Ga naar inhoud
  • 0

Audiosytem xion 200 vw


Alex

Vraag

Heeft er hier iemand ervaring met deze set luidsprekers, het is een plug and play set van het merk audiosystem speciaal voor de passat/golf4 etc.

 

http://audio-system.hifimotive.nl/PHP/p ... php?id=182

 

ik kan de exacte link niet kopieeren maar hier staan ze tussen x--ion 200 vw, bij de pasklare speakers

 

Mijn vraag is omdat dit een 20 cm composet is of deze zowel in de voordeuren als achterdeuren past, en hoe of het klinkt. Ik ben nog niet 123 van plan een versterker met subwoofer te steken, vandaar dat ik aan het kijken ben voor deze 20 cm set omdat daar redelijk wat meer laag in zit als een 16,5 cm variant. In principe komt er wel een 4 kanaals nakamichi versterker in van 4 x 100 watt rms dus zou een mooie match zijn met deze composets.

 

Dus mocht er iemand ervaring hebben met 20 cm in de passat 3b zou ik graag je ervaringen horen

 

Groeten Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had in mijn Seat de normale X-Ion 165 serie. In de winkel klonk die het beste.

Gemonteerd in de auto vond ik de tweeters te schel en ben aan het klungelen met de filter gegaan. Hierna was het geluid veel minder eigenlijk maar nooit meer een poging gedaan om het goed te krijgen.

Ik ben wel van plan deze set weer in de passat te zetten maar daarvoor heb ik weer ringen nodig. Het is dus nog niet gelukt. Moet nog even een beetje sparen.

 

Maar laat het even weten als het gelukt is.

 

Groeten Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij deze set zitten de ringen erbij, dus is echt plug and play, ik heb voorheen in de golf variant de dubbelkick versie de x--ion 165-4 gehad en dan klonk super. Het filter is inderdaad aardig ingewikkeld maar met het boekje erbij is er best uit te komen.

Het nadeel van de x--ion 200vw is dat je de set nergens kan beluisteren omdat er geen demo kasten zijn met 20 cm composets( tenminste in heel zeeland niet). Het voordeel is dat je deze set zo kan oversteken op de standaard bedrading en je geen filter hoeft weg te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net bij een dealer geweest die er ook echt iets vanaf wist, deze wist mij te vertellen dat voorin de 20 cm set past en achterin een 16,5 cm set.

Ik zou dan voor 350 euro 2 passende composets hebben speciaal voor passat ontworpen qua akoestiek. Waarschijnlijk is de keuze dan makkelijk, ben nu aan het wachten dat ze daar binnenkomen om eens te bekijken hoe of wat.

 

Ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou gisteravond was het zover, de composet is geplaatst. Ik sta ervan te kijken met welk gemak deze set gewoon over te steken is, het enige wat er nog veranderd moest worden was de rubber ring die aan het deurpaneel vast zit, deze moest eraf geklikt worden (passen alleen alleen over de standaard speakers heen). Het was gewoon de standaard popnagels uitboren en standaard speakers verwijderen. Daarna de nieuwe ringen vast gezet met imbusboutjes m5 en borg moeren, speakerkabel doorgevoerd naar binnenzijde van de deur, de 20 cm kickbas aangesloten en gemonteerd op de nieuwe ringen, nu waren de kickbas klaar. Toen kwamen de tweeters, ook deze waren zeer makkelijk over te zetten. De oude tweeter losgeklikt en dan houd je 3 pennetjes over waar je de nieuwe tweeter weer terug op klikt, wel even geborgd met wat secondenlijm en klaar waren de tweeters. Daarna kwam het laatste deel het kleine crossover, wat ik vastgezet heb op de motor van de elektrische ramen, standaard vw stekker in crossover geklikt en ook dit was weer gelukt.

Al met al heeft het ongeveer 20 min per kant geduurd om alles over te zetten inclusief demontage en montage van de deurpanelen.

 

Nu zijn jullie waarschijnlijk benieuwd hoe het klinkt, nou ik zal zeggen voor degene die een upgrade willen doen is het een absolute aanrader. het geluid is veel voller/warmer als de standaard set, geen schelle tweeters meer en vooral in het stemmengebied waar de originele compo het erg laat afweten klinkt het nu mooi vol en gedetaileerd. De kickbas klinkt veel gecontroleerder en niet meer zo wollig en gaat nog aardig stuk dieper door vanwege de grotere diameter. Het totaalbeeld is dat het nu veel mooier en vol met details klinkt, echt een aanrader dus

Voor 200 euro een composet die zo makkelijk te plaatsen is, en ook nog eens super klinkt, wat wil je nog meer.

 

Groeten Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden