de theromostaat laat kijken.

Het probleem met de tempmeter heb ik niet niet.

 

Keep you posted...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Arjen, dat is bij de seat van mijn schoonvader ook het geval.

Bij mijn passat staat ie pas strak tegen de 90 als ik een tijdje in de stad heb gereden.

Maar bij snelweg gebruik haald hij dat nauwelijks.

Misschien krijgt de motor op de snelweg meer gekoelde lucht van buiten aangezogen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, maar dat moet hij dan met de thermostaat bijregelen volgens mij. Die van mij staat iig altijd strak op 90, snelweg, stad, stationair, maakt niet uit. Dus ik vermoed dat bij jou de koeling wat te enthousiast is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier staat temp meter altijd strak op 90, ongeacht weer en belasting, alleen kort na start onder de 90.

 

Het is net of er bij de 90 een magneetje zit en de meter strak daarop houdt, zo goed weten ze die temperatuur vast te houden. (Of de meting is heel erg vertraagd/gedempt zodat je kleine schommelingen van 1-5 graden niet direct ziet en ze binnen 10-30 seconden zijn opgevangen door koeling via radiator/fan).

 

Bij wat oudere andere merken kan de temp meter niets aangeven als er te weinig koelvloeistof in de radiator zit, maar dan zit je normaal met een compleet lege radiator (lek) en is het al bijna te laat.

 

Je had waarschijnlijk al gekeken naar vloeistof nivo (moet je bijvullen) en of de radiator wel warm wordt na een tijdje rijden ; indien koud of juist heel erg warm zonder een gekke rit achter de rug -> thermostaat niet meer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb met mijn 3B 1,8T hetzelfde gehad. Het was echt de thermostaat die niet genoeg meer genoeg afsloot. De temperatuur bleef op de snelweg hangen op een graad of 70. Ik denk niet dat het kwaad kan maar is ook niet super voor het brandstofverbruik. Dus misschien kan het geen kwaad om naar de stealer te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden