Ga naar inhoud

Deur afstellen !?!?


emac

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb last van ruimte tussen mijn portier (bovenzijde raam) en mijn dakstijl. Nu is de vraag kan dit worden bijgesteld en zo ja,.....

 

Hoe ??

 

Alvast bedankt voor de tips !!

 

M.vr.gr. Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms kun je het scharnier verzetten maar meestal heeft iemand stan hangen aan je deur.. subtiel een krik eronder met een blokje hout en even de deur wat opkrikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen dat het bovenste scharnier wat speling heeft ontwikkeld in de tijd..

Probeer de geopende deur op en neer te tillen. Voel je speling dan zou je tijdens die handeling aan het scharnier kunnen zien dat er ruimte in zit.

Soms valt er nog wat te fixeren door het kleine schroefje wat aan te draaien... (zit een zwart rubber dopje overheen).

Anders zal je 'm toch moeten vervangen. Speling in de deur is toch afkeuren bij APK? Of was dat vroeger zo...

De stealer kan ze voor ongeveer 12,50 Euro (ex) leveren. Je moet 'm dan nog wel in de juiste kleur spuiten....

Ik moet er ook een vervangen, schijnt nogal een klus te zijn. Er zit een bout vast ergens diep achter het dashboard....

Bij mij komt ie aan de bovenkant ook iets naar buiten, ook te zien aan de naad tussen spatbord en deur. Daar wijkt ie aan de bovenkant ook iets.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt inderdaad, ik heb hem vervangen omdat de pennen versleten waren, er zit 1 bout helemaal verstopt diep achter de a stijl waar je met zeer veel moeite en kleine handen bij kunt komen. Je moet dan het onderste gedeelte van het dashboard eruit halen. De bout zit aan de binnenkant, je kan aan het scharnier het draadeinde voelen, dan weet je welke bout ik bedoel. Je krijgt nu bij de dealer een revisie van het origineel, dus zonder dan stelschroefje, deze hebben ze veranderd. Je moet hem dan wel in kleur spuiten met spuitbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks,

 

Gaat morgen maar eens ff kijken wie van jullie er gelijk heeft ! :)

 

Mss dat ze hier bij VW ook mss ff kunnen gaan kijken naar hun bevindingen. (hier zijn ze wel behulpzaam)

 

Jullie gaan het horen, hopenlijk nog voor mijn vakantie aanstaande vrijdag en anders daarna.

 

Als het goed is staat de Passat dan ook op nieuwe sloffen, fotootje dus !!??

 

Alvast allemaal bedankt voor de reacties !!!

 

Greetz Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

je zou ook kunnen probeeren om dat beugeltje waar je slot invalt te verzetten. bij mij was dat de oplossing hij fluit nu niet meer.

ik weetniet of er bij jou veel speling tussen zit anders zouden het wel je pennen kunnen zijn.

je hebt aleen n fijne torq dopje nodig die kan je wel bij de gereedschapszaak halen kost n paar euro.

 

gr peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden