Ga naar inhoud

Wel of geen garantie? (zie pag 3)


Ruubje

Aanbevolen berichten

Sinds 3 weken rijd ik een andere passat (al 2 x terug geweest naar de dealer, 1ste keer accu dood, 2de keer kwam m'n sleutel niet meer uit het contact).

 

Sinds ik met de auto rijd heb ik al wat "rare" dingen met m'n koplampen. Ze starten altijd nettjes op, maar soms worden ze rood. Naja, lampen uit, en weer aan, en goed werken.

 

Nu blijven ze rood, dit duit er op dat de lampen hun beste tijd gehad hebben.

 

Tevens wanneer de auto extreem vochtig is (na het wassen bijvoorbeeld), krijg ik een rare melding op m'n dashboard dat de bochten verlichting etc niet functioneerd. Als ik dan 10 / 15min rijd, en de auto opnieuw start is dat weg.

 

Kortom, ik mag weer terug naar de dealer. Maar moet ik dit gewoon op garantie claimen? Ik weet dat het een slijtage onderdeel is, maar toch? vindt het wel erg snel, en ik heb er sinds ik er mee rijd problemen mee. Alleen ben ik niet de grootste "zeikerd" dus heb dit probleem nog niet aan gegeven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ben het zat heren...

 

Van alles wat me niet zint ga ik een opmerking over maken.

 

- Soms direct na het starten valt die uit, wil je hem opnieuw starten slaat die niet aan. Wacht je 2 / 3 minutnen, lopen als een zonnetje (komt zelden voor, maar toch).

- Hij kraat als de malle zodra ik over een drempel rijd

- Mis een bevestigings punt van een van de sunny boys

- Zodra het vochtig is, functioneerd de bochten verlichting etc niet

- Radio valt soms het scherm uit, zodra ik het volume op "knallen" zet

- Schuif kantel dak gaat soms niet open (zelden)

- Kappen bij de mistlichten voor zitten niet degelijk vast (kan je er zo vanaf pakken, het blijft zitten, maar voelt niet degelijk aan).

- Heb geen kap boven m'n accu zitten (die hoort er toch wel te zitten?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de auto nog geen maand...

 

En ik ben niet echt een zeur, dus veel dingen maken me in dat opzicht niks uit...

 

Maar stond net met een auto die gewoon uitviel, en dat was de druppel!

 

Zet hem dinsdag ook bij de dealer neer, en neem een leen auto mee...

 

Al hebben ze geen tijd, dan alsnog, en hebben ze geen leen auto, ga ik wel naar een andere verstiging toe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik jou was op het gebied van auto's toch wel een zeur gaan worden, je betaald goed voor een auto dan mag je er ook wel wat van verwachten.

Als ze geen leenauto hebben dan gaan ze er een regelen (zo ging dat bij mij toen der tijd wel) als ze geen tijd hebben dan maken ze tijd, des de langer zijn ze nml hun leenauto kwijt.

Als je voet bij stuk houdt dan krijg je redelijk wat voor elkaar, althans al je er recht op hebt uiteraard en reeel blijft.

 

Succes met het oplossen van dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig detail net...

 

Reed weg, en m'n (rode) xenon koplamp werdt blauw... (circa 8000k look a like tuning object).

 

5min later, xenon uit, bochten verlichting uit, alles uit! :shock:

 

Dasboard vol met knipperende lampjes, motor in storing? WTF?! :shock:

 

Blij dat die 't 5min lopen van m'n huis deed! 't moet niet gekker worden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

How man das echt klote voor je, zeker als je de wagen nog maar 1maand hebt :angry: , Ik hoor hier soms toch echt serieuze problemen met de 3c... maar het valt me op dat het ook altijd bij de 2.0 tdi is wanneer er motorstoringen e.d. optreden?? of zit ik verkeerd?

 

Ze hadden de good old 1.9 nog niet moeten afschrijven misschien :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ruben,

 

Je koopt voor heel veel geld een jong degelijk Duits produkt. Centjes waar je lang en hard voor hebt gewerkt.

Garantie is er voor jou als consument. Je hebt gewoon recht op een goed produkt en je hebt er recht op dat

je problemen adequaat worden opgelost door de dealer.

 

Als je verbaal nog niet zo goed bent, probeer het dan kort en krachtig op papier te zetten.

Geen emotie erbij, maar gewoon alle problemen puntsgewijs benoemen. Laat het ook even door een slimme volwassene lezen.

Dit zend je schriftelijk naar je dealer. Bijv. per fax met ontvangstbevestiging.

Met mondelinge afspraken schiet je namelijk niet zoveel op.

 

Als je het schriftelijk doet, denk je er beter over na. Dan vergeet je namelijk ook niets.

Dan heeft je dealer en heb jezelf alle punten op een rij.

Dus klim in de pen. Als je een brief schrijft, mag je daar gerust een paar dagen doen.

 

Je zult zien dat je dealer dan wel de problemen met jouw mooie wagen wilt oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ruben

 

Zeker terug gaan, of inderdaad alles op papier zetten. Dit verwacht je niet als je een auto bij een originele VW dealer koopt. Echt een schande!!

Bij mij zit het kapje rond het mistlicht aan de bestuurderskant ook niet lekker vast. Voelt een beetje fragiel aan.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen terug gegaan naar de dealer..

 

En ik had het "lef" niet om alle problemen weer te vermelden. Alleen dat ik stil stond, en m'n koplampen niet goed functioneerden.

 

Krijg voor 1 dag een "gratis" leen auto mee.

 

Rijd daar weg, en na 2 km had ik zoiets, ik ben verdomme gek?!

 

Ik terug, even met de verkoper om de tavel gezeten. Met de opmerking, je mag de auto terug kopen, ik hoef dit ding niet!

 

Alle problemen en dingen verteld, hij ging even met iemand praten. En kwam vervolgens terug met de mededeling dat ze eerst alles in orde gaan maken voor ik hem terug krijg!

 

Rijd nu in een benzine polo, wat een hok zeg. Maar goed, beter dan niks!

 

Nu afwachten wat ze gaan doen (hoop maar dat ik geen maandag morgen product heb).

 

Houd jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oh oh wat een ellende,

ik heb zoiets gehad met een Laguna $@%$^@!

in garantie tijd ELKE keer laten maken maar na garantie tijd nog steeds problemen en garage zei dat het nu een ander probleem is en dat de kosten voor mij zijn. Rechtsbijstand ingeschakeld maar mocht niet meer baten omdat ik al de reparaties niet op papier had staan. dus voor 3500,- reparatie gehad en na 3 maanden hele motor in de soep. Dat deed heel erg zeer maar ben wel heel blij dat ik van die auto af ben.

 

DUS laat ze alles op papier zetten wat ze hebben gedaan, mocht het langer duren dan de garantie periode dan kun je er nog steeds werk van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook exact de reden dat je de klacht voor afloop van de garantieperiode op papier moet zetten. Als de klacht in de garantieperiode gemeld is dient hij onder garantie te worden verholpen, ook als de garantieperiode dan inmiddels verstreken is. Daarom ook nooit de auto meenemen als hij na de reparatie nog niet 100% is, want daarmee verklaar je in feite dat de klacht verholpen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hiep hoi! De auto stond gister eind v/d middag klaar!

 

Dus vanmorgen ophalen (had gister niet genoeg tijd), nou, m'n passie stond weer lekker te glimmen! Dikke velgen zitten er onder, xenon, dus opvallen deed die wel! :mrgreen:

 

Ik stap weer lekker vol trots in, starten, en gaan :D

 

Na 5km rijden (op een rechte weg) wtf?! M'n stuur staat scheef ten opzichte van m'n wielen! Pissig omgedraaid, terug naar de dealer!! Kom m'n auto weer brengen melde ik, ze wilden er wel meteen even naar kijken. Ok, beter toch?

 

Naja, 10min later kwam er een monteur aan. Kunnen we eventueel een afspraak maken voor volgende week? Want het stuur moet los, aibag er uit etc etc. Naja, dat zinde me toch niet helemaal. Want het kost mij ook steeds 1,5 tot 2 uur om heen en weer te gaan. Dus ik wimpelde dat af, en zei ze het is goed zo. Ga wel elders de boel laten maken!

 

Naja, toen kwamen ze met de oplossing om de auto op te halen. Ook prima, dan verlies ik d'r geen tijd op. Prima, ruubje accoord!

 

Allemaal niet tof, maar goed opgelost, pluim voor de VW dealer!

 

Kom ik thuis, heb ik problemen met m'n deuren openen / sluiten. Soms gaan ze niet dicht, 4 of 5x op sluiten drukken op de sleutel. Openen? Gaat eerst alleen de bestuurders deur open, en dan nog 20x drukken en dan kan je de achter deur openen (maar soms na 2x al).

 

Dealer bellen, mag vandaag alweer terug...

 

Zucht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm, beetje dubbel gevoel. Blijkbaar willen ze best wel het probleem oplossen, maar hebben ze hun eindcontrole niet echt op orde. Laat ze de auto iig ook even checken op vochtproblemen en een proefrit maken voor ze 'm weer afleveren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik de koop niet ongedaan maken? Ben al een beetje aan het googlen, maar kan niet 1,2,3 iets vinden...

 

Want ik heb geen vertrouwen meer in dit apparaat...

 

Wat ik weet MOET je de dealer minimaal 3X de gelegenheid geven om de problemen op te laten lossen.

Wat je wel kan doen is als je rechtsbijstand hebt om daar even heen te bellen, die kunnen je dan ook wel verder helpen i.v.m juridische geschillen.

 

Of je moet eens bij de Dealer kijken of ze geen vergelijkbare ( of iets beter 8) ) auto hebben om te kunnen ruilen en vertellen dat je hier geen vertrouwen in hebt op langere termijn.

Want een auto waar jij gelijk zoveel problemen mee hebt heeft al veel langer problemen ( ik weet het zeker ..... denk ik :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden