Kreeg een leuk telefoontje vanmiddag..... Vanmorgen mijn passat achtergelaten bij de garage. Sinds woensdagochtend start de auto moeilijk en als de passat wel rijdt maakt hij met enige regelmaat stationair 1400-1600 toeren. Fietsers kijken bij het stoplicht ook direct op met een vragend gezicht of ik haast heb ofzo.
Vrijdagochtend Wegenwacht er nog bij omdat ik hem helemaal niet meer aan de praat kreeg, passat verzoop in de benzine. Ontsteking gechecked door de beste wegenwachter maar dat was allemaal oké. Toen vroeg ie of ik gas kan bijgeven als ik start. Toen startte hij dus wel. Conclusie: stationairregelaar zal waarschijnlijk defect zijn of een stelmotor niet helemaal super meer. Garage belde vanmiddag op dat ze het gasklephuis hebben schoongemaakt maar als dat niet helpt moet er een nieuwe in a €687 en dan komen de kosten voor het inleren er nog overheen. Ik weet bijvoorbeeld bij de Volvo dat het gasklephuis (ETM) een onderdeel is dat heel moeilijk een autoleven lang meegaat, maar wat zijn de ervaringen met het gasklephuis bij Volkswagen? Voor een 10 jaar oude passat met 153.000KM vindt ik het toch vrij rap.
Vraag
Bouwe
Kreeg een leuk telefoontje vanmiddag..... Vanmorgen mijn passat achtergelaten bij de garage. Sinds woensdagochtend start de auto moeilijk en als de passat wel rijdt maakt hij met enige regelmaat stationair 1400-1600 toeren. Fietsers kijken bij het stoplicht ook direct op met een vragend gezicht of ik haast heb ofzo.
Vrijdagochtend Wegenwacht er nog bij omdat ik hem helemaal niet meer aan de praat kreeg, passat verzoop in de benzine. Ontsteking gechecked door de beste wegenwachter maar dat was allemaal oké. Toen vroeg ie of ik gas kan bijgeven als ik start. Toen startte hij dus wel. Conclusie: stationairregelaar zal waarschijnlijk defect zijn of een stelmotor niet helemaal super meer. Garage belde vanmiddag op dat ze het gasklephuis hebben schoongemaakt maar als dat niet helpt moet er een nieuwe in a €687 en dan komen de kosten voor het inleren er nog overheen. Ik weet bijvoorbeeld bij de Volvo dat het gasklephuis (ETM) een onderdeel is dat heel moeilijk een autoleven lang meegaat, maar wat zijn de ervaringen met het gasklephuis bij Volkswagen? Voor een 10 jaar oude passat met 153.000KM vindt ik het toch vrij rap.
Link naar reactie
Delen op andere sites
44 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten